Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuollaisiako asioita ihmiset ajattelevat? (SDP:n vaalivideo)

Vierailija
01.04.2019 |

Näin sattumalta SDP:n vaalivideon:

Siinä on tavallisia suomalaisia bussipysäkillä. Heillä on joutilas hetki, joten kukin pohdiskelee mielessään sitäsuntätä. Tälläisiä asioita he pohdiskelevat: lasten tulevaisuus, ilmastonmuutos, ukin lääkäriaika, lasten koulutus, laskut, palkka, toimeentulo, lasten harrastukset, jne.
Olen hämilläni. Melkein kaikkina joutilaina hetkinä - ja melkein kaikkina toimeliaina hetkinä - ainoat ajatukseni ovat jo vuosia olleet: "Miksi elän? En tiedä syytä elää. Pitäisikö minun tapppaa itseni?" Vain tuo minulla pyörii mielessä melkein 24/7, on pyörinyt jo parikymmentä vuotta. Olen pohtinut että mitähän muiden ihmisten päässä pyörii, minulla ei ole ollut aavistustakaan muiden ihmisten ajatuksista, mutta nyt sitten näin tuon vaalivideon. Tuollaisiako asioita normaalit ihmiset ajattelevat? Siis he ajattelevat ihan arkisia elämän ja yhteiskunnan järjestelyjä? He eivät koko ajan kysy itseltään miksi he elävät? Ihmisillä on ihan kummallisia ajatuksia. Miksi he tuollaisia ajattelevat? Ihmiset ovan ihan kummallisia.
No, eipä tuolla vaalivideolla ja tällä spekuloinnilla mitään merkitystä taida olla. En minä vieläkään tiedä syytä elää.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi oo normaaleita ihmisiä. Noi on jotain demariajatuksia. Hyi! Kunnon mies ajattelee ja katselee pysäkillä ohikulkevien naisten takamuksia. En tiedä mitä kunnon nainen ajattelee.

Vierailija
2/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noi oo normaaleita ihmisiä. Noi on jotain demariajatuksia. Hyi! Kunnon mies ajattelee ja katselee pysäkillä ohikulkevien naisten takamuksia. En tiedä mitä kunnon nainen ajattelee.

Naiset tietty pohdiskelee sitä miten paljon huomiota ne saa takamuksellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaiset 18000 näyttökertaa :D

Vierailija
4/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli paha pulma. En tiedä kumpi on pahemmin vinksahtanut - demari vai ap.

Hei ap, äänestätkö demareita?

Vierailija
5/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussikuski ei ollut kovin hyvä näyttelijä. Ulkomuoto sopi, mutta eihän bussikuskit tervehdi hymyillen.

Vierailija
6/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmö mainos.

"Miksi elän? En tiedä syytä elää. Pitäisikö minun tapppaa itseni?"

No ei sun pitäisi itseäsi tappaa. Yritä ajatella asioita positiivisesti ja olla onnellinen. Ole tyytväinen siihen mitä sinulla on. Ole vaikka aluksi tyytyväinen siihen että sinulla on kaksi toimivaa jalkaa että pystyt kävelemään minne tahdot. Jospa se "elämän tarkoituskin" löytyisi samalla kun opettelet ajattelemaan positiivisesti.

Vierailija
7/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

PJ ei katso tietä ajaessaan bussia!

Vierailija
8/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölmö mainos.

No ei sun pitäisi itseäsi tappaa. Yritä ajatella asioita positiivisesti ja olla onnellinen. Ole tyytväinen siihen mitä sinulla on. Ole vaikka aluksi tyytyväinen siihen että sinulla on kaksi toimivaa jalkaa että pystyt kävelemään minne tahdot. Jospa se "elämän tarkoituskin" löytyisi samalla kun opettelet ajattelemaan positiivisesti.

Mitä merkitystä sillä on että voi kävellä jonnekin? Mitä merkitystä sillä olisi vaikka ei voisi kävellä minnekään? Mitä merkitystä sillä olisi vaikka jalat olisi muurattu betoniin? Mitä merkitystä millään on? Ja jos millään ei ole mitään merkitystä niin miten voi olla onnellinen?

Vierailija
9/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussikuski ei ollut kovin hyvä näyttelijä. Ulkomuoto sopi, mutta eihän bussikuskit tervehdi hymyillen.

Mainos jätti jotenkin pelottavan jälkitilan. Bussikuskin vahamainen pakotettu hymynaamio vieraannutti. Jopa mainoksen pysäkilläseisojat (potentiaaliset äänestäjät?) empivät selvästi astua sisään ja katselivat hämmentyneinä toisiaan. Epäily vahvistuu mainoksen loppua lähestyttäessä: turmion bussin kuljetta ei edes katso tietä ajaessaan!

Vierailija
10/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaaleilta ajatuksilta noi musta kuulostaa. Toki muotoiltu yksinkertaisemmiksi, jotta sopii videoon. Ja usein sitä ajattelee vieläkin arkisempia/henkilökohtaisempia asioita, tyyliin mitä ruuaksi tänään, olispa kiva ehtiä tehdä asia X tällä viikolla, olipa kivaa viime viikonloppuna, mitenköhän jatkaisin keskeneräistä pöytälaatikkonovellia ja niin edelleen.

Toki joskus pohdin myös syvempiä kysymysksiä, kuten elämän tarkoitusta/tarkoituksettomuutta ja sen seurauksia, mutta toistaiseksi se ei ole ahdistanut, muuttunut pakkomielteeksi tai aiheuttanut itsemurha-ajatuksia. 

Toivottavasti ap saat apua jostain, tekstisi ei oikein kuulosta siltä, että voisit hyvin. Täällä on tarvittaessa tietoa siitä, minne voi olla yhteydessä: https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/itsemurhi…

Vierailija
11/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainos jätti jotenkin pelottavan jälkitilan. Bussikuskin vahamainen pakotettu hymynaamio vieraannutti. Jopa mainoksen pysäkilläseisojat (potentiaaliset äänestäjät?) empivät selvästi astua sisään ja katselivat hämmentyneinä toisiaan. Epäily vahvistuu mainoksen loppua lähestyttäessä: turmion bussin kuljetta ei edes katso tietä ajaessaan!

Haah! KYllä! Siis loppu on paras. Ei se kun se ei katso tietä. Vaan se katsoo peilistä niitä matkustajia sillä mielellä että "noi mä vielä surmaan!"

Vierailija
12/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hölmö mainos.

Mitä merkitystä sillä on että voi kävellä jonnekin? Mitä merkitystä sillä olisi vaikka ei voisi kävellä minnekään? Mitä merkitystä sillä olisi vaikka jalat olisi muurattu betoniin? Mitä merkitystä millään on? Ja jos millään ei ole mitään merkitystä niin miten voi olla onnellinen?

Sitä merkitystä että voit olla itsenäinen. Jos jaksat. Mieti mitä elämäsi olisi jos olisit avustettava ja kaikki tehtäisiin puolestasi. Et pystyisi edes tappamaan itseäsi. Asiat voisi aina olla huonommin. Eräskin sähköpyörätuolissa oleva yritti tappaa itsensä ajamalla järveen muttä sähkäriin tuli oikosulku ennenkuin pää ehti veden alle. Mietippä sitä. Mies odotti monta tuntia ennenkun hänet huomattiin järvestä.

Vierailija
13/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tuo bussikuski on? Onko se ihan vaan joku todellinen bussikuski vai onko se joku näyttelijä? Näytti ehkä lievästi tutulta jostain. Paitsi että kaikki bussikuskit kyllä näyttää ihan samalta.

Vierailija
14/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään äänestyskäyttäytymiseen oikeasti vaikuta noi lyhyet vaalimainosvideot?

Vierailija
15/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Jos tahdot tietää millasia asioita ihmiset ajattelevat niin lue tätä av:ta. Selaa aloituksia. Sellaisia asioita ihan NORMAALIT ihmiset ajattelevat.

Vierailija
16/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap. Jos tahdot tietää millasia asioita ihmiset ajattelevat niin lue tätä av:ta. Selaa aloituksia. Sellaisia asioita ihan NORMAALIT ihmiset ajattelevat.

AV:n porukasta ainakin 80% lienee juopppoja/nistejä, joten empä nyt tiedä tuosta.

Vierailija
17/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kenenkään äänestyskäyttäytymiseen oikeasti vaikuta noi lyhyet vaalimainosvideot?

No ainakin noi lyhyet jaksaa katsoa loppuun asti. Mulla on 2 minuuttia mun raja, sitten loppuu keskittymiskyky ja vaihdan videota.

Kai videot pyrkivät myös ihan vain välittämään mielikuvia. Jo viiden sekunnin videon jälkeen joku saattaa ajatella että toi on kyllä hyvä mies toi puheenjohtaja.

Mielikuvat on paljon tärkeempiä kuin informaatio, valitettavasti.

Vierailija
18/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tuo bussikuski on? Onko se ihan vaan joku todellinen bussikuski vai onko se joku näyttelijä? Näytti ehkä lievästi tutulta jostain. Paitsi että kaikki bussikuskit kyllä näyttää ihan samalta.

Minä luulen että kyseessä on jonkinlainen tekoälyn luoma animaatio tai ihmisrobotti. Sen verran kankeaa oli ”bussikuskihahmon” toiminta. Vahanukkemaisen hahmon silmissä kajastivat vain tyhjät lasikuulat. Ei ollenkaan ihmismäistä.

Vierailija
19/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet luultavasti masentunut. Hakeudu lääkäriin. Kuolema tulee kyllä aikanaan, mutta sitä odotellessa kannattaa keksiä elämään jotain mielekästä ja iloa tuottavaa tekemistä.

Vierailija
20/35 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika normaaleilta ajatuksilta noi musta kuulostaa. Toki muotoiltu yksinkertaisemmiksi, jotta sopii videoon. Ja usein sitä ajattelee vieläkin arkisempia/henkilökohtaisempia asioita, tyyliin mitä ruuaksi tänään, olispa kiva ehtiä tehdä asia X tällä viikolla, olipa kivaa viime viikonloppuna, mitenköhän jatkaisin keskeneräistä pöytälaatikkonovellia ja niin edelleen.

Toki joskus pohdin myös syvempiä kysymysksiä, kuten elämän tarkoitusta/tarkoituksettomuutta ja sen seurauksia, mutta toistaiseksi se ei ole ahdistanut, muuttunut pakkomielteeksi tai aiheuttanut itsemurha-ajatuksia. 

Toivottavasti ap saat apua jostain, tekstisi ei oikein kuulosta siltä, että voisit hyvin. Täällä on tarvittaessa tietoa siitä, minne voi olla yhteydessä: https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/itsemurhi…

Tuo linkki vie joihinkin terveyspalveluihin/mielenterveyspalveluihin. Ne ovat minulle turhia. Lääkäri sanoi minulle: "Olet terve. Sinulla ei ole terveysongelmaa/mielenterveysongelmaa, et tarvitse terveyspalveluita/mielenterveyspalveluita."

En tiedä voinko hyvin vai huonosti, mutta ei sillä minun hyvinvoinnillani tai huonovointisuudellani ole minulle myöskään merkitystä, koska en tiedä syytä elää.

-ap