Menisikö miehen perintö avioerossa puoliksi?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni on ollut lasten kanssa kotona 3v ja menettänyt tämän takia tuloja ehkä 35000€, olen kuitenkin tältä ajalta maksanut hänen osuutensa lainoista ja vastikkeesta 800€/kk eli 28800€.
35000€ - 28800€ = 6200€ eli hänen tulonmenetyksensä oli 6200€ ja minun 28800€. Täytyypä laittaa vaimolle 22600€ lasku, kun meillä on aviehto ja kaikki.
Ja jos aletaan saivartelemaan eläkkeistä niin menetykset ne on sijoitustuotoissa minullakin...
t. se joka puhui kaiken tasan jakamisesta
oops väärä ketju
Joko sormet syyhyää päästä käsiksi rahoihin. :D
Mites avioeron jälkeen saatu perintö jos ositusta ei ole vielä ehditty tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu milloin tuo perintö o. saatu, jos ennen avioliittoa ei välttämättä oteta ositukseen mukaan. Jos avioliiton aikana niin ilman testamentteja otetaan miehen varallisuuteen mukaan ja sitten katotaan kumpi maksaa kummalle erossa.
Sillä, koska perintö in saatu, ei ole mitään merkitystä muuten kuin silloin, jos kysymyksessä on hyvin lyhyt avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu milloin tuo perintö o. saatu, jos ennen avioliittoa ei välttämättä oteta ositukseen mukaan. Jos avioliiton aikana niin ilman testamentteja otetaan miehen varallisuuteen mukaan ja sitten katotaan kumpi maksaa kummalle erossa.
Sillä, koska perintö in saatu, ei ole mitään merkitystä muuten kuin silloin, jos kysymyksessä on hyvin lyhyt avioliitto.
Paitsi toki silloin, jos perintö on saatu avioeron jälkeen. Sellaisia perintöjä ei oteta osituksessa huomioon, jotka on saatu sen jälkeen, kun avioero on vireillä.
Riippuu ihan siitä paljonko teillä molemmilla on henkilökohtaista omaisuutta. Eikä ole aviohetoja tai perinnön jättäjän antamia ehtoja .
Vierailija kirjoitti:
Ah tätä todellisuutta jos on vain riskejä ja vaivaa jos mies suostuu avioliittoon. Ei ole ensimmäistäkään syytä avioliittoom ja miljoonittain syitä pysyä kaukana moisesta sopimuksesta.
Perintöjä tulee ihan tasapuolisesti molemmille sukupuolille. Tämä ei ole millään tavalla sukupuolikysymys.
Vaimoni on ollut lasten kanssa kotona 3v ja menettänyt tämän takia tuloja ehkä 35000€, olen kuitenkin tältä ajalta maksanut hänen osuutensa lainoista ja vastikkeesta 800€/kk eli 28800€.
35000€ - 28800€ = 6200€ eli hänen tulonmenetyksensä oli 6200€ ja minun 28800€. Täytyypä laittaa vaimolle 22600€ lasku, kun meillä on aviehto ja kaikki.
Ja jos aletaan saivartelemaan eläkkeistä niin menetykset ne on sijoitustuotoissa minullakin...
t. se joka puhui kaiken tasan jakamisesta