Ulkosuomalaiset - ketä äänestätte vaaleissa??
Asun ulkomailla pysyvästi, mutta haluaisin silti äänestää vaaleissa, koska minulla on siihen mahdollisuus. Ja ei sitä tiedä, jos tulevaisuudessa joskus palaa takaisin Suomeen asumaan.
Itsellä ei ole vieläkään mitään hajua mitä puoluetta äänestäisi vaikka vaalikoneita olenkin tehnyt netissä aika montakin. Ketä te muut ulkosuomalaiset meinaatte äänestää vaaleissa ja millä perustein?
Kommentit (33)
Hallis.
Perusteet: jouduin läpikäymään jumalattoman hakuprosessin että sain oleskeluvan tänne, kaikki paperit koulutodistuksista lähtien kahlattiin läpi. Suomeen pääsee liian helposti.
Uudenmaan vaalipiirista aanestin Hussein Al-Taeeta. SDP:n listoilla on mutta aanestin hanta lahinna hanen uransa takia (rauhanneuvottelija ja Lahi-idan asiantuntija), vaikuttaa muutenkin tosi jarkevalta tyypilta. SDP tarvii vahan tuuletusta myos.
Nyt taitaa tulla vääriä vastauksia ja ketju katoaa pian.
Itseasiassa minuakin on valistettu äänestämään persuja mutta jotenkin ei vaan natsaa henk.kohtaisesti. Ehkä sekin vaikuttaa, että asun siis maassa, joka on siis lähestulkoon kokonaan siirtolaisten rakentama ja melko avoin maahanmuutolle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa minuakin on valistettu äänestämään persuja mutta jotenkin ei vaan natsaa henk.kohtaisesti. Ehkä sekin vaikuttaa, että asun siis maassa, joka on siis lähestulkoon kokonaan siirtolaisten rakentama ja melko avoin maahanmuutolle.
Ap
No ala nyt niita aanesta. Vahankin jos olet seurannut Suomen uutisia niin tiedat varmaan minkalaista porukkaa niissa riveissa pyorii...
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin kuitenkaan kävelit sinne ihan vain kättä heiluttaen...
Moni maa on siirtolaisten rakentama, mutta se perustui siihen että ne siirtolaiset menivät sinne töihin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No ala nyt niita aanesta. Vahankin jos olet seurannut Suomen uutisia niin tiedat varmaan minkalaista porukkaa niissa riveissa pyorii...
No valista meitä, mitä tapahtuu jos "sellaista porukkaa" pääsee kansanedustajiksi?
Vierailija kirjoitti:
Hallis.
Perusteet: jouduin läpikäymään jumalattoman hakuprosessin että sain oleskeluvan tänne, kaikki paperit koulutodistuksista lähtien kahlattiin läpi. Suomeen pääsee liian helposti.
Ja täällä ei muuten ulkomaalaisena saa samoja etuja mitä kansalaiset saavat. Sekin on minulle ihan fine, koska itse halusin tulla tänne. En ymmärrä miksi Suomessa vedetään hirveät kilarit jos joku edes ehdottaa pienempiä etuuksia uusille tulokkaille.
Huono mm-politiikka lisää rasismia. Siksi ulkomaalaisten ei pitäisi äänestää punavihreitä. Ongelmat eivät katoa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Huono mm-politiikka lisää rasismia. Siksi ulkomaalaisten ei pitäisi äänestää punavihreitä. Ongelmat eivät katoa itsestään.
En ole koskaan tavannut yhtään ulkomaille muuttanutta punavihreää. Heille on opiskelijakuppilasta 500 metrin päähän muutto jo iso juttu.
Jatkan ulkosuomalaisena samaa äänestyskäyttäytymistä kuin Suomessa asuessani. Ääneni menee vasemmistolle tai vihreille. Olen huolissani seurannut, kuinka keskusta-kok-sin -hallitus teki tuhojaan hyvinvointiyhteiskunnalle. Onneksi eivät saaneet sote-malliaan runnottua läpi, vaikka miten yrittivät likaisin keinoin kikkailla.
Suomessa on hienoa turvallisuus, puhdas luonto ja peruskoulu. Tahdon olla edesauttamassa sitä, että nämä pysyvät tulevaisuudessakin ja siksi ääni menee punavihreään blokkiin. Feministinen puolue kiinnostaa myös.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No valista meitä, mitä tapahtuu jos "sellaista porukkaa" pääsee kansanedustajiksi?
Niin edelleen olisi mielenkiintoista kuulla vastauksia tähän...
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Usealla oikeusjuttu menossa kansanryhmia vastaan kiihottamisesta, tai seksuaalisesta ahdistelusta...se vaalivideo kanssa aika hyvin kertoo etta milla mentaliteetilla (vihalla) mennaan eteenpain. Paihdetaustaa, kannissa ja lapalla taysin vastuuttomia tviitteja/youtubevideoita/muita someavautumisia. Tuommoisia halutaan paattamaan Suomen asioista vai? Kun eivat itse edes omia asioitaan osaa hoitaa fiksusti.
Koko porukka taynna vaikka mita puolivajokkia oyhottajaa, jotka nostavat hirvean alamolon jos ulkkarit tekee rikoksia, mutta on esim siita suomalaisesta pedoringista ihan hipihiljaa. Ullari kun ei niita kantiksia voi mihinkaan "takaisin" lahettaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan ulkosuomalaisena samaa äänestyskäyttäytymistä kuin Suomessa asuessani. Ääneni menee vasemmistolle tai vihreille. Olen huolissani seurannut, kuinka keskusta-kok-sin -hallitus teki tuhojaan hyvinvointiyhteiskunnalle. Onneksi eivät saaneet sote-malliaan runnottua läpi, vaikka miten yrittivät likaisin keinoin kikkailla.
Suomessa on hienoa turvallisuus, puhdas luonto ja peruskoulu. Tahdon olla edesauttamassa sitä, että nämä pysyvät tulevaisuudessakin ja siksi ääni menee punavihreään blokkiin. Feministinen puolue kiinnostaa myös.
Hauska trollaus... Ulkosuomalaisena nimenomaan huomaa miten vasemmistolaisuudella ajetaan maata alamäkeen. Kilpailu yrityksistä ja lahjakkaista työntekijöistä on kovaa ja Suomella olisi paljon parannettavaa, ei huononnettavaa. Samoin elämisen laatu on Suomessa paljon matalampi. Esim. EU:n lääkeviraston henkilökunta olisi mieluummin irtisanoutunut kuin muuttanut Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tavannut yhtään ulkomaille muuttanutta punavihreää. Heille on opiskelijakuppilasta 500 metrin päähän muutto jo iso juttu.
Ei tietenkään niitä näy täällä.
Täällä on asiat niin, että jos et tee työtä et syö.
jusi halliahous äänestä mä. hyvä jusi kamoon
En tiedä. Varmaan kuulun taas siihen 90% ulkosuomalaisista, jotka ei äänestä. 15 vuoden aikana olen tainnut äänestää kerran. Asuin monta vuotta maissa, joissa ei edes ollut äänestysmahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Varmaan kuulun taas siihen 90% ulkosuomalaisista, jotka ei äänestä. 15 vuoden aikana olen tainnut äänestää kerran. Asuin monta vuotta maissa, joissa ei edes ollut äänestysmahdollisuutta.
Nykyaan voi aanestaa kirjeitse :) Itse just viime viikolla laitoin mun aanen postiin.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Usealla oikeusjuttu menossa kansanryhmia vastaan kiihottamisesta, tai seksuaalisesta ahdistelusta...se vaalivideo kanssa aika hyvin kertoo etta milla mentaliteetilla (vihalla) mennaan eteenpain. Paihdetaustaa, kannissa ja lapalla taysin vastuuttomia tviitteja/youtubevideoita/muita someavautumisia. Tuommoisia halutaan paattamaan Suomen asioista vai? Kun eivat itse edes omia asioitaan osaa hoitaa fiksusti.
Koko porukka taynna vaikka mita puolivajokkia oyhottajaa, jotka nostavat hirvean alamolon jos ulkkarit tekee rikoksia, mutta on esim siita suomalaisesta pedoringista ihan hipihiljaa. Ullari kun ei niita kantiksia voi mihinkaan "takaisin" lahettaa.
No kerro nyt joku puolue jossa ei olisi kansanedustajia tuomion saaneina... Se vaalivideo oli minunkin mielestäni huonosti toteutettu, mutta ainakin siinä kehotettiin äänestämään. Ei kai eduskuntaan käsikirjoittajia haluta vaan poliitikkoja. Kuka niiden kansanedustajista on muuten tehnyt kännissä YouTube -videoita tai "someavautumisia"?
Sille kirkkoherran tapaukselle ei kai muuta kuin laittaa mies vankilaan pitkäksi aikaa. Ehkä kirkon valtaa voisi pienentää, ei olisi ihan huono idea.
Persuja. Mua on valistettu Suomesta. Jos et tiedä ketä äänestät, niin älä nyt helvetissä äänestä ketään sikaa säkissä. Ole mieluummin äänestämättä.