40.-vuotiaana, leveälanteisena 166/78 selluliittipyllynä on tuskaa koettaa löytää vaatekaupoista jotain !
Täällä ovat siis vaihtoehtoina New Yorker, Only tai HM. Kireitä napapaitoja, pillifarkkuja joiden lahkeesta ei edes jalka mene läpi, minisortseja! Kaikki vaatteet tuntuvat suunnitellun 13 v tytöille, joilla ei ole lanteita.
Meinasin vapaapäivän kunniaksi vähän shoppailla, mutta ei sitten...
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Kannattaa pukeutua ikänsä ja vartalotyyppinsä mukaisesti, niin ei näytä naurettavalta. Miksi kukaan keski- ikäinen edes haluaisi käyttää jotain halvalta näyttäviä teinien rättejä?
Hyvin istuvat hameet, paitapuserot ja leningit näyttävät hyvältä tukevammankin päällä.Nykyiset nelikymppiset ovat eläneet nuoruutensa grungen aikaan ja kokeneet merkittävästi vähemmän ulkonäköpaineita kuin nykypäivän nuoret naiset.
Joten se voi olla vähän kohtuutonta odottaa, että nämä ihmiset (ainakaan kaikki heistä) pukisivat päälleen paitapuseroa (paitsi ruudullista) tai leninkiä (paitsi maiharien kanssa).
Joten minun nähdäkseni riittää ihan, että vaatteet ovat oikean kokoiset ja puhtaat.
Mä kyllä ajattelin että kakkahattutäti on trolli joka paljastui jo pelkästään leninki sanan käytöstä :D Hyvä pointti kyllä muuten. Itse etsin asuja joita voi käyttää tennareiden ja maiharien kanssa.
-19-
Höpsistä, normaalilla kropalla saa vaatteita mistä vaan. Turha vetää sitä korttia että kaikki vaatteet on muka suunniteltu laihoille teineille. Fakta on se, että sulla on ylipainoa.
Silloin ei tietenkään kaikki vaattet sovi.
Sitten asiaan...Macin farkuista löytyy kokoon 46 asti (myös eri lahkeenpituuksia), monilla merkeillä on housuja joissa on runsaasti elastaania. Soyalta,Freequentilta ja Cecililtä löytyy kokoja XXL asti. Riippuu tietenkin asuinpaikasta mitkä on valikoimat.
T. Myyjä
Ehdit ihan hyvin tiputtaa sen 10kg ennen kesää.
Ei se vanheneminen ole mikään syy lihomiselle koskaan.
Ei semmoista robottia ole olemassakaan joka jokaiselle poikkeukselle saisi tehtyä vaatteet halvalla automaattisesti. Siksi vaatteet tehdään tavallisille ihmisille.
t 46v 53kg
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä, normaalilla kropalla saa vaatteita mistä vaan. Turha vetää sitä korttia että kaikki vaatteet on muka suunniteltu laihoille teineille. Fakta on se, että sulla on ylipainoa.
Silloin ei tietenkään kaikki vaattet sovi.Sitten asiaan...Macin farkuista löytyy kokoon 46 asti (myös eri lahkeenpituuksia), monilla merkeillä on housuja joissa on runsaasti elastaania. Soyalta,Freequentilta ja Cecililtä löytyy kokoja XXL asti. Riippuu tietenkin asuinpaikasta mitkä on valikoimat.
T. Myyjä
Ap on noilla arvoilla kategoriassa 'lievästi ylipainoinen'. Ottamatta kantaa siihen onko jo se jonkun mielestä ihan kauheaa ja moitittavaa ja oikeuttaa nälvimisen, niin aika outoa on jos kaupalliset vaatevalmistajat eivät halua työelämässä olevien palkkarahoja edes lievästi ylipainoisilta, vaan mieluummin keskittyvät köyhiin ja laihoihin nuoriin.
Grunge on taas täällä, ruutupaidat ja maiharit. Sinänsä ihan kiva, että nyt voi sitten jokainen muotitietoinen palata siihen nuoruutensa tyyliin, jos siltä tuntuu.
Oletan, että tässä on kuitenkin suurin osa päivittänyt vähän tyyliään välissä. Harvempi hyvässä asemassa oleva keski-ikäinen nainen haluaa esiintyä työelämässä esim. palavereissa kuitenkaan missään ruutupaidoissa...
Kyllä tyylikkäitäkin vaihtoehtoja löytyy, kun vähän kehittää tyylitajuaan ja silmää. Ei henkkamaukka ole ainoa vaihtoehto.
Ja kyllä, leninki on ihan oikea vaate. Varmaankin tuntematon käsite niille jotka ovat viettäneet elämänsä crocseissa ja legginseissä.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Oon hemmetin kyllästynyt ylipainoisiin valittajiin, ettei mistään saa vaatteita ja kaikki on suunniteltu teineille. Se on täysin puppua. Olen 43v ja käytän kokoa xs/s, samaa kokoa käyttänyt koko elämäni ja lapsiakin on kolme.
Meidän liikkeessä myydään ihan aikuisten naisten vaatteita (eri merkkejä), ja jos ei niihin mahdu niin vika on kyllä jossain muussa. Jos liikkuu ja syö oikein niin pysyy kuosissa. Piste.
Jos et ole tyytyväinen itseesi, tee asialle jotain?!
T . Nro 23, Myyjä
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei tietenkään kaikki vaattet sovi.Sitten asiaan...Macin farkuista löytyy kokoon 46 asti (myös eri lahkeenpituuksia), monilla merkeillä on housuja joissa on runsaasti elastaania. Soyalta,Freequentilta ja Cecililtä löytyy kokoja XXL asti. Riippuu tietenkin asuinpaikasta mitkä on valikoimat.
T. Myyjä
Fakta on, että suurin osa suomalaisista on ylipainoisia. Miten on mahdollista, että kaupoista saa vain normaalipainoiset vaatteita. Kyllä pitää valmistajien olla tyhmiä, koska iso määrä rahaa jää saamatta tekemällä vaatteita vain teinikropille. Elastaanivaatteet on muuten usein sellaisia, että selluliitti näkyy läpi. Ne ei siis ole mikään ratkaisu selluliittiperseille, kuten ap ilmaisi olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Myyjä
Ap on noilla arvoilla kategoriassa 'lievästi ylipainoinen'. Ottamatta kantaa siihen onko jo se jonkun mielestä ihan kauheaa ja moitittavaa ja oikeuttaa nälvimisen, niin aika outoa on jos kaupalliset vaatevalmistajat eivät halua työelämässä olevien palkkarahoja edes lievästi ylipainoisilta, vaan mieluummin keskittyvät köyhiin ja laihoihin nuoriin.
Jos on ylipainoa niin tuskin sieltä Onlysta ja New Yorkerista lähtisin ensimmäisenä katsomaan. Juuri tuossa mainitsin että kyllä niitä vaatteita löytyy, lähinnä ärsyttää normaalipainoisten kategorisointi "lantiottomiin teineihin".
T. Myyjä
Vierailija kirjoitti:
Oon hemmetin kyllästynyt ylipainoisiin valittajiin, ettei mistään saa vaatteita ja kaikki on suunniteltu teineille. Se on täysin puppua. Olen 43v ja käytän kokoa xs/s, samaa kokoa käyttänyt koko elämäni ja lapsiakin on kolme.
Meidän liikkeessä myydään ihan aikuisten naisten vaatteita (eri merkkejä), ja jos ei niihin mahdu niin vika on kyllä jossain muussa. Jos liikkuu ja syö oikein niin pysyy kuosissa. Piste.
T . Nro 23, Myyjä
No mitä sitten? Mulla on kaveri 178 cm, joka ei edes teininä mahtunut kokoon xs/s. Tunnen myös naisia, joilla lantio on levennyt synnytysten jälkeen huomattavasti, vaikka varsinaista ylipainoa ei jäänyt. Ai niin, mutta ei ole mahdollista, koska säkin käytät viiskymppisenä edelleen kokoa xs.
treffit kirjoitti:
Joo netista! Ja mekkoja, ei housuja. :)
Jos yläosa ja alaosa ei ole samaa paria niin mekot ovat ongelmallisia. Kivat puserot ja hameet. Missä ihmeessä on hetm ja NewYorker, muttei kappahlia tai lindexiä ?
Vierailija kirjoitti:
T . Nro 23, Myyjä
Sinulle tuli tietysti alapeukkua, mutta minua raivostuttaa, että painon yhteydessä mainitaan aina ikä. Minä olen 53 ja koko ikäni myös samassa koossa, koko 36-38. Ihan kuin olisi pakko lihoa iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Myyjä
Fakta on, että suurin osa suomalaisista on ylipainoisia. Miten on mahdollista, että kaupoista saa vain normaalipainoiset vaatteita. Kyllä pitää valmistajien olla tyhmiä, koska iso määrä rahaa jää saamatta tekemällä vaatteita vain teinikropille. Elastaanivaatteet on muuten usein sellaisia, että selluliitti näkyy läpi. Ne ei siis ole mikään ratkaisu selluliittiperseille, kuten ap ilmaisi olevansa.
Pakko sitä elastaania on olla, että ne housut antaa periksi ja ne on mukavat päällä. Omppu-sekä päärynäkropalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Myyjä
Köyhillä ja laihoilla nuorilla on varakkaat vanhemmat, jotka pesee huonoa omaatuntoaan antamalla rahaa shoppailuun. Nuorilla on sitä irtonaista rahaa riepuihin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
T . Nro 23, Myyjä
Ja mä olen kyllästynyt sinun kaltaisiin lässyttäjiin. Jokainen ylipainoinen tietää, että pitää liikkua ja syödä oikein ja blaa blaa. Miten kommenttisi auttoi esim. ap:tä? Sun piti vaan päästä kertomaan, että on lapsia ja olet 43v ja xs ja muutenkin täydellinen, ainakin parempi kuin me läskit (ap ei edes ole läski).
Ap kysyi apua ongelmiin ja taas täällä pelkästään vittuillaan, vain muutama asiallinen kommentti.
Zizzillä on sopiva mitoitus just sinulle.
Ap on ylipainoinen, painoindeksi 28. Kymmenen kiloa pois ja sitten aikuisten vaateliikkeisiin ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä 40v ihminen ostaisi vaatteensa teineille suunnatuista kaupoista? Mene aikuisten kauppaan, niin ehkä helpottaa. Lindex ja Kappahalli löytyy joka kylästä, niillä on vaatteita isommillekin naisille. Sokos ja Stocka on myös hyviä, kun on valikoimaa useille segmenteille. Onhan noita muitakin, mutta kun en tiedä kotikaupunkisi, niin vaikea enempää listata. Netissä on myös valikoimaa. Kiteytettynä kuitenkin: aikuinen nainen, osta vaatteesi aikuisten kaupoista.
Millainen kauppa on Kappahalli? Nimen perusteella siellä ilmeisesti myydään verhoja?
Veikkaan, että löytyy ostoskeskusesta nimeltä AutoCorrect.
Ei. Totuus on tarua kauheampi. Olen oikeasti kuullut, kun ihmiset sanovat Kappahalli. Kappahl on heille Kappahalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T . Nro 23, Myyjä
No mitä sitten? Mulla on kaveri 178 cm, joka ei edes teininä mahtunut kokoon xs/s. Tunnen myös naisia, joilla lantio on levennyt synnytysten jälkeen huomattavasti, vaikka varsinaista ylipainoa ei jäänyt. Ai niin, mutta ei ole mahdollista, koska säkin käytät viiskymppisenä edelleen kokoa xs.
Toki ymmärrän että ihmiset ovat eri mallisia, ja on pikkasen eri asia jos melkein 180cm nainen ei mahdu XS koon vaatteeseen. Haluat tahallaan ymmärtää väärin?
Normaalipainoisella naisella ei lantio levene synnytyksistä niin paljoa että tavalliset koot ei mahdu. Kyse on sit jo jostain muusta, läskistä?
Pitää olla rehellinen itselleen ja tajuta että sitä ylipainoa on tullut. Kyse ei ole siitä että mitoitukset olisivat muuttuneet tai että valikoima on pelkästään teineille (ei todellakaan meidän liikkeessä!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T . Nro 23, Myyjä
Ja mä olen kyllästynyt sinun kaltaisiin lässyttäjiin. Jokainen ylipainoinen tietää, että pitää liikkua ja syödä oikein ja blaa blaa. Miten kommenttisi auttoi esim. ap:tä? Sun piti vaan päästä kertomaan, että on lapsia ja olet 43v ja xs ja muutenkin täydellinen, ainakin parempi kuin me läskit (ap ei edes ole läski).
Ap kysyi apua ongelmiin ja taas täällä pelkästään vittuillaan, vain muutama asiallinen kommentti.
Annoin asiallisia vinkkejä. Meiltä löytyy kokoon XXL asti useammalta merkiltä ja 46 asti farkkuja.
Useimmat ylipainoiset eivät tajua olevansa ylipainoisia. Törmään asiaan päivittäin.
Nykyiset nelikymppiset ovat eläneet nuoruutensa grungen aikaan ja kokeneet merkittävästi vähemmän ulkonäköpaineita kuin nykypäivän nuoret naiset.
Joten se voi olla vähän kohtuutonta odottaa, että nämä ihmiset (ainakaan kaikki heistä) pukisivat päälleen paitapuseroa (paitsi ruudullista) tai leninkiä (paitsi maiharien kanssa).
Joten minun nähdäkseni riittää ihan, että vaatteet ovat oikean kokoiset ja puhtaat.