Miltä pääsiäismenu mökillä kuulostaa? Yksi aikuinen pariskunta tulossa kylään.
kiirastorstai
päivällinen
vaaleaa kalaa grillattuna, yrttikastike, keitetyt perunat ja salaattia
iltapala
västerbottensilliä, saaristolaisleipää, päivästä jääneistä perunoista perunasalaatti
pitkäperjantai
aamupala
leipää, kinkkua, juustoa, tomaattia, suolakurkkua, munakokkelia, silliä, hedelmiä
päivällinen
broilerin siipiä (teriakimarinadissa), marinoidut seesamikurkut
iltapala
maalaisleipää, aiolia, yrttejä, järkisärkeä, munia
Mitä muuta tuohon pitkäperjantain päivälliseen?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sika kummallinen ruokatahti. Aamiainen kello 8, päivällinen klo 18 ja iltapala klo22.
Pitkä väli aamiaisen ja päivällisen välissä.
Meillä olisi aamiaine n.klo8-9, lounas klo13-14 ja päivällinen klo19. Ja päivällispöydässä istutaan pitkään.Mistä sinä nämä meidän ruoka-ajat keksit? Meillä aamupala on noin klo 9-9.30 ja sitä venytetään niin pitkään kuin halutaan. Päivällinen on klo 14-15 ja se kestää pari tuntia varsinkin näillä sormiruuilla. Iltapala on klo 20-21.
Ensimmäisen kerran kuulen, että päivällinen on klo 14.00 eli lounasaikaan.
Muista nyt kuitenkin millä palstalla ollaan. Junttien, nälvijöiden, vittuilijoiden luvatussa paikassa. Asiallisia vastauksia tai muiden ymmärtämistä on turha kuvitella. Itsekehua vaan.
Siipien kanssa tabouleh salaatti, hummusta ja patonkia ja jotain muita mezejä kuten aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, tsatsikia tms ....
https://www.gogreen.fi/reseptit/alkajaisiksi/tabbouleh-libanonilainen-p…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivankuuloinen menu.
Voisiko siipien kanssa olla ihan jotain mättöä kuten ranskalaisia tai ristikkoperunoita? Niinkuin siipibuffassa monesti on.
Sori, ei uunia, luin sen vasta nyt. Entä salaattia kurkkujen sijasta?
Siis tuollaiset lisukkeet olisivatkin ihan parasta, toki voisi ajatella paistavansa ranskalaiset öljyssä? Ne olisi samanlaista helppoa sormisuokaa, mitä siivet. Tosin olin ajatellut vähän thai-tyylistä, kuten teriaki ja seesamikurkkujen makumaailma on. Mutta mietitään, mietitään...
Nuo seesami ja teriyaki on kyllä enemmän japanilaista keittiötä, ei thai.
Vierailija kirjoitti:
Siipien kanssa tabouleh salaatti, hummusta ja patonkia ja jotain muita mezejä kuten aurinkokuivattuja tomaatteja, oliiveja, tsatsikia tms ....
https://www.gogreen.fi/reseptit/alkajaisiksi/tabbouleh-libanonilainen-p…
Patonkia ja hummusta voisin tosiaan vielä hommata, kiitos.
nuukaa kirjoitti:
Eikö kahveja ja kahvileipää?
Ei ole tarjolla päiväkahveja, mämmiä luultavammin jälkkäriksi, jos joku haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Missä raikkaat voileivät?
Aamupalalla
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin aterioihin tulee laittaa hiilarilähse mukaan vaikka itse olettekin karppasjia. Sillien kanssa ja siipien kanssa pitää olla pastaa, perunaa, riisiä, nuudelia, cousousta jne. Minä ainakin vetäisen hiilaireita niin että napa ryskää, muuten jää nälkä.
T. Paljon treenaava
Olihan tossa joka aterialla hiilareita, siihen siipiateriaan ap kysyikin vinkkejä. ohis
Jatkuvasti kalaa, pitää tietää että vieraat kalasta tykkää. Itse en niin piittaa, varmaan ottaisin omia eväitä mukaan 😊
Nälissään täytyisi olla, ainut on tuo aamiainen kun ehkä saisi mahan täyteen.
Mnä kyllä haluaisin jotain pääsiäismakeaa kahvin kanssa kuten rahkapiirakkaa tai sitruunatorttua. Ja lounasta ehdottamasti. Vaikka aamiainen olisi vähän myöhemmin, niin päivällisaika on kuitenkin vasta joskus seitsemän aikaan. Liian pitkä väli. ja tarvitaanko vielä tuhtia yöpalaa päivällisen jälkeen? Meillä varmaan mentäisiin loppuilta juustoilla ja patongilla ja vaikka viikunoita lisäksi.
Ma tulin kanssa tarjoamaan taboulehia noitten siipien kanssa :)
Muuten kuulostaa oikein hyvalta!
Varatkaa jotain (kuivattuja) hedelmia ja pahkinoita jos jollekin tulee "akkinalka" ruokien valilla ja haluaa hiukopalaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvasti kalaa, pitää tietää että vieraat kalasta tykkää. Itse en niin piittaa, varmaan ottaisin omia eväitä mukaan 😊
No on se hassua että jotkut saattaa jopa tuntea vieraansa ja tietää mistä he tykkäävät ja mistä eivät.
treffit kirjoitti:
Ma tulin kanssa tarjoamaan taboulehia noitten siipien kanssa :)
Muuten kuulostaa oikein hyvalta!
Varatkaa jotain (kuivattuja) hedelmia ja pahkinoita jos jollekin tulee "akkinalka" ruokien valilla ja haluaa hiukopalaa.
Toisille välinaposteltavat on itsestäänselvyys. Jotain snackseja, suklaata jne. Ja varmaan juovatkin jotain vaikka sitä ei ole tässä mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on se hassua että jotkut saattaa jopa tuntea vieraansa ja tietää mistä he tykkäävät ja mistä eivät.
No jos vieraat tykkää niin heille sopiva menu. Nyt kysyttiin minun mielipidettä ja sen kerroin.
Kyllähän suomalainen tarjoaa makkaraa, lihapullaa ja nakkipiiloja oli kesä, taikka talvi. Ei sitä muuten hengissä pysy. Tällä palstalla huomaa kuinka pihalla ihmiset ovat ravitsemusasioita. Hölmöläiset kuvittelee että ravintoaineet kertyy lihasta ja perunasta, eikä muulla ole väliä kuhan niitä on saatavilla aamusta iltaan. Ei niistä saa mitään muuta kuin suolet tukkoon. Toinen mikä suomalaisilla on tää ahmimiskulttuuri joka pohjautuu kait siihen että ruokaa ei ole aina ollut isovanhemmillakaan tarjolla. Pakko olla niin älyttömästi sitä ruokaa ja vedettävä vatsa täyteen. Ruokailuhan pitäisi lopettaa kun tuntee itsensä kylläiseksi, ei vasta kun vatsa tuntuu täydeltä.
Alussa oleva ruokalista oli oikein hyvä ja ravitseva
Vierailija kirjoitti:
kaikki tykkää kalasta, siksi sitä tarjotaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki tykkää kalasta, siksi sitä tarjotaankin.
No sitten perjantaille voisi vielä kalasalaattia, lohipizzaa tai kirjolohiwrapit. Tai kirjolohipiirakkaa.
Kuulostaa tosi herkulliselta kaikki ja mulle ainakin riittäis ihan tuollaisenaan. :)
Eikö kahveja ja kahvileipää?