Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruokavalion kääntäminen ympäri. Aamiaiseksi iltapala, lounaaksi päivällinen, jne

Vierailija
04.04.2019 |

Onko kukaan kokeillut, miten toimii vai vaikuttaako mitenkään? Ajatuksena olisi pudottaa 10kg ylipainoa pois. Liikunta ei ole muuten ongelma, mutta salille ja uimahalleihin ja vastaaviin en mene. Sen verran tuijottelua ja jopa selän takana hihittelyä on kyseisissä paikoissa koettu. Ruokahommiksi siis menee ja siitähän laihdutuksen pitää lähteäkin.

Ongelma on iltasyöminen, ja juominen. Nyt syön näin: Aamiaiseksi kaurapuuro. Lounaaksi esim. lohta ja salaattia ehkä perunaa myös, tai riisiä ja kanaa, tai jotain vastaavaa perusruokaa. Päivällinen kotona töiden jälkeen yleensä jotain raskaampaa, lihapullia ja muusia, makaronilaatikkoa, uunipizza tms. Illan aikana tyhjenee pullo punaviiniä lähes joka päivä. Joskus yritän syödä päivälliseksi kevyesti, vaikkapa itsetehdyn kanasalaatin, mutta se johtaa siihen et illan aikana punkkupullon ohessa tyhjenee sitten pussi suolapähkinöitä tai popcorneja.

Näin ollen, tuli mieleen et mitä jos kääntäis koko paletin toisin päin? Paitsi tietysti viiniä ei voi aamusta alottaa kun pitää töihin mennä, mut muuten. Aamupalaksi jotain napostelua, lounas vaik lasagnea, päivällinen kevyttä ruokaa, iltapalaksi kaurapuuro. Laihtuisko ihan tuolla + lenkkeilyä muutama krt/viikko? Ja kyllä, tiedän et päivittäinen viini on kieltolistan asia nro1 jos haluaa laihduttaa, mut oon piiloalkoholisti ja oon koukussa tosi kovaa ja se on mun elämän nautinto ja ilo, eikä pilaa töitä tai muuta elämää. Mut nyt ei ollu kyse siitä, vaan ruokavalion "kääntämisestä", onko kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu ajatus. Ihan yhtä paljon kaloreita mutta silti olettaisit laihtuvasi.

Vierailija
2/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se hyödyttää, jos syöt samat sapuskat joka tapauksessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
4/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule ihan sama miten päin pistät menemään jos syöt tuollaista sontaa ylikulutuksesi.

Vierailija
5/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä hydyttäis (teoriassa), että söisin raskaamman osan aamupäivästä. Päivän aikana keho kuluttais suuren osan niistä ruuista pois, eikä ne jäis yöks kerääntymään läskiksi. Illasta sit kevyemmin, ni ei jää niin paljon kuluttamatonta energiaan yöks, kun aineenvaihdunta muutenkin hidastuu nukkuessa.

Vierailija
6/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuule ihan sama miten päin pistät menemään jos syöt tuollaista sontaa ylikulutuksesi.

Aijaa kanasalaatti ja lohi yms on sontaa. Ok.

Vierailija
7/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus vahvistaa teoriaa siitä, että lihavat ovat tyhmiä. 

Vierailija
8/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapuuro on ihan hyvä ajatus. Hiilarit nukuttaa.

Vierailija
9/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ohittaa sun alkoholiongelman ja vastata ruokavalioon. Eli jos aamulla ja päivällä syö liian vähän, niin sitte helposti mättää illalla. Ehdottaisin sua syömään enemmän kasviksia ja vähärasvaista proteiinin lähdettä viisi kertaa päivässä. Sitten lisukkeena perunaa/riisiä/qvinoaa tms. Lasagnet ym. kotiruoat ovat valtavan rasvaisia ja epäterveellisiä. Riittävä kuidun ja vitamiinien saanti on tärkeää. Ps. pullosta viiniä tulee yli 500 kcal ja sillä söisit jo kaksi terveellistä ja täyttävää välipalaa.

Vierailija
10/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se raskaampi syöminen kokonaan pois. Vähälläkin tulee toimeen kun annat sen mahalaukun kutistua.

Vierailija
11/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä hydyttäis (teoriassa), että söisin raskaamman osan aamupäivästä. Päivän aikana keho kuluttais suuren osan niistä ruuista pois, eikä ne jäis yöks kerääntymään läskiksi. Illasta sit kevyemmin, ni ei jää niin paljon kuluttamatonta energiaan yöks, kun aineenvaihdunta muutenkin hidastuu nukkuessa.

Oletko ihan tosissasi? Kai tämä on provo? Ymmärrät kai, että vain ja ainoastaan kokonaiskalorimäärä ratkaisee, ei se mihin aikaan syöt. Jos syöt päivässä 2500 kcal ja juot 500 kcal, mutta kulutat vain 2000 kcal, niin ei se kalorien ylijäämä miksikään muutu vaikka vaihtaisit syömisajankohtia.

Vierailija
12/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mainio!

Itse tosin aloittaisin aamun pullollisella punaviiniä!

Vierailija
13/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa kanasalaatti ja lohi yms on sontaa. Ok.

Kappas. Minulla taitaa olla pahemman luokan lukihäriö, kun olin lukevani että aloittaja lappaa suuhunsa tavattoman paljon muutakin kuin vain kanaa ja lohta.

Vierailija
14/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on mainio!

Itse tosin aloittaisin aamun pullollisella punaviiniä!

Mä aloitan ja olen todella hoikka. 

Tai yleensä se on valkkari, sama se. Mut en käykään töissä kuten aloittaja. 

Vierailija
15/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhainkaan provo ei voi yltää sille tyhmyyden tasolle mitä aito idiootti 😂

Vierailija
16/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aika paljon. Mutta varmasti laihduttaisi ihan vaan sen punkun pois jättäminen.

Vierailija
17/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en olekaan lihava, vaan 10kg ylipainoinen. Ja olen reilu 180cm pitkä. 

Ja luuliko joku nyt oikeasti, että syön päivälliseksi SEKÄ lihapullat ja muusi JA makaronilaatikon JA uunipizzan? Ei näin.

Ja mitä joku vastas syömisajoista, että ei ole väliä, niin pitäiskö lukea vähän? Mä syön aika tasan kulutukseni verran, mut iltapainotteisesti, ja oon lihonu silti. Ehkä viini. Kyllä, seuraan syömisiäni mut haluan samalla myös nauttia. Tää nykytrendi et tavallinen suomalainen kotiruoka on pelkkää sontaa ja pitää syödä pelkkiä kasviksia ja TREEENAA SALILLLL et näytän hyvält mun somes -pelleily lähinnä vaan ärsyttää, ihme teeskentelyä.

Vierailija
18/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en olekaan lihava, vaan 10kg ylipainoinen. Ja olen reilu 180cm pitkä. 

Ja luuliko joku nyt oikeasti, että syön päivälliseksi SEKÄ lihapullat ja muusi JA makaronilaatikon JA uunipizzan? Ei näin.

Ja mitä joku vastas syömisajoista, että ei ole väliä, niin pitäiskö lukea vähän? Mä syön aika tasan kulutukseni verran, mut iltapainotteisesti, ja oon lihonu silti. Ehkä viini. Kyllä, seuraan syömisiäni mut haluan samalla myös nauttia. Tää nykytrendi et tavallinen suomalainen kotiruoka on pelkkää sontaa ja pitää syödä pelkkiä kasviksia ja TREEENAA SALILLLL et näytän hyvält mun somes -pelleily lähinnä vaan ärsyttää, ihme teeskentelyä.

Suloista<3

Hyvää päivän jatkoa!

Vierailija
19/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuossa on kyllä ideaa, että syöt lounaalla paremmin kuin päivällisellä, koska päivällähän sinä niitä kaloreita tarvitset.

Suurin ongelma on kuitenkin viini, vähennäpä sen määrä lasilliseen illassa, niin että yksi pullo kestää koko viikon. Laihdut nopeammin kuin arvaatkaan.

Vierailija
20/27 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kalorilaskuri.fi

Itse 30 kg laihduttaneena voin kertoa, etta se viini jaa aika akkia pois kun maksimikalorimaaraa paivassa ei saa ylittaa laihduttaakseen - ja jos kietaisee sen pullon viinia niin on kroonisesti nalka. 

Pista sun kulutus n. 1200 kcal paivassa. Punaviinipullon osuus tasta on 540 kcal. 

Sulle jaisi siis vaan 660 kcal paivassa ruokaan. Yksi pussi juustonaksuja ja se on siina. 

Jata einekset (kuten pizza) nyt aluksi pois, ja vahenna hiilareitten maaraa huomattavasti. Mene lautasmallilla puolet vihanneksia/kasviksia, 1/4 proteiinin lahdetta (vaharasvaista lihaa, kanaa tai kalaa) ja 1/4 (hyvia) hiilareita. 

Kaytannossa tama tarkoittaa lounaalla ja illallisella n:

80-100 g proteiinin lahdetta

200-300 g kasviksia

n. desilitra valmista kokojyvariisia, -pastaa tai kaksi pienta keitettya perunaa. 

Ei kastikkeita, ei ketsuppia ym. 

Joka paiva kaksi hedelmaa valipalaksi (yksi aamupaivalla, toinen iltapaivalla). 

Kaksi litraa vetta paivassa.

Leivanpaallisiksi vain yhta sorttia ja lisaksi sitten kurkkua/tomaattia/salaattia ym. 

Voita maltillisesti, 1 tl per leipa ihan maksimi. 

Liikuntaa vahintaan 3 tuntia viikossa (niin etta pulssi nousee selkeasti). 

Nain laihduin itse 10 kg 10 viikossa, sen jalkeen tahti hidastuu. 

P.S. Vastasin, silla vaikka olisikin provo, voi joku ylipainoinen tasta saada vinkkeja. 

Kalorimaara on laskettu liikuntaa hyvin vahan harrastavan 40+ toimistotyontekijan (n) peruskulutuksen mukaan. (Mun peruskulutus on 1364 kcal paivassa, nuoremmilla enemman.) 

AP, aloita sun peruskulutuksen laskemisesta (netista loytyy) ja sitten kalorilaskurin avulla vaan katsot etta saat sisalle vahemman kuin kulutat. Jo 100-200 kcal vahemman tuottaa tulosta. 

Muista syoda terveellisesti, saannollisesti ja monipuolisesti ja huolehtia etta ruuassasi on tarpeeksi kuituja!