Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, olitko kauneimmillasi 17-vuotiaana kuten yleensä sanotaan?

Vierailija
02.04.2019 |

Miten oli omalla kohdallasi, ja minkä ikäinen olet nyt?

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. 17v nainen on kauneimmillaan?

Kyllä 17v pidetään lääketiett. että juridisesti lapsena (teininä) eikä suinkaan naisena.

Mikä lääketieteellinen fakta lienee kyseessä? Täysikasvuinen ja sukukypsä naaaraspuolinen nautaeläin kuitenkin on lehmä eikä vasikka?

Teini-ikäisen aivot eivät ole vielä kehittyneet loppuun asti. Sukukypsyyskään ei ole merkki siitä, että tyttö on aikuinen. Maailmalla ovat jopa 9-vuotiaat tytöt tulleet raskaaksi. Pidä sinä näppisi erossa lapsista.

Vierailija
102/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä. Se kroppa, johon ei vielä painovoima kajonnut....myöskään mun tyttäreni ei ole ollut parhaimmillaan 17-vuotiaana, jolloin eli tonni meikkiä -vaihetta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-20v

Vierailija
104/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Olin 17-vuotiaana epävarma, rinnaton, kulmikas ja keskeneräinen sekä henkisesti että fyysisesti. Murrosikään tulin nykymittapuulla todella myöhään, kuukautisetkin alkoivat vasta 15-vuotiaana ja pituuskasvu jatkui parikymppiseksi. Olin semmoinen honkkelo varsamainen luonnonlapsi, joka näytin monta vuotta nuoremmalta pituutta lukuunottamatta.

Aloin muuttua sieväksi omasta mielestäni vasta 25v. --> koska kasvojeni vahva luusto on edukseen vanhetessa ja näytti nuorella ihmisellä kolholta. Nyt olen 35v. ja mielestäni edelleen kauniimpi kuin alle 25v. joskin krooninen sairaus ja sen lääkitys on vanhentanut ihoani ja muutenkin. Kroppa on yhä hoikka ja melko timmi, koska urheilen paljon.

Äitini on aivan samannäköinen kuin minä, etenkin kasvoista ja oli kauneimmillaan vasta pitkälti yli 35-vuotiaana. En siis todellakaan pelkää vanhenemista, varsinkin kun myös mummini on näyttänyt 60-vuotiaasta nykyiseen 85 vuoteen miltei samalta - ei ryppyjä, ei juuri juonteitakaan. Hyvällä tuurilla geenilotossa ja terveillä elintavoilla on paljon merkitystä!

Vierailija
105/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kyllä ollut kauneimmillani mitä nyt noita vanhoja valokuvia on tullut katseltua... Angstisen teinin näköinen pullukka, joka meikkasi mustat kajalit silmiin ja muutenkin todella epäsiisti 😂 Ehkä siinä noin 25v. olin parhaimmillani, kun olin urheilullinen, pitkä paksu tukka, pukeuduin naisellisesti ja olin hyvin tarkka ulkonäöstäni. Nykyisinkin 30v. olen mielestäni hyvässä kunnossa ja nätti... Toki 5 vuodessa on joitain muutoksia tapahtunut ja esimerkiksi olen nykyisin enemmän sinut itseni kanssa eikä todellakaan ulkonäkö ole se nro 1, niin kuin tuolloin epävarmana 25v.

Vierailija
106/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä. 17v nainen on kauneimmillaan?

Kyllä 17v pidetään lääketiett. että juridisesti lapsena (teininä) eikä suinkaan naisena.

Eiköhän otsikko kuitenkin viittaa nyt ihan sananparteen että "17-vuotiaana (tai joskus kuullut myös 16-vuotiaana) on neito kauneimmillaan." Mihinkään pedofiliaan tämä vanha sanonta ei viitanne, vaan kuvaa enemmänkin aikaansa, jolloin tuonikäiset tytöt olivat vain muutaman vuoden päässä avioitumisiästä. Ennen vanhaan saatettiin todella tavata se naapurikylän Mirja vaikka lavatansseissa ja mentiin kihloihin, sitten naimisiin ja hankittiin lapset heti kun mahdollista.

Ei ihme, että nuorten miesten mielissä nuoret tytöt siis olivat kauneimmillaan ollessaan 16-17-vuotiaita. Lastensaanti ja esim. maatilojen raskaat työt myös vanhensivat naisia eri lailla kuin nykypäivänä, eikä siinä emäntänä enää ollut edes aikaa tai mahdollisuuksia keskittyä kauneudenhoitoon, kuten nykyisin. Vähän perspektiiviä, hyvät ihmiset!

Vierailija
107/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo sanonta pitänyt silloin paikkansa, kun naiset alkoivat poikia noin 17 vuotiaina. Toisiaan tauotta seuraavat raskaudet ikäänkuin imevät naiset kuiviin ja se näkyy ulkomuodossa.

Älä selittele.

Vierailija
108/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, olin KAUHEIMMILLANI :D Lapsenpyöreät hamsterinposket, akne, pömppömaha, mustaksi värjätty takkutukka vaikka muuten vaaleat piirteet, meikit miten sattui, vaatteet hyvin "angstisia" itse tehtyjä niittipaitoja joissa tekstejä tyyliin "Fuck you" Lisäksi oli superhuono itsetunto ja laahustin hartiat lysyssä.

Aika hyvä kuvaus, vaikka oma "tyylini" (ts. tyylittömyyteni) 17-vuotiaana oli vähän toista sorttia, eli nörtti jota ei vähääkään kiinnostanut ulkonäköasiat. Mutta akne, lapsenpyöreä naama, pitkä liuhuletti haaroittuvin latvoin ja rasvaa enemmän kuin pömppiksen verran, ne oli.

Vierailija
109/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia tekemällä nimenomaan välttyy hormonihäiriöiltä ja sairauksilta, toisin kuin e-pillereitä vuosia syömällä.

Vierailija
110/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Lapsenpyöreyttä, hapsottava tukka paksuine otsahiuksineen ja muutenkin tyyli ihan hakusessa. En myöskään hymyillyt juuri koskaan, vaan lähinnä kyräilen kaikissa tuon ajan valokuvissa. Nyt 26-vuotiaana on paljon parempi :)

Vierailija
111/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kauneimmillani olin 27 -vuotiaana.  Silloin otettiin paljon valokuvia ja ne todistavat asian.  

17-vuotiaana olin vähän turhan pyöreä ja jalat oli paksut pökkelöt.  Se oli sellaista nuoruuden hormoonipyöreyttä, muistan monienkin kaverieni olleen samanlaisia.  Silloin, 60-luvulla, ei ollut sellaista kuntoiluinnostusta kuin nykyään.  Jos halusi laihtua, sitä yritettiin syömättömyydellä.

Ikä sutjakoitti minut niin kuin monet muutkin.  

Nuo muut asiat, mitä monet täällä tuo esiin, on pelkkää itse tehtyä ulkonäkörikkomusta, jos niin voi sanoa.  Oma tyttärenikin olisi ollut hurjan nätti (ja olikin tietysti) mutta se piti just siinä 16-17 -vuotiaana peittää mahdollisimman tarkasti.  Tukan piti olla pystyssä ja takussa, silmät mustina renkaina, vaatteet mustat ja repaleiset ja olemus mahdollisimman tympeänoloinen ja laahustava.  Sanoin joskus, että juuri nyt kun voisit olla todella kaunis, sinä häivytät sen itsestäsi mahdollisimman tehokkaasti, kadut vielä joskus.   No en tiedä onko katunut, mutta hyvin kaunishan hänestä sitten kuoriutui, kun ikää tuli lisää.  

Vierailija
112/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Oli paha akne, ylipainoa, äidin valitsemat halvimmat (=rumimmat) silmälasit, Halpahallin huonosti istuvat vaatteet, kampaajalla ei käyty koska se oli liian kallista jne.

Nyt kolmekymppisenä akne on hävinnyt mutta ryppyjä ei vielä ole, syön terveellisesti ja liikun aktiivisesti joten kroppa on kunnossa, on varaa käydä kampaajalla ja kosmetologilla, voi ostaa hyvinistuvia vaatteita jne. Ero on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
113/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan 22-vuotiaana.

Olen huomannut, että monet ihmiset -niin miehet kuin naiset- ovat ulkoisesti parhaimmillaan tuossa noin 22-vuotiaana.

Toki sitten karisma lisääntyy yleensä iän myötä, ja 50+ ihmisten kasvot on mielenkiintoisemman näköisiä (jos ei ole huomattavaa ylipainoa pilaamassa piirteitä), mutta puhtaasti estetiikaltaan ykkösiä on kyllä noin 20-25-vuotiaat ihmiset.

N26

Vierailija
114/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaana sairastin anoreksiaa ja kärsin arpeuttavasta aknesta. Tais olla vielä hammasraudatkin niihin aikoihin.

Yllättävää kyllä, nyt kolmekymppinen kieppeillä ulkonäköni on ehkä parhaimmillaan ja aikuistuneissa kasvoissa ne lapsena ehkä outona pitämäni piirteet alkavat oikeasti olla eduksi. Olen kyllä edelleen verrattain nuoren näköinen, tosin sellaista lapsenkasvoista pyöreyttä ei ole piirteissä koskaan ollut, olin aika kapea- ja kolhokasvoinen lapsi, jolla oli iso, suora nenä ja terävä leuka..

Vierailija
115/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan. Kauneimmillani olin 22-26 vuotiaana. Vasta nyt 27-vuotiaana olen ekaa kertaa havainnut ensimmäisiä pieniä ikääntymisen merkkejä, vaikka edelleen olen nuori ja kaunis, mutta tästä se alamäki varmaan alkaa :D

Vierailija
116/126 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuo sanontahan on ikivanha ja jos vertaatte vaikka nykyajan 30-vuotiasta naista 1800-luvun 30-vuotiaaseen naiseen, niin ehkä ymmärrätte paremmin:

Nykyään kolmekybänen nainen nukkuu 6-9h yössä, tekee kahdeksantuntista työpäivää taukoineen ja on useimmiten 0-3 lapsen äiti. Virkistäytymiselle ja harrastuksille on aikaa, varsinkin lapsettomilla naisilla, joita on paljon

Sata-parisataa vuotta sitten tyypillinen 30v nainen oli jo kymmenvuotishääpäiväänsä viettänyt, tai/ja leskeksi jäänyt. Lapsia oli saattanut siunaantua kymmenen-viisitoista kappaletta ja puolet katraasta oli jo hautaankin saatettu. Kotitöiden määrä oli valtava, työt raskaita ja unenpuute jatkuva riesa ja hommia paiskittiin vauva sylissä ja taaperot hameen helmoissa. Terveitä vuosia 1800-luvun kolmekymppisellä oli jäljellä ehkä viisitoista ja sen jälkeen alkoi vanhuus painaa.

Lisäksi naimisissa olevista äideistä ei ennen ollut muutenkaan soveliasta ajatella, että he olisivat haluttavia tai viehättäviä.

Ja kyllähän 30v miehetkin näyttää nykyään salskeilta nuorukaisilta, mutta vanhoissa kuvissa sen ikäiset on jo ihan raihnaisia horiskoja.

Vierailija
117/126 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaunis kaikkea paitsi silloin. Mulla on hyvä kasvojen luusto, pitkät hoikat jalat ja nopeasti kasvava tuuhea tukka, ja olin lapsena malli. Teini-iässä tuli finnejä ja jotenkin kasvot muuttuivat pyöreiksi vasta silloin, koko alakouluiän olin ollut lähes alipainoinen koska olin liikkunut ja kilpaurheillut. Kuljin lukiossa tukka takussa, mun rintaliivit oli äidiltä ja vaatteet lökäreitä ja huppareita, enkä osannut meikata tai nyppinyt kulmia (jotka ovat luonnontilassa aika Frida Kahlot). Minulla oli kamala ryhti, kun noita kuvia katsoo. Lisäksi nenäni oli jossain kehitysvaiheessa, puolitiessä lapsuuden possusta linjakkaammaksi. Yksikään poika ei lähestynyt, wanhojen parini oli homoystäväni. Luojan kiitos noista finneistä jäi jälkiä vain selkään, ei naamaan. Ikävuosien 20 ja 30 välillä yliopisto ja aikuistuminen alkoivat muuttaa minua, ostin omalla palkalla ekat laadukkaat vaatteet, jotka istuivat mulle, nypin kulmakarvat ja opettelin meikkaamaan. Heitin roskiin äidin vanhat rintsikat ja kävin liiviliikkeessä ostamassa istuvat, jolloin ryhtikin parani eikä ihme, kun kuppikoko kasvoi oikeaan kuudella. Aloin lenkkeillä ja kiinteydyin, vaikka normipainoinen olin aina ollut. Leukalinja ja poskipäät tulivat kunnolla esiin vasta 25 ikävuoden jälkeen, miehet alkoivat kiinnostua siinä 20 kieppeillä.

Vierailija
118/126 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaan kun minä olin 17-vuotias, sanottiin että nainen on kauneimmillaan 27-vuotiaana. Itse tosin olin sitä vasta pikkuisen päälle kolmekymppisenä. Mulla oli tosi huono iho suunnilleen kolmekymppiseksi ja koen olleeni kauneimmillani vasta kun iho-ongelmat hellittivät ja jotenkin löysin oman tyylini. Silloin myös oli eniten suosiota vastakkaisen sukupuolen puolelta, vaikka olin jo onnellisesti parisuhteessa.

Vierailija
119/126 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vela -72 kirjoitti:

Siihen aikaan kun minä olin 17-vuotias, sanottiin että nainen on kauneimmillaan 27-vuotiaana. Itse tosin olin sitä vasta pikkuisen päälle kolmekymppisenä. Mulla oli tosi huono iho suunnilleen kolmekymppiseksi ja koen olleeni kauneimmillani vasta kun iho-ongelmat hellittivät ja jotenkin löysin oman tyylini. Silloin myös oli eniten suosiota vastakkaisen sukupuolen puolelta, vaikka olin jo onnellisesti parisuhteessa.

Eihän sanottu. Tuon keksit ihan itse.

Vierailija
120/126 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta on selkeästi miesten keksimä ja viljelemä subjektiivisesta näkökulmasta, joten miesten tätä pitäisi nytkin arvioida. Nyt täällä 30+ mammat kilvan huutavat, että ei pidä paikkaansa.