Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistoja SinäMinä ja MeKaks-lehdistä!

Vierailija
01.04.2019 |

Itse tykkäsin lukea runoja ja lukijoiden omia tarinoita.
Olin 90-luvun alussa teini.

Kommentit (214)

Vierailija
201/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä muisto liittyy Reginaan, joka oli kovaa kamaa 14-15-vuotiaana :-D Ostin näitä lehtiä irtonumerona, puolisalaa. Kerran riensin lähi-ärrälle kolikot tarralompsassa poltellen hakemaan uutta Reginaa, mutta jähmetyin niille sijoilleni, kun kannessa komeili kissankokoisilla.kirjaimilla NAISEN I T S E T Y Y D Y T Y S!!!!! Voi apua!!! Halusin lehden mutta meinasin kuolla häpeästä. Kiertelin kioskissa ikuisuuden hyllyjen välissä ja myyjä kyttäsi epäluuloisesti. Lopulta rohkaisin itseni ja otin lehden käteeni ja maksoin sen, naama kirkkaanpunaisena. Uaah muistan vieläkin sen kauhean nolouden tunteen ja kannen, sellainen ruskeasävyinen jossa oli lyhyttukkainen nainen kannessa.

Jotenkin muistan, kun 15 vuotta sitten ostin Antti Tuisku-lehden täpötäydessä R-kioskissa, ja tungin sen kahden muun lehden väliin, joita en edes olis halunnut. Tää kuulostaa joltain sketsiltä, mutta kun pääsin kassalle kassa huusi koko kioskin kuullen toiselle työntekijälle, että hei paljon tää Antti Tuisku-lehti maksoi? Ei tää nyt tähän ketjuun liittynyt, mutta tuli mieleen :D

Vierailija
202/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tuli luettua sinäminää, girlsiä ja suosikkia! Itse sii vuosituhannen vaihteen teini. Muistaako kukaan lukeneensa mix-lehteä? Taisi olla enemmän samaa tyyliä suosikin kanssa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tuli luettua sinäminää, girlsiä ja suosikkia! Itse sii vuosituhannen vaihteen teini. Muistaako kukaan lukeneensa mix-lehteä? Taisi olla enemmän samaa tyyliä suosikin kanssa. :)

Joskus 2004 tms. Oli se ehkä vähän samantyylinen Suosikin kanssa, joka oli ns. tyttöjen lehti. Itse kyllä poikana luin niitä ihan tosissani.

Vierailija
204/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jonkun novellin, joka oli "pojan" kirjoittama. Sillä meni vähän huonosti, olisiko saattanut jonkun tytön raskaaksi ja alkoholi maistui. Pojan nimi oli Kai, ja tämä novelli päättyi lauseeseen: Kai tässä pärjäilee. Ajattelin joskus 12-vuotiaana että olipas tosi nokkelasti sanottu, ja uskoin tietysti kaikki mitä siinä tarinassa oli kerrottu.

Vierailija
205/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehden yleisönosastolla kirjoitettiin, että kaupungilla saa turpiinsa jos on merkkivaatteet päällä.

Vierailija
206/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä muisto liittyy Reginaan, joka oli kovaa kamaa 14-15-vuotiaana :-D Ostin näitä lehtiä irtonumerona, puolisalaa. Kerran riensin lähi-ärrälle kolikot tarralompsassa poltellen hakemaan uutta Reginaa, mutta jähmetyin niille sijoilleni, kun kannessa komeili kissankokoisilla.kirjaimilla NAISEN I T S E T Y Y D Y T Y S!!!!! Voi apua!!! Halusin lehden mutta meinasin kuolla häpeästä. Kiertelin kioskissa ikuisuuden hyllyjen välissä ja myyjä kyttäsi epäluuloisesti. Lopulta rohkaisin itseni ja otin lehden käteeni ja maksoin sen, naama kirkkaanpunaisena. Uaah muistan vieläkin sen kauhean nolouden tunteen ja kannen, sellainen ruskeasävyinen jossa oli lyhyttukkainen nainen kannessa.

Jotenkin muistan, kun 15 vuotta sitten ostin Antti Tuisku-lehden täpötäydessä R-kioskissa, ja tungin sen kahden muun lehden väliin, joita en edes olis halunnut. Tää kuulostaa joltain sketsiltä, mutta kun pääsin kassalle kassa huusi koko kioskin kuullen toiselle työntekijälle, että hei paljon tää Antti Tuisku-lehti maksoi? Ei tää nyt tähän ketjuun liittynyt, mutta tuli mieleen :D

:D:D:DDD

Vierailija
207/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä puhuttiin alkoholista aika sallivaan sävyyn. Esimerkiksi, kun oli ohjeita, miten teini-ikäinen viettää hyvän juhannuksen, sanottiin seuraavaa "OK, raitis juhannus on raitis juhannus eikä ehkä sovi kuvioihisi. Jos juot, juo niin että sinulla on oikeasti hauskaa". Tuohon aikaan koululaisten alkoholinkäyttö olikin eri tasolla kuin nykyään.

Ysärinuori täällä, joka oli raitis lähes koko 90-luvun. Mulla olikin 13-17 vuotiaana alemmuudentunne juuri sen vuoksi, että en juonut enkä polttanut. Olin kiltti kympin tyttö ja jopa muutoin fiksu äitini harmitteli, että olen nenä kiinni kirjassa ja toivoi, että olisin kuten muutkin nuoret eli viikonloppuisin ulkona bilettämässä. Olisipa silloin ollut samanlainen nettikulttuuri mitä nykyään!

Kohtalotoveri!

Vierailija
208/214 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain tietää seksistä ensimmäisen kerran SinäMinän Vastaanotolla -palstalla, muistan sen ikuisesti vaikka aikaa tuosta yli 25v. Siinä tyttö kysyi tuskastellen mitä tehdä kun seksiä yrittässä peniksen sisääntyöntö emättimeen tuntuu kivuliaalta.

Olin että mitä helvettiä...? Sitten luin lääkärin vastauksen ja menin lukkojen taakse pimeeän vessaan toipumaan järkytyksestä. Olin siihen saakka luullut että seksi on vain pussailua alasti ja nainen tulee automaattisesti raskaaksi yli 20 vuotiaana.

Seuraavana päivänä en muuta ajatellutkaan kuin luokkatoverien kikkeleitä. Myös illallispöydässä vanhempia katsellessa tuli kiusallinen olo.

Minulle kävi vähän sama. Siellä oli jokin kysymys, jossa kysyttiin, että kun yhdyntä pelottaa ja poikaystävä painostaa. Vastaaja ehdotti pettingiä (tai pettinkiä). En ollut koko asiasta kuullutkaan, että sen pehmopettingin (eli hyväilyn, pussailen ja koskettelun) lisäksi myös jotain työnnetään jonnekin. Olin katsonut Dynastiaa ja Dallasia, ja niissä se homma oli aina vain hyväilyä ja pussailua. Järkytyin kovin tästä tiedosta, että yhdyntä on vähän eri juttu.

Vierailija
209/214 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että jossain hammaslääkärin odotushuoneessa luettiin näitä ja naurettiin. Kaverille taisi tulla suosikki ja mix, mutta en muista niistä kuin julkkisten kuvia 🤔 ja kai niiden välissä oli aina joku hieno juliste.

Itseäni aina huvitti välillä ne lehtien kysymykset ja vieläkin. Kai nyt jokainen lapsi tietää jo ennen koulu ikää, mitä on seksi ja mistä lapset tulevat. Minä ainakin tiesin ja minua ainakin nykyään järkyttää vanhemmat, jotka pimittävät tietoa lapsiltaan. Tieto luo turvaa!

Vierailija
210/214 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tarinat olivat kyllä heikkoa kerrontaa tai ankeaa todellisuuden kuvaa. Juuri siksi ne kai ovat mieleen jääneet :s

Loistava tiivistys! Repeilen näille ja varsinkin loppukaneetille.

Lisää muistoja!

Mahtava ketju! Muistan että luin aikoinaan puolisalaa isosiskoni SinäMinä-lehtiä. Mieleen on jäänyt että kun tarinoissa tytöt/naiset suuntasivat illalla juhlimaan, niin hiuksiin läträttiin "ämpärillinen muotovahtoa". Ne testit missä selvitettiin monivalintakysymyksillä "onko hän ihastunut sinuun", tuntuivat jo varhaisteininä huvittavilta.

Vierailija
211/214 |
08.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tää on siis ihan "tosi" juttu. Omina teiniaikoinani 10 vuotta sitten tuo juttu kiersi legendana milloin kenestäkin kouluni tytöstä. Oli kuulemma käyttänyt juurikin nakkia, tai sitten kurkkua.

Itse käytin meisselin perää. Isäukko tuolloin manaili usein että missä se meisseli taas on kun ei löydy mistään..

Oikeasti?

Vierailija
212/214 |
14.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
213/214 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa ajatella nyt jälkikäteen tuota 90-luvun alun menoa. Lehdissä julkaistiin näitä teini-ikäisten lukijoiden tarinoita, joissa estoitta alaikäiset käyttivät alkoholia ja tupakkaa (joskus jopa huumeita). Kukaan ei moralisoinut mitään ja lehdet painettiin. Myös näissä kirjailijoiden tarinoissa oli vahvasti mukana teini-ikäisten alkoholin käyttö. 

En usko, että tänä päivänä mikään lehti voisi "tukea" tuollaista teinielämää julkaisten tuollaisia tarinoita. Jälkikäteen sain kyllä huonojakin vaikutteita noista lehdistä, esim. mielestäni oli ihan normaalia ryypätä lähes joka viikonloppu.

Tuosta tulikin mieleeni, että nuorten (ja lasten) lehdissä oli kirjeenvaihtokaveri-ilmoituksia, joissa luki todella usein, että kirjeenvaihtokaveriksi ei kelpaa

Jo 70-luvulla oli kirjeenvaihtoilmoituksissa , että "rillipäät älkööt vaivautuko" ja "kuva ois kiva yllätys".  Kai ihminen on ulkonäkökeskeinen ja varsinkin nuorena. Edes kirjeenvaihtokaveri ei saisi käyttää laseja ja muutenkin piti olla sievä :D

Vierailija
214/214 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin true runotyttö, runojani julkaistiin tosi usein SinäMinässä ja Reginassa. Hitsiläinen, kun en muista, paljonko siitä sai. Olisko ollut 60mk /runo tai jotain sellaista :D