Miten verenpaine alas?
Olen nyt mitannut paineita ja alapaine on jatkuvasti liian korkea. Voiko sen saada lääkkeetömästi alas esim. suolaa vähentämällä?
Kommentit (40)
lopeta suola jopa täysin ja kehitä suola aisti, kukaan ei tule uskomaan sinua kun kerrot aististasi.. :p
Joten parempi vaan jättää mainitsematta ja kommentoida sitten kaikkeen einekseen ja vastaaviin että ne on liian suolaisia kun ei kukaan muu havaitse yhtään mitään.
Valtimon auki leikkaaminen kyllä varmaankin alentaa aika hyvin, mutta sillä on pieniä sivuvaikutuksia.
Kuuma höyryävä suihku vissii alentaa. Ainaki mulla.
Mulla päinvastainen, vaikka söisin kuinka paljon suolaa. Mun verenpainelääkkeenä on Lakrisal. Paineet ~60/80 aamuisin. Raskauden aikana yläpaineet olivat peräti 2 kertaa yli 100.
Antaisitko ap mulle vähän omistasi? :)
Suola pois. Tottumis- ja maustamiskysymys.
Bio-Paine -valmiste luontaistuotekaupasta.
Ravinto kasvis-kala-painotteiseksi.
Liikuntaa, rentoa meininkiä.
Rentouttava musiikki kans alentaa ja vaikkapa kissan silittäminen. Myös jooga ja kävely. Vaihda kaupan myrkkysuola vuori/kristalli tai puhdistamattomaan merisuolaan.
Ei auttanut suolattomuus minulla. Alapaine on ollut koholla 2011 lähtien. Ensin lievästi koholla ja kolme viime vuotta jatkuvasti huomattavasti koholla. 80/100-90/120 ka 85/110
Liikun paljon
Ei ole ylipainoa
Syön terveellisesti
Näytän fressiltä, joten lääkitykselle ei ajateltu olevan tarvetta, kunnes sain lievän aivoverenkiertohäiriön. Verenpainelääkitys alkoi välittömästi. Näillä mennään. Uutta kohtausta en halua.
Suola, alkoholi, kova rasva pois.
Lisää liikuntaa joka päivään.
Nuku hyvin.
Älä stressaa.
Sauno.
Vain vähemmistö on herkkiä suolalle.Kalaöljy tehokkaimpia ravinteita tähän ja magnesium.
Hibiscustee ja kasvikset joissa on runsaasti kaliumia.
RR,-lääkitys. Mulla aloitettiin 35-vuotiaana. Alapaine koholla. Olen normaalipainoinen, en tupakoi/ryyppää ja liikun paljon. Nyt yli nelikymppisenä paineet laskivat. Epäilen että johtuu säännöllisestä kylmäuinnista.
liikuntaa ja paino kuriin, suola minimiin ja jos ei auta nämä niin verenpainelääkitys sillä korkea verenpaine tuhoaa munuaiset sekä aiheuttaa sydänkohtauksia ja aivoinfarkteja.
Voi jopa olla munuaissairaus ( se aiheuttaa verenpainetta) joten kreatiini tulisi mitata. ja tämän munuaissairauden vahinkoa hillitään verenpainelääkkeellä kunnes munuaiset menee vaihtoon.
Tai sitten perinnöllinen verenpainetauti johon ei toimi kuin lääkkeet.
Terveisin polykystistä munuaissairautta sairastava.
Saanko minäkin ohjeita?
Ikää 41 vuotta. Suvussa verenpainetautia.
Alapaine jatkuvasti koholla ollen välillä 90-100.
Elämässäni hyvät puolet:
- en juo alkoholia yhtään
- en ole koskaan polttanut
- syön paljon kasviksia ja kalaa (punaista lihaa en lainkaan)
- en lisää suolaa ruokiin
Huonot puolet:
- unihäiriöt, joiden takia en jaksa harrastaa liikuntaa kunnolla
- stressi
Eli mitä voisi tehdä, ettei joudu lääkitykselle?
Kaveri sai paineet kuriin juomalla jotain vihreää teetä (aika paljonkin) päivittäin.
Ikäväkyllä en tiedä mitä teessä oli ai edes sen nimeä, mutta omin silmin näin muutoksen kun hän mittaili paineitaan pitkän aikavälin aikana.
Varmaan luontaistuotekaupoissa voisivat tietää?
Miten parhaiten aivokuvaus, onko magneetti vai TT?
Aneyrysmat pitäisi selvittää.
Itse saanut lääkityksellä huippuhyväksi, ilman lääkettä hyppää heti 130/100.
Mitä lääkkeitä teillä on?
Valsartaani laskee hyvin yläpainetta.
Alkoholista luopumisella oli minussa maagisia vaikutuksia.
Fyysinen kunto ja ruokavalio ovat ne millä voit vaikuttaa. Ei ollut aikaisemminkaan varmuudella todettua korkeaa verenpainetta, mutta entisestään arvot ovat pudonneet, kun luovuin leivästä (ja sen myötä levitteistä ja leikkeleistä). Tällä hetkellä paineet ovat noin 95-100/65-70 luokkaa. Itse valmistamani ruoka on mausteista, mutta suolan määrä on ollut aina keskivertoa pienempi.
suola joo ja valkosipulia.