George Clooney yllyttää hotelliketjuboikottiin - Brunein sulttaani vaatii kivittämään homot kuoliaaksi
"George Clooney kehottaa boikotoimaan Dorchester Collection -ketjun hotelleja, joita, on Yhdysvalloissa, Ranskassa, Britanniassa, Ranskassa ja Italiassa. Syynä tähän on Brunein sulttaanikunnan ilmoitus, että jatkossa homoseksistä rangaistaan kivityskuolemalla."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/29dc996f-d8c0-4eee-bfe7-08d2b5…
Kommentit (29)
"Dorchester Collection -hotelliketjun omistaa Brunein sulttaaniin Hassanal Bolkiahiin kytköksissä oleva Brunei Investment Agency. Sulttaani on yksi maailma rikkaimmista.
–Aina kun majoitumme tai järjestämme tapaamisia joissakin näistä yhdeksästä hotellista, työnnämme rahaa näiden miesten taskuihin, jotka haluavat kivittää ja ruoskia kuoliaaksi omia kansalaisiaan, Clooney kirjoittaa Deadline-sivustolle.
–Jokaisella boikotilla voi olla pieni vaikutus.
Kivityskuolema koskee homoseksuaalista seksiä harjoittavien lisäksi myös pettämistä. Sharia-lain tulkintaan perustuva tuore rikoslaki astuu voimaan 3.huhtikuuta. Aiemmin homoseksistä on voinut saada 10 vuoden vankeustuomion.
Kirjoituksensa loppuun Clooney on listannut kaikki ketjun hotellit.
–Me itse teemme omat valintamme.
Brunei on 400 000 asukkaan rikas sulttaanikunta, joka harjoittaa vanhoillista islamia. Maan vauraus on peräisin öljyvaroista."
Vierailija kirjoitti:
Onko se homo vai miksi sitä kiinnostaa koko asia?
Minä minä minä!
No samaahan ne käytännössä tekevät melkein kaikissa muslimimaissa, joten miksi just tämä liikuttaa Clooneyta? Suomen tv:ssäkin se imaami sanoi että islamin mukaan homoille kuuluu kuolema. Se demarinainen vain naureskeli hyväntahtoisesti. Siltikin näitä ihannoidaan ja halutaan tuoda Suomeenkin kilpaa. Outoa oikosulkulogiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
No samaahan ne käytännössä tekevät melkein kaikissa muslimimaissa, joten miksi just tämä liikuttaa Clooneyta? Suomen tv:ssäkin se imaami sanoi että islamin mukaan homoille kuuluu kuolema. Se demarinainen vain naureskeli hyväntahtoisesti. Siltikin näitä ihannoidaan ja halutaan tuoda Suomeenkin kilpaa. Outoa oikosulkulogiikkaa.
Pitääkö aina olla joku oma lehmä ojassa että voi liikuttaa joku asia.
"Kivityskuolema koskee homoseksuaalista seksiä harjoittavien lisäksi myös pettämistä."
Kannattaa kertoa tästä uutisesta esimerkiksi kaikille Yhdysvaltoihin, Ranskaan, Britanniaan, Ranskaan ja Italiaan matkaa suunnitteleville. Näissä maissa on Dorchester Collection -hotelleja.
Tässä yksi Brunein kivitystuomiolakia vastustava vetoomus:
https://www.change.org/p/condemn-persecution-of-lgbt-people-in-brunei
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihannoi ja ketä? Keitä halutaan tuoda kilpaa Suomeen? Mitä ihmettä sä selität?
kivitys tosiaan on hieman liikaa, eikö voisi käyttää giljotiinia kuten ranskassa vielä 70-luvulla oli tapana?
Vierailija kirjoitti:
kivitys tosiaan on hieman liikaa, eikö voisi käyttää giljotiinia kuten ranskassa vielä 70-luvulla oli tapana?
Kaipaatko Suomeenkin kuolemantuomiota? Haikailetko muutenkin vanhoja hyviä aikoja?
Vierailija kirjoitti:
Jos selviää kivityksestä hengissä, saa jäädä henkiin. Se katsotaan silloin jumalan tahdoksi. Giljotiinista harvemmin jää henkiin.
Ihan höpö höpö hommaa taas julkkiksilla!
Pitäiskö boikotoida myös Qataria, Saudi Arabiaa, ja Arabiemiraatteja? Näissäkin maissa homot voi päästä hengestään.
Mutta ei kun Dubai on niin Ihguuuuuuuuuuuu!
The Hypocrisy Over Brunei's Sharia Law
Minä suvaitsevana hyväksyn myös Brunein sulttaanin mielipiteen ja jos heillä on tuollainen laki olemassa niin hyväksyn senkin.
Heillä on omassa maassaan täysin suveneerit oikeudet säätää sellaiset lait kuin itse haluavat.
Onko se homo vai miksi sitä kiinnostaa koko asia?