Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistoja SinäMinä ja MeKaks-lehdistä!

Vierailija
01.04.2019 |

Itse tykkäsin lukea runoja ja lukijoiden omia tarinoita.
Olin 90-luvun alussa teini.

Kommentit (214)

Vierailija
181/214 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SinäMinässä oli juttu joka oli otsikoitu tyyliin ”Näin säästät aikaa aamuisin”. Yksi neuvoista oli: ”Meikkaa bussissa - lopputulos on ainakin persoonallinen!”

Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta eikös näiden takakannessa myös ollut aina jotain meikkikerhon tilauskuponkeja? Muistan yhden, jossa kerhoon liittyäkseen piti ilmoittaa haluaako huulipunien, kynsilakkojen ja poskipunien olevan pinkin vai persikan sävyisiä. Mietin, että tuleeko sieltä sitten joka kuukausi uusi pinkin tai persikkainen meikkisetti, ja että ovatko nämä ainoat sävyt. Mietin myös, että kuka tarvitsee niin paljon meikkejä. :D

Muistan tämän! Oli ihan joku Vevay tai jotain se firma.

Vierailija
182/214 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku kysyi ekiltä kuuluuko perseenreiän olla ruskea. Oli kattonu peilistä ja näytti todella ruskealta.

Eki vastas, et harvalla se sininenkään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/214 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi h.lvetti kun mietin millä kuralla on nuoruudessa joutunut kyllästämään aivojaan. Ihan kieroutuneen kuvan saaanut ihmisisuhteista ja elämästä. En kyllä tiedä onko Cosmopolitan nykyään yhtään sen parempi...No on siinä ehkä kuitenkin edes vähän yritetty panostaa tekemällä jotain juttuja työelämästä.

Noissa oli suurin osa ihan fiksuja juttuja, mutta ei kai niitä muista eikä kirjoiteta tähän ketjuun.

Vierailija
184/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

BTW, jos jollakulla on tallessa MeKakseja noin vuosilta 1995-1998, niin ostan ihan mielelläni! :) Joitakin tallessa kesämökillä, muutamat poiminut jostain divarista, ihanaa hömppänostalgiaa. :D

Vierailija
185/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan aina yhden novellin. Taisi olla Regina. Siinä nainen oli maalla ja sen oma aviomies oli mennyt nukkumaan ja nainen lähti vaeltamaan pellolle. Siellä tuli vastaan naapurin hyvin varusteltu isäntä ja lopun voitte arvata

Mulla on tämä lehti edelleen tallella. On kyllä kuuma novelli :D

Vierailija
186/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kaks -lehdessä noin vuonna 1991 oli ohje kesäiseen mansikkadiettiin, johon sitten lankesin. Äiti valitti, kun ruokailuni tuli niin kalliiksi (pelkkiä mansikoita jonkin aikaa). Ohjeessa muistutettiin myös pitämään ohutta ketjua/vyötä vaatteiden alla vatsan kohdalla melko tiukalla, koska se muistuttaisi liian isojen annosten välttämisestä :)

Vm. 1978

Ajatttele, miten nykyään suhtauduttaisiin, jos jossain teineille suunnatussa lehdessä olisi laihdutusohjeita, ja vieläpä noin hulluja!

Varmaan tulisi syytöksiä vääristyneen ruumiinkuvan lietsomisesta, seksismistä ja stereotyyppisen kauneusihanteen tuputtamisesta ja syömishäiriöön kannustamisesta ja ties mistä.

Kyllä, juuri näin kävisi tänä päivänä. Ilmankos niin moni nykyteini onkin liian lihava :)

Vierailija
187/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa ajatella nyt jälkikäteen tuota 90-luvun alun menoa. Lehdissä julkaistiin näitä teini-ikäisten lukijoiden tarinoita, joissa estoitta alaikäiset käyttivät alkoholia ja tupakkaa (joskus jopa huumeita). Kukaan ei moralisoinut mitään ja lehdet painettiin. Myös näissä kirjailijoiden tarinoissa oli vahvasti mukana teini-ikäisten alkoholin käyttö. 

En usko, että tänä päivänä mikään lehti voisi "tukea" tuollaista teinielämää julkaisten tuollaisia tarinoita. Jälkikäteen sain kyllä huonojakin vaikutteita noista lehdistä, esim. mielestäni oli ihan normaalia ryypätä lähes joka viikonloppu.

Tuosta tulikin mieleeni, että nuorten (ja lasten) lehdissä oli kirjeenvaihtokaveri-ilmoituksia, joissa luki todella usein, että kirjeenvaihtokaveriksi ei kelpaa rillipäät ja läskit. Varmaan jotain muitakin "rajoituksia" oli, mutta nuo oli ne yleisemmät. Vaikea kuvitella, että nykyään julkaistaisiin tuollaista.

Vierailija
188/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa ajatella nyt jälkikäteen tuota 90-luvun alun menoa. Lehdissä julkaistiin näitä teini-ikäisten lukijoiden tarinoita, joissa estoitta alaikäiset käyttivät alkoholia ja tupakkaa (joskus jopa huumeita). Kukaan ei moralisoinut mitään ja lehdet painettiin. Myös näissä kirjailijoiden tarinoissa oli vahvasti mukana teini-ikäisten alkoholin käyttö. 

En usko, että tänä päivänä mikään lehti voisi "tukea" tuollaista teinielämää julkaisten tuollaisia tarinoita. Jälkikäteen sain kyllä huonojakin vaikutteita noista lehdistä, esim. mielestäni oli ihan normaalia ryypätä lähes joka viikonloppu.

Tuosta tulikin mieleeni, että nuorten (ja lasten) lehdissä oli kirjeenvaihtokaveri-ilmoituksia, joissa luki todella usein, että kirjeenvaihtokaveriksi ei kelpaa rillipäät ja läskit. Varmaan jotain muitakin "rajoituksia" oli, mutta nuo oli ne yleisemmät. Vaikea kuvitella, että nykyään julkaistaisiin tuollaista.

Näitä rillipöllöt älköön vaivautuko taisi olla joskus paljon ennen 90-lukua,mitä en tosin edes ihmetele, kun miettii millaisia silmälasit siihen aikaan oli.

Vierailija
189/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SinäMinä ja MeKaks ❤️ Tuli luettuu ihan törkeen paljon, SinäMinä oli parempi mutta en muista miks, ehkä niitä vaan oli enemmän, kun luettiin myös kaverin isosiskon vanhoja kasarilehtiä.

Yhden tarinan muistan, mitä luin uudelleen ja uudelleen, ”Viisi vuotta huomiseen” jossa eräs tyttö herää aamulla ja huomaa joutuneensa 5-vuotta ajassa taaksepäin. Tajuaa että auto-onnettomuudessa kuollut paras ystävänsä on vielä elossa! Onnettomuuteen on enää pari päivää ja tyttö päättää estää sen. Kuinka ollakaan onnettomuuspäivän aamuna tyttö myöhästyy tapaamisesta ja paras ystävä kuolee taas 💔 Niisk.

Toinen oli ”Penni ajatuksistasi” tms tarina missä poika tutustuu Penni nimiseen tyttöön jossa tuntuu ihanan alun jälkeen olevan jotain hämärää.. Kavereilta tavarat häviävät, toisaalta Penni tykkää antaa lahjoja muille ja paljon 🧐🧐 Lopulta selviää että Penni, pieni kleptomaani on pöllinyt tavaroita tutuiltaan ja antanut niitä eteenpäin, hurjaa!! Suhde taisi loppua siihen 💔😞

Yleensähän ne tarinat oli just näitä mistä täällä on puhuttukin, nää oli vähän erilaiset jopa 😃

Vierailija
190/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun jossain tarinassa päähenkilön sisko odotti lasta, ja teki salaa isyystestin ja lapsi ei ollutkaan hänen miehensä. Sitten lapsi kuoli ja sisko sanoi että se oli tavallaan helpotus.

Muistan miten hirnuin tuolle jo 17-vuotiaana. Teki salaa isyystestin!! En tiedä minkä ikäinen tyttö sen tarinan oli kirjoittanut, mutta ilmeisesti ei ollut erityisesti tietämystä isyystesteistä.

Vierailija
191/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut varaa kyseisiin lehtiin ja sain niitä aina lainaksi kavereilta.

Mulla ensimmäinen ajatus aloituksen luettua oli se, miten näitä kierrätettiin kaverilta kaverille.

Vierailija
192/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SinäMinässä oli juttu joka oli otsikoitu tyyliin ”Näin säästät aikaa aamuisin”. Yksi neuvoista oli: ”Meikkaa bussissa - lopputulos on ainakin persoonallinen!”

Vähän ehkä aiheen vierestä, mutta eikös näiden takakannessa myös ollut aina jotain meikkikerhon tilauskuponkeja? Muistan yhden, jossa kerhoon liittyäkseen piti ilmoittaa haluaako huulipunien, kynsilakkojen ja poskipunien olevan pinkin vai persikan sävyisiä. Mietin, että tuleeko sieltä sitten joka kuukausi uusi pinkin tai persikkainen meikkisetti, ja että ovatko nämä ainoat sävyt. Mietin myös, että kuka tarvitsee niin paljon meikkejä. :D

Muistan tämän! Oli ihan joku Vevay tai jotain se firma.

Minäkin muistan 😄.

https://www.courlux.com/vf8032?gclid=eaiaiqobchmigl3wpveq5aivdamach2tew…

Vierailija
193/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä rillipöllöt älköön vaivautuko taisi olla joskus paljon ennen 90-lukua,mitä en tosin edes ihmetele, kun miettii millaisia silmälasit siihen aikaan oli.

Oli niitä kyllä 90-luvullakin. Itse en silmälasipäisenä koskaan ymmärtänyt, että miksi ihmisiä voi haitata niin paljon minun lasini, ettei ne voisi olla mun kanssa kirjeenvaihdossa. Etenkin, kun ne ihmiset ei edes koskaan näkisi mua livenä. Enkä ymmärrä sitäkään, että miksi ketään häiritsisi ne 80-luvun lasitkaan? 

Vierailija
194/214 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli yhteen aikaan molemmat, sitten pelkkä SinäMinä. Oli ujo teini ja katkera siitä kun muut tuntuivat saavan poikaystävän niin helpostiihan kadulla kävellessä :D Vasta aikuisena tajusin että 90%  lukijoiden tarinoista olivat varmasti keksittyjä/väritettyjä.

Mutta koulu jälkeen  uusi SinäMinä ja köllöttelyä sohvalla koira kainalossa, taustalla musiikkia suoltava tv-kanava mikä Mtv se nyt oli <3 Oi nuoruus minne menit?

Vierailija
195/214 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekaks.. ja Suosikki .D" Dear Eki, piippeli jäi kiinni kaljapulloon "...

Vierailija
196/214 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli niitä kyllä 90-luvullakin. Itse en silmälasipäisenä koskaan ymmärtänyt, että miksi ihmisiä voi haitata niin paljon minun lasini, ettei ne voisi olla mun kanssa kirjeenvaihdossa. Etenkin, kun ne ihmiset ei edes koskaan näkisi mua livenä. Enkä ymmärrä sitäkään, että miksi ketään häiritsisi ne 80-luvun lasitkaan? 

Niitä taisi olla enemmän, jos haettiin toista sukupuolta olevaa ja ehkä sitten jotain muutakin. Mutta ei se kyllä musta ollut niin yleistä 90-luvulla,koska luin silloin varmaan kaikki nuortenlehdet kannesta kanteen ja mulla oli rillit koko 90-luvun,joten olisin kiinnittänyt asiaan huomiota.

Vierailija
197/214 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin SinäMinää jo 70-80-luvun vaihteessa. 

N vm-65

Vierailija
198/214 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan aina yhden novellin. Taisi olla Regina. Siinä nainen oli maalla ja sen oma aviomies oli mennyt nukkumaan ja nainen lähti vaeltamaan pellolle. Siellä tuli vastaan naapurin hyvin varusteltu isäntä ja lopun voitte arvata

Ei hitto mä muistan tän kans, johonkin latoon äijä nojaili että olisko jotain tullattavaa tms. Sit menivät heinälatoon touhuumaan. Tästäkin jutusta yli 25 vuotta aikaa,miksi muistan vielä :D tehnyt vissiin vaikutuksen

Vierailija
199/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kaksi ihan hirveetä juttua, mielestäni ne oli SinäMinässä. Ekassa tyttö oli raiskattu jossain metsässä ja häntä oli erityisesti jäänyt vaivaamaan kun mies oli sylkäissyt tytön jalkoväliin. Tämä oli aiheuttanut vahvaa häpeää. myöhemmin tyttö oli sitten tajunnut että mieshän oli vaan räkäissyt vaan "liukkaria" sinne eikä häpäissyt sillä räkäisyllä ja helpotus oli ollut suuri että ei se sitten niin paha. Luin jo silloin aivan järkyttyneenä tätä että mitähän v*ttua :O

Toinen inhottava juttu oli sellainen että kaverukset olivat viettäneet iltaa toisen luona ja vierailija oli polttanut tupakkaa. Oli sitten heittänyt kytevän natsan roskikseen ja yöllä kaverin koko talo oli palanut ja tämän ei-tupakoitsijan äiti kuollut palossa!!! Lähinnä siinä jutussa oli se vire että no huh onneks.kamu antoi anteeks kun en mä tahallani heittänyt sitä natsaa palavana.

Keksittyjä juttuja, toivottavasti kaikilta.osin, mutta noi on oikeen jääneet kummittelemaan mieleen. :/

Vierailija
200/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muisto liittyy Reginaan, joka oli kovaa kamaa 14-15-vuotiaana :-D Ostin näitä lehtiä irtonumerona, puolisalaa. Kerran riensin lähi-ärrälle kolikot tarralompsassa poltellen hakemaan uutta Reginaa, mutta jähmetyin niille sijoilleni, kun kannessa komeili kissankokoisilla.kirjaimilla NAISEN I T S E T Y Y D Y T Y S!!!!! Voi apua!!! Halusin lehden mutta meinasin kuolla häpeästä. Kiertelin kioskissa ikuisuuden hyllyjen välissä ja myyjä kyttäsi epäluuloisesti. Lopulta rohkaisin itseni ja otin lehden käteeni ja maksoin sen, naama kirkkaanpunaisena. Uaah muistan vieläkin sen kauhean nolouden tunteen ja kannen, sellainen ruskeasävyinen jossa oli lyhyttukkainen nainen kannessa.