Jääkö pettämisestä aina kiinni?
Te ketkä olette pettäneet, oletteko jääneet asiasta kiinni kumppanillenne? Millainen olo itselle jäi?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää kiinni, AINA! Joka selittelee että vaimo ei tiedä tai mies ei tiedä, niin TAATUSTI tietää jossain vaiheessa. Kaveri kertoo, tuttu ihmettelee, puolison käytös muuttuu, tuoksu muuttuu, puheet muuttuu, jotain lipsahtaa suusta jne. AINA jää kiinni, ihan aina. Puoliso ei välttämättä sano, vaikka tietää, seuraa tilannetta jopa vuosikausia, jotkut jopa hyväksyy hiljaa.
Puhut nyt siitä, jos toisella on salasuhde. Minä ymmärrän pettämisellä myös sen, että harrastaa yhden kerran seksiä jonkun toisen kanssa. Siitä ei todellakaan jää aina kiinni.
Kyllä siitäkin jää kiinni, jossain vaiheessa, puoliso huomaa hyvin pienistä eleistä ja ilmeistä mitä on tapahtunut. Miehet aina väittää että vaimo ei huomaa eikä tiedä, vaan kyllä se huomaa ja tietää, ei vaan kerro. AINA jää kiinni, oli sitten yksi kerta tai vuosikausien salasuhde. Jokainen voi hokea ja selitellä itselleen ja muille mutta totuus on tämä, aina jää kiinni.
Höpö höpö. Mistä sait muuten päähäsi, että se olisi nimenomaan mies, joka sen yhden kerran pettäisi?
Vierailija kirjoitti:
Siis enemmistön mielestä pettäminen on ok jos ei jää kiinni.
Kerrotko, mihin kommentteihin tässä viittaat. Luettele vaikka numerot.
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä voi jäädä kiinni, jos ei jompikumpi kerro.
Tai joku näkee ja kertoo tai klassikko on se, että kumppani vahingossa tutkii kännykän tai pettäjä kertoo yhden valheen liikaa. Onhan näitä tapoja naurahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään jää. Jäljet on erittäin helppo peittää. Löytyy tuttavapiiristäkin näitä naista, kenen miehellä on ollut aina ulkopuolisia suhteita ja tulee aina olemaan. Osaavat ne kuitenkin hyvin peitellä, joten riski jäädä kiinni on olemattoman pieni. Nainen naiivina kuvittelee olevansa uskollisessa suhteessa, vaikka miehellä on kokonaisuudessaa toinen elämä. Nainen näkee vain pinnan. Ihmettelen, jos joskus jäävät kiinni.
Uskallan väittää, että jos sinä ja muu "tuttavapiiri" tietävät, niin kyllä se vaimokin tietää.
Ei kyllä näissä tapauksissa tiedä. Kysessä on vaimot, jotka ovat hyvin selkeästi ilmaisseet etteivät missään nimessä hyväksy pettämistä missään muodossa, takana on saattanut olla hyvinkin dramaattisia eroja, jotka ovat johtuneet pettämisistä edellisten kumppanien puolesta. Eivät nämä vaimot mitenkään ole osana sosiaalista piiriä kuitenkaan eikä kenelläkään ole mitään todisteita myöskään, jos vaikka haluaisi käräyttää. Moni haluaa uskoa puolisoa eikä ketään ulkopuolisia. Ei se aina ole niin yksinkertaista, että vaimo tietää, Yleensä se vaimo on nimenomaan viimeinen, joka saa tietää.
Voiko vaistoon luottaa tässä asiassa?.. mun vaisto on pitkään sanonut että suhteessa ei ole kaikki hyvin..miehen käytös puhelimen kanssa on omituista, varjelee sitä kun kansallisaarretta.. aina näyttö piiloon jos laskee sen käsistään, viestittelee ahkeraan yms.. seksi ja läheisyys on kuollutta..
Vierailija kirjoitti:
Siis enemmistön mielestä pettäminen on ok jos ei jää kiinni.
Joka kolmas pettää, joten eikö se silloin ole ihan ok? Vai onko suomaisilla kaksinaamaiset seksitavat? Petetään, mutta ei hyväksytä? Melkein yhtä yleistä on, että pari päätyy sopimukseen jossa saa olla sivusuhteita, mutta siitä ei puhuta ystävillä ja naapureille.
En luota ollenkaan ihmisiin, lähes kaikki pettävät. Tämän vuoksi en halua 'pari'suhdetta tai puksauta mukuloita vähenevään Suomen kansaan.
Aiemmin tällaiset keskustelut olisivat ällöttäneet minua, nyt mietin vain, että puuhailkoon ne vähäjärkiset rauhassa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Voiko vaistoon luottaa tässä asiassa?.. mun vaisto on pitkään sanonut että suhteessa ei ole kaikki hyvin..miehen käytös puhelimen kanssa on omituista, varjelee sitä kun kansallisaarretta.. aina näyttö piiloon jos laskee sen käsistään, viestittelee ahkeraan yms.. seksi ja läheisyys on kuollutta..
Mitä hän on sanonut, kun olet asiasta keskustellut?
Minä muuten salaan mieheltä, että käyn aihe vapaalla ja tästä syystä menee aina näyttö piiloon :D
Vierailija kirjoitti:
En luota ollenkaan ihmisiin, lähes kaikki pettävät. Tämän vuoksi en halua 'pari'suhdetta tai puksauta mukuloita vähenevään Suomen kansaan.
Aiemmin tällaiset keskustelut olisivat ällöttäneet minua, nyt mietin vain, että puuhailkoon ne vähäjärkiset rauhassa keskenään.
Voimaantuminen<3
Idiootti kulkee käsikkäin, vieraan kanssa kotikadulla, tai jättää puhelimeen mitään tietoja löydettäväksi. Jos minut löydetään vieraan miehen kanssa sängystä, sitä ei voi enää mitenkään kiistää. Kaiken muun voi. Epäily ei ole kiinnijääminen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään jää. Jäljet on erittäin helppo peittää. Löytyy tuttavapiiristäkin näitä naista, kenen miehellä on ollut aina ulkopuolisia suhteita ja tulee aina olemaan. Osaavat ne kuitenkin hyvin peitellä, joten riski jäädä kiinni on olemattoman pieni. Nainen naiivina kuvittelee olevansa uskollisessa suhteessa, vaikka miehellä on kokonaisuudessaa toinen elämä. Nainen näkee vain pinnan. Ihmettelen, jos joskus jäävät kiinni.
Uskallan väittää, että jos sinä ja muu "tuttavapiiri" tietävät, niin kyllä se vaimokin tietää.
Ei kyllä näissä tapauksissa tiedä. Kysessä on vaimot, jotka ovat hyvin selkeästi ilmaisseet etteivät missään nimessä hyväksy pettämistä missään muodossa, takana on saattanut olla hyvinkin dramaattisia eroja, jotka ovat johtuneet pettämisistä edellisten kumppanien puolesta. Eivät nämä vaimot mitenkään ole osana sosiaalista piiriä kuitenkaan eikä kenelläkään ole mitään todisteita myöskään, jos vaikka haluaisi käräyttää. Moni haluaa uskoa puolisoa eikä ketään ulkopuolisia. Ei se aina ole niin yksinkertaista, että vaimo tietää, Yleensä se vaimo on nimenomaan viimeinen, joka saa tietää.
Kyllä sen vaan tietää, edellisessä suhteessa tiesin heti milloin pettäminen alkoi, mutta jäin tarkkailemaan enkä puuttunut asiaan. Kun sain asiani kuntoon, eräänä päivänä vain lähdin ilman selityksiä. Vaimo muuten on osa miehen sosiaalista piiriä ja tuntee miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voimaantuminen<3
?? Ei. Tajusin vain, että ei mun tarvitse muiden puolesta harmistua tai olla surullinen. En aio käyttää elämääni siihen.
Vierailija kirjoitti:
Emmä ainakaan oo jääny.
No yritä kovemmin!☺
Vierailija kirjoitti:
Ei. Olen pari kertaa ollut tietämättäni se, jonka kanssa petetään, eivätkä noiden ihmisten puolisot tiedä asiasta mitään.
Minulle kävi kerran sama. Tapasin baarissa kivan miehen ja hän tuli luokseni yöksi. Vaihdettiin aamulla numeroita ja kysyin myöhemmin päivällä, että pääsitkös hyvin kotiin ja otetaanko uusiksi vaikka jo lähipäivinä. Tähän mies vastasi että ei se ikävä kyllä onnistu kun vaimo ja lapsikin tuli nyt reissusta kotiin... Selitteli vielä että on vain tämmöinen "perus mies" kun vähän nyt vahingossa meni vaimoaan pettämään. Vastasin vaan että perus mulkku sä olet etkä mikään mies, ja lopetin yhteydenpidon siihen...
Stalkkasin miestä somesta vielä jonkun aikaa tapahtuneen jälkeen, ihan normaaleja postauksia perheen kanssa laittoi ja näköjään vieläkin vaikka tapahtuneesta on jo pari vuotta. En siis usko, että vaimo sai koskaan tietää. Mies kun ei edes katunut tekoaan minulle laittamiensa viestien perusteella, eli tuskin on itse kertonut.
Meillä on avoin suhde, mutta siitä ei ole ystäville hiiskuttu. Pelottaa, että joskus ystävät saa asian selville. Nytkin viime viikonloppuna mies oli lapsen kanssa yksin reissussa ja minä jäin kotiin "tekemään töitä". Parin viikon päästä osat ovat toisin päin. Kukin tavallaan. Meilläkin on tähän järjestelyyn omat syynsä, mutta eipä ne kuulu muille.
Jos pettäjä ei edes koe tunnontuskia teostaan ja on pettänyt jonkun tuntemattoman kanssa niin ettei kukaan muu ole nähnyt (esim. deittipalstan kautta kahdenkeskisessä tapaamisessa, eikä niin että kaveriporukalla ollaan baarissa ja siellä kaikki näkee kun lähtee jonkun randomin matkaan) niin helppohan se on salata.
Tunnen myös yhden tyypin joka salasi pettämisen kumppaniltaan onnistuneesti, kun ei halunnut pahoittaa tämän petetyn kumppanin mieltä. Se onnistui koska olivat etäsuhteessa ja tuttuni jätti kumppaninsa pian pettämisen jälkeen. Petetty kumppani toki epäili eron syyksi pettämistä, mutta epäili kaikkea mahdollista muutakin. Ja koska hän ei tuntenut ketään sieltä toiselta paikkakunnalta ja tuttuni ei pettämistä myöntänyt, niin ei hän sitä koskaan saanut tietää. Uskoi lopulta selityksen erilleen kasvamisesta. Mikä varmasti oli ihan tottakin ja ajanut tuttuni pettämiseen ylipäätään, kun kerta heti erosi tapahtuneen jälkeen.
Ei pettämisestä kiinni jää, jos hoitaa asiat "fiksusti", eli ei ota turhia riskejä.
Itse ajauduin lopulta suhteeseen, kun oman miehen kiinnostus hiipui selvästi, ei huomioinut mua mitenkään, eikä selvästikään halunnut mua enää niinkuin ennen. Ei ollut kiinnostunut musta henkisesti eikä fyysisesti, omista yrityksistäni huolimatta. Ja ennenkuin joku viisastelee, niin ei, en ollut lihonnut tms muuttunut ulkoisesti lainkaan.
Tuollaisessa tilanteessa kun saa sitä ihailua, kehuja, keskustelua, ja ymmärrystä muualta, ja vieläpä sellaiselta mieheltä jolla oli sama tilanne oman vaimonsa kanssa.... Lopputulos oli helppo arvata. Ensin keskustelua, jopa ystävyyttä, helppo jutella kun molemmilla sama tilanne. Pianhan sen huomasi mikä valtava kemia säteili välillämme.
Aluksi keskusteltiin suoralla puheella kuten aikuiset ihmiset, että eihän tässä ole järkeä, kannattaako ottaa riskiä kun kumpikaan ei halunnut erota nykyisestä liitostaan. Tiedostettiin mihin asiat voi johtaa, tiedostettiin että kemiaa ja vetovoimaa on, eikä kumpikaan sitä kieltänyt... Mutta samalla molemmat tarvitsivat kipeästi juuri sitä kaikkea, mitä omasta suhteesta puuttui. Lopulta päädyttiin seksiin asti, ja seksi oli parasta ikinä. Seksiä oli paljon, ja kaikkialla missä se vain oli turvallisesti mahdollista.
Suhde jatkui vuoden verran, kunnes yhteistuumin päätettiin lopettaa se, ennenkuin sattuu liikaa jompaankumpaan. Kumpikin meistä halusi lopulta yrittää parantaa ja pelastaa suhdettaan puolisonsa kanssa. Kumpikaan meistä ei katunut tapahtuneita, ja lopetettiinkin salasuhde ihan hyvässä hengessä. Todettiin, että saatiin salasuhteelta juuri sitä mitä tarvittiin päästäksemme yli puolikuolleiden avioliittojemme pahimmasta vaiheesta.
Nykyisin sekä hänellä että minulla menee paremmin avioliitoissamme. Vieläkin muistelen lämmöllä häntä, ja monesti olen miettinyt, että olisinko masentunut, eronnut, tai muuten menettänyt järkeni ilman sitä henkistä ja fyysistä läheisyyttä ja ymmärrystä, mitä häneltä sain (ja mitä olisin kotoa niin kovasti kaivannut, enkä saanut...)
Ja silti tämän tapahtuneen jälkeenkin olen rehellisesti sitä mieltä, että pettäminen on aina väärin puolisoa kohtaan. Todellakin väärin. Ja toinen asia minkä olen todennut on se, että jos mieheni käytti vastaavaa "laastarisuhdetta" silloin kun meillä oli vaikeaa, niin minä en haluaisi tietää siitä.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti kulkee käsikkäin, vieraan kanssa kotikadulla, tai jättää puhelimeen mitään tietoja löydettäväksi. Jos minut löydetään vieraan miehen kanssa sängystä, sitä ei voi enää mitenkään kiistää. Kaiken muun voi. Epäily ei ole kiinnijääminen!
Sää kuulostat aika unelma muijalta. Äitis on varmaan ylpee!
Miksi pitää pettää. Eiks oma puoliso ole aina paras.
Jos tilanne johtaa pettämiseen, se on parempi jättää puolisolle kertomatta.
Kertominen johtaa varmasti riitaan. Jos puolisolla on paha olla, kun on pettänyt,
kertomalla pettämisen paha olo olisi myös puolisolla.
Eipä mies koskaan huomannut...ei ole enää vuosiin ollut mitään huomattavaakaan.