Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petetyiksi ja jätetyiksi tulleet, miten elämänne jatkui?

Vierailija
01.04.2019 |

Minun kokemukseni:
Ensimmäiseni petti ja jätti. Löysi työpaikaltaan uuden ja jättäessä minut ei kertonut, että oli pettänyt. Pettäminen selvisi myöhemmin. Olimme neljä vuotta yhdessä ja avoliitossa. Minulla oli aavistus, mutta luotin mieheen. Tapasin noin vuoden päästä nykyiseni. Välillä hänen lähtiessä iltaa viettämään koen epävarmuutta (eksän kanssa alkoholin kanssa oli aina ongelmia...) mutta nykyiseni ei välitä onneksi runsaasta alkoholin juomisesta. Eksäni nykyinen tunsi minut eli eksäni oli varattu, kun he tutustuivat ja se oli selvää jo alusta lähtien. Kuitenkin nykyiseni on minulle paljon sopivampi, eli ns. onni onnettomuudessa.

Miten te selvisitte? Mitä ajattelette siitä uudesta naisesta, jonka vuoksi tulitte jätetyksi? Oletteko löytäneet uuden ja miten petetyksi tuleminen vaikuttaa uuteen parisuhteeseen? Entäs kävikö teille paremmin loppujen lopuksi?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jatkaa omaa elämää ja pärjätä yksin ja löytää uusia omia mielenkiinnon kohteita. Elämä jatkuu.

Vierailija
2/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee. Säästän noin 700e kk enemmän, kun ei tarvitse maksella turhia juttuja ja riidellä asioista. Asunto on velaton ja minun, joten ei tarvinut asumismuodostakaan riidellä. Riitti, että otti naiselta avaimen pois ja käsi lippaan. Eteissä itki, että mihin hän nyt menee.. Niin, no mene sinne kenen kanssa petit minua. Ei se mun ongelma ole tai mene äitis luokse sinne sen yksiöön. Olen löytänyt uuden, mutta ei muuteta yhteen ollenkaan. Molemmille se oma aika ja kämppä ja oleminen on tärkeää ja tämä toimii meillä hyvin. Enkä ota niin tosissaan tätä suhdetta ja tällä tarkoita sitä, että jos nykyinen pettää niin en pety enkä odota mitään. Silti tykkään kovasti hänestä ja hänen kanssa on hyvä olla, mutta ei sen enempää. Kyllä se pettäminen jäljet jättää ja asennoidun ihan erilailla suhteeseen nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain selville etta mun poikaystava pettaa ja olin hanen epaonnekseen ko. hetkella hanen kampillaan hanen ollessaan toissa. Kostoksi kaadoin vessassa olleen amparin, jossa oli vaatteita likoamassa, vesineen paivineen hanen sankyynsa jonka jalkeen petasin sangyn natisti. 

Menin hanen toihinsa (oli kaupassa toissa palvelutiskilla eli oli helppo menna), kerroin "Sarilta" terveisia (nimi - ehka - muutettu, mutta kyseessa oli se tytto jonka kanssa petti), ilmoitin etta tama meidan juttu oli tassa.

Menin baariin ja join kaksi shottia Finlandia-vodkaa, sitten menin kotiin, vaihdoin bilevaatteet paalle ja lahdin uudelleen baariin, jossa tapasin sitten samana iltana kumppanini seuraavaksi 16 vuodeksi. 

Petturi soitteli viela puoli vuotta peraan ja toi jopa joululahjan - kallista parfyymia. Annoin parfyymin aidilleni. 

Oltiin oltu n. parisen vuotta yhdessa ja puhuttu jo naimisiinmenostakin ym. 

Vierailija
4/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kävin kakalla kuin ennenkin. 

Vierailija
5/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä siitä selvisin... 4 vuotta oltiin yhdessä eikä ONNEKSI lapsia tai yhteisiä lainoja tms. Ehkä pahimmalta tuntui se, että exäni petti minua lähes koko suhteen ajan ja suljin mielestäni pois ihan selkeitäkin varoitusmerkkejä... Syytin/syytän edelleen itseäni, kuinka tyhmä ja sokea voi olla.

Nykyisessä suhteessa olen onnellinen, mutta kyllä tuo pettäminen jätti sellaiset jäljet, että osaan katsoa eri tavalla asioita... Esimerkiksi olen nykyiseltä kysynyt aika tarkkaan hänen naispuolisista ystävistä mistä tuntee nämä jne. Exälläni, kun oli näitä "ystäviä".

Vierailija
6/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni petti ja jätti. toisinsanoen, kun hän jäi kiinni siitä, että hänellä on toinen, niin miltei samaan hengenvetoon halusi, että minä lähden ja mahdollisimman nopeasti. Yhteistä taivalta meillä oli 30 vuotta takana ja kyllä myös yhteisiä lapsia, onnekseni jo aikusia. Tämä on tapahtunut varsin hiljattain, mutta en ole enää yhtään missään tekemisissä, eikä luojan kiitos tarvitse olla, kun ei ole niitä pieniä lapsia, enkä myöskään koe mitään mielenkiintoa siihen, että näkisin/tietäisin kuka se toinen nainen on. Kyllä myönnän, että välillä koen järjetöntä vihaa edelleen, lähinnä siitä, että oli noin munaton mies, eikä kyennyt suoraan ilmoittamaan, että haluaa erota, vaan piti hankkia ensin uusi . Luotan kyllä siihen, että vihantunnekin menee aikanaan ohi. Tällä hetkellä on elämä muuten mallillaan. 

Vierailija
7/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallan mainiosti. Asunto oli minun, joten pyysin mieheltä vain avaimen takaisin. Sitten aloitin armottoman bailukauden tyttöjen kanssa ja totesin että pysyn miehistä ainakin vuoden hyvin kaukana. No, parin kuukauden kuluttua elämäni rakkaus astui yllättäen elämääni ja tässä sitä edelleen onnellisina köhnötellään parin vuosikymmenen jälkeen. Oikeastaan entinen teki minulle suuren palveluksen sikaillessaan. Kiitos siitä.

Vierailija
8/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta suhdetta takana ja oltiin aikuiseksi kasvettu yhdessä. Tottakai aluksi olin vihainen, suurin hämmennys tuli siitä, että olinkin yhtäkkiä yksin enkä enää voinut nojata toiseen ihmiseen missään asiassa. Piti rakentaa itselleni uusi identiteetti aikuisena itsenäisenä ihmisenä, mihin menikin oma aikansa. Suurimman virheen kuitenkin tein, kun alotin suhteen toisen miehen kanssa noin neljä kuukautta erosta. Tämä mies paljastui epäluoettavaksi, ilkeäksi ja hidasti toipumista. 

Jokatapauksessa, ihan ystäviä ollaan exän kanssa ja tämän uuden naisenkin. Nyttemmin olen naimisissa ja raskaana - mies on aivan ihana. En ole missään vaiheessa kuitenkaan halunnut palata yhteen, huomasin hyvin pian että pärjäänkin yksin ja pärjään hyvin. Tällaista tapahtuu, en kuitenkaan ottanut kauhean henkilökohtaisesti. Exälle oli vaikeaa kohdata ja puhua vaikeista asioista (kuten, ettei halunnutkaan oikeasti olla yhdessä) ei se mitenkään liittynyt siihen, millainen olin tai olin olematta. Ei elämässä voi odottaa kaiken menevän täydellisesti ja ihmisten toimivan virheettömästi. Joten pääsin asiasta yli ja kokemus oli jopa opettavainen. Nyt tiedän, että jos sattuisi kohdalle uudestaan, en pelkäisi niin paljoa sitä yksinoloa. En pelkää mieheni menettämistä ja osaan suhtautua asioihin rennommin, koska tiedän, että kaikesta selviää kyllä.

Vierailija
9/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttää kyllä miten pettäjä ei tajua sitä, kuinka hänen tekonsa saattaa jättää hyvinkin suuria ja pitkäaikaisia traumoja... Miksi joku haluaa tahallaan pilata toisen elämää, vielä sellaisen ihmisen elämää, jonka kanssa on yhdessä koettu ja tehty jopa lapsia!?

Vierailija
10/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttää kyllä miten pettäjä ei tajua sitä, kuinka hänen tekonsa saattaa jättää hyvinkin suuria ja pitkäaikaisia traumoja... Miksi joku haluaa tahallaan pilata toisen elämää, vielä sellaisen ihmisen elämää, jonka kanssa on yhdessä koettu ja tehty jopa lapsia!?

Takes two to tango.

Vierailija
11/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttää kyllä miten pettetyksi tullut ei tajua sitä, kuinka hänen tekonsa on saattanut vaikuttaa toisen käyttäytymiseen. 

Vierailija
12/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Ai se on petetyn vika?

Vierailija
13/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttää kyllä miten pettetyksi tullut ei tajua sitä, kuinka hänen tekonsa on saattanut vaikuttaa toisen käyttäytymiseen. 

En keksi kyllä yhtään hyvää syytä pettämiselle, paitsi kosto toisen pettämisestä.

Vierailija
14/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Naulan kantaan. Parisuhteessa tarvitaan MOLEMMAN panosta. Se, joka on tyytymätön siihen suhteeseensa, niin kyllä sen on osattava se suunsa avata  ja kertoa puolisolleen, mikä mättää. Jos se puhuminen ei auta, niin sitten EROTAAN, eikä petetä. Käsittämättömän moni pettäjä vierittää sen syyn sille toiselle, petin siksi kun. Kyllä se suurin syyllinen on siellä peilikuvassa. Olisi syytä jokaisen, joka edes harkitsee puolisonsa pettämistä, esittää itselleen se yksi olennainen kysymys: pitäisikö erota. Pettämällä aiheutettu ero satuttaa valtavan paljon enemmän, kuin ihan normaali ero.

Vierailija
15/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Ai se on petetyn vika?

Parisuhde on kahden kauppa, jossa tulisikin aina miettiä pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa.

Vierailija
16/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Naulan kantaan. Parisuhteessa tarvitaan MOLEMMAN panosta. Se, joka on tyytymätön siihen suhteeseensa, niin kyllä sen on osattava se suunsa avata  ja kertoa puolisolleen, mikä mättää. Jos se puhuminen ei auta, niin sitten EROTAAN, eikä petetä. Käsittämättömän moni pettäjä vierittää sen syyn sille toiselle, petin siksi kun. Kyllä se suurin syyllinen on siellä peilikuvassa. Olisi syytä jokaisen, joka edes harkitsee puolisonsa pettämistä, esittää itselleen se yksi olennainen kysymys: pitäisikö erota. Pettämällä aiheutettu ero satuttaa valtavan paljon enemmän, kuin ihan normaali ero.

Minulla oli aavistus, mutta luotin mieheen. Miksi ap ei puhunut? Miksi hän oli naiivi ja kuvitteli suhteensa olevan turvassa? Miksi hän ei eronnut?

Vierailija
17/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tango saattaa napsahtaa myös omaan nilkkaan,mitäs sitten tehdään?

Vierailija
18/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Mitä, jos hän ei ole tullut kuulluksi? 

Vierailija
19/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tango saattaa napsahtaa myös omaan nilkkaan,mitäs sitten tehdään?

Käsitellään asia ja jatketaan eteen päin?

Vierailija
20/56 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takes two to tango.

Mitä, jos hän ei ole tullut kuulluksi? 

Sitten erotaan. Mikä siinä on niin vaikea käsittää? Mikään, ei siis yhtään mikään ole riittävän painava peruste pettämiselle, kun eroaminen on tasan niin helppoa, että avaa sen suunsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme