Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä pääsiäismenu mökillä kuulostaa? Yksi aikuinen pariskunta tulossa kylään.

Vierailija
03.04.2019 |

kiirastorstai

päivällinen
vaaleaa kalaa grillattuna, yrttikastike, keitetyt perunat ja salaattia

iltapala
västerbottensilliä, saaristolaisleipää, päivästä jääneistä perunoista perunasalaatti

pitkäperjantai

aamupala
leipää, kinkkua, juustoa, tomaattia, suolakurkkua, munakokkelia, silliä, hedelmiä

päivällinen
broilerin siipiä (teriakimarinadissa), marinoidut seesamikurkut

iltapala
maalaisleipää, aiolia, yrttejä, järkisärkeä, munia

Mitä muuta tuohon pitkäperjantain päivälliseen?

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain syötävää perjantain päivälliseen. Siivissä ei ole mitään syömistä eikä lähde nälkä.

Vierailija
2/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä jäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain syötävää perjantain päivälliseen. Siivissä ei ole mitään syömistä eikä lähde nälkä.

Sitäpä juuri kysyin lopussa että mitä siipien kanssa? Niitä on siis paljon, että nälkää ei tarvitse pelätä. Mutta muuten kyllä kaipaisi jotain.

Vierailija
4/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei selvinnyt millaista ruokavaliota suositte, mutta hyvin naisellinen ja naiselle sopiva menu kaikin tavoin.  Oletuksena siis, ettei mukana ole miehiä ja kökötätte pirtissä tekemättä mitään?

Vierailija
5/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka pizzaa lisäksi. Itse en söisi siipiä lainkaan, inhottavaa suttaamista.

Vierailija
6/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi. Tosin kaipaisin jotain lounasta, esim myskikurpitsakeittoa ruiskrutonkien kanssa tai ruokaisaa salaattia (vaikka panzanella). Kala ja siivet ei oikein pidä nälkää edes pieniruokaisella naisella. 

Vierailija
7/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti vastaisin, etten pidä sillistä enlä teriyakimarinadista. Ehkä aamu- ja iltapalalle tarjolle myös jogurttia/rahkaa?

Vierailija
8/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lisäisin kiirastorstain iltapalaan sillin kaveriksi vaikka kylmäsavulohta viipaleina tm.

Vierailija
9/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muslimit ei syö sianlihaa pääsiäiskinkereillään, joten kinkku ja muna pois?

Vierailija
10/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei selvinnyt millaista ruokavaliota suositte, mutta hyvin naisellinen ja naiselle sopiva menu kaikin tavoin.  Oletuksena siis, ettei mukana ole miehiä ja kökötätte pirtissä tekemättä mitään?

Siis mies-naispariskunnat mökillä. Punaista lihaa kaikki syö hyvin vähän ja harvoin. Itse mietin, että voisi vaihtaa siivet lammaslihapulliin ehkä. Tosin kaikki tykkää ns. sormiruuasta ja ruokapöydän ääressä menee äkkiä pari tuntia, siksi valitsin siivet. Ei ole tiedossa mitään suurempaa puunkaatoprojektia tms.

Vierailija
11/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lauantai ja sunnuntai pyhitetty pelkästään nestemäiselle ravinnolle?

Vierailija
12/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ihmettä on järkisärki?

Vierailija
13/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vaikka pizzaa lisäksi. Itse en söisi siipiä lainkaan, inhottavaa suttaamista.

Mökillä ei ole uunia ja meillä ei ole kannellista grilliä, jossa voisi tehdä pizzan. No tuo siipien sormin syönti ei ole meille ongelma, kaikki tykkää pitkistä ruokailuhetkistä.

Vierailija
14/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo silli on aika rohkea veto, jos ette tiedä varmaksi että nämä ks. ihmiset ovat sillin ystäviä. Muuten torstaina joutuu pupeltamaan pelkkää perunasalaattia ja leipää.

Vierailija
15/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kelpaisi. Tosin kaipaisin jotain lounasta, esim myskikurpitsakeittoa ruiskrutonkien kanssa tai ruokaisaa salaattia (vaikka panzanella). Kala ja siivet ei oikein pidä nälkää edes pieniruokaisella naisella. 

Lounasta en ajatellut enää lisätä. Tämäon todettu meille hyväksi konseptiksi.

Itse en ole samaa mieltä tuosta nälän pitämisestä, koska syömme 90% kalaa ja kanaa aina. Ja siipiä tulee olemaan paljon eli kyllä niistä nälkä lähtee taatusti. Ja onhan kalan kanssa perunat, jos hiilaria kaipaa. Lähinnä mietin mitä niiden kanssa voisi tarjota.

Vierailija
16/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivankuuloinen menu.

Voisiko siipien kanssa olla ihan jotain mättöä kuten ranskalaisia tai ristikkoperunoita? Niinkuin siipibuffassa monesti on.

Sori, ei uunia, luin sen vasta nyt. Entä salaattia kurkkujen sijasta? 

Vierailija
17/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti vastaisin, etten pidä sillistä enlä teriyakimarinadista. Ehkä aamu- ja iltapalalle tarjolle myös jogurttia/rahkaa?

Juu, tässä porukassa kaikki rakastaa silliä. Voisin ostaa aamupalalle tosiaan vielä jogurttia.

Vierailija
18/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lammaspata ja perunalaatikko?

Ymmärrän, lammaspata on todella vaikea ja vaativa ruoka valmistaa... lihat on käsiteltävä tuntikausia leikaten rasvoja pois ettei jää märän villan makua. Sitten se haudotus punkussa jne. Mutta pääsiäinen ei ole kuin kerran vuodessa.

Vierailija
19/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lauantai ja sunnuntai pyhitetty pelkästään nestemäiselle ravinnolle?

Vieraat lähtevät lauantai aamulla, joten silloin enää aamupala tarjolla (sama mitä perjantaina).

Vierailija
20/104 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lounaalla omat eväät? Itse kaipaisin jotain aamiaisen ja päivällisen väliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi