Olen lääkäri ja googlettaneet potilaat saa minut vakavasti harkitsemaan alan vaihtoa
En enää jaksa tätä. Totaalista huutonaurua taas tänään kolmelle "asiakkaalle" jotka tiesivät jo googlen perusteella diagnoosinsa, joka minut tulisi vain todeta oireiden perusteella.
Kommentit (52)
No mutta eikö se ole hyvä asia että töissä naurattaa.
Jaa, aika monta kertaa olen joutunut googlettamaan kun lääkäri ei ole osannut diagnosoida. Voi sitten seuraavalla kerralla vihjailla vaivihkaa jotain mitä tämä voisi olla, tietysti niin että lääkäri luulee diagnoosin olevan hänen oma ideansa...
Pakkohan se on googlettaa, kun lääkäriä tapaamaan ei pääse.
Oletko harkinnut kirurgiaa - ei tarvitsisi nähdä tajuissaan olevia potilaita niin paljon? :)
Googlella löytää mm. Duodecim terveyskirjaston, lääkärilehden, uusimpia ulkomaisia julkaisuja hakemistaan aiheista.
Jospa vaihtaisit asennetta? Ne googlettelijathan, niistä moni helpottaa sun työtäsi. Ei tarvi lähteä nollasta liikkeelle kun on jo vaihtoehtoja.
Lähteenä mv-lehteä tai vauvapalstaa käyttävät toki asia erikseen...
Pakko googlettaa kun lääkäri ei tee työtänsä. Mulle on itseasiassa tullut vastaan muutama sellainenkin lääkäri jotka ovat suoraan kehottaneet hakemaan vertaistukea ja infoa netistä, kun eivät itse osaa/ehdi kertoilla kaikkea siinä vastaanotolla.
Vierailija kirjoitti:
Ootko koskaan oikeasti miettinyt miksi potilaat yrittävät tehdä sinun duunisi?
Briljantti kysymys.
Jos mun auto on rikki, niin en yritä korjata sitä vaan vien sen autonkorjaajalle. Koska luotan, että hän osaa sanoa mikä siinä on, pahin mitä voi tehdä on korkeintaan koettaa rahastaa liikaa. Sekään ei ole maailmanloppu, jos mekaanikkoa ei kiinnosta autoni kohtalo tai korjaa sen väärin.
Osaakohan lääkärit ajatella potilaan kannalta? Heillä on oma ainoa vartalo, elämä ja rahat siinä pelissä, kun aletaan etsiä vaivaa ja ratkaisuja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko harkinnut kirurgiaa - ei tarvitsisi nähdä tajuissaan olevia potilaita niin paljon? :)
Patologia olisi myös varteenotettava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, aika monta kertaa olen joutunut googlettamaan kun lääkäri ei ole osannut diagnosoida. Voi sitten seuraavalla kerralla vihjailla vaivihkaa jotain mitä tämä voisi olla, tietysti niin että lääkäri luulee diagnoosin olevan hänen oma ideansa...
Tämä. Lääkärin kannattaa antaa tehdä omaan tahtiinsa ja keksiä itse asiat. Niillä on omat metodit esim poissulkea tiettyjä asioita.
kannattaa oikeasti vaihtaa tk-uralta pois, tk-hommat on melko kaukana lääketieteestä nykyään, enemmänkin sosiaalityötä se on. voit löytää mielekkään urapolun joltain sairaala-alalta. ja on onneks aloja jossa kliinistä potilastyötä ei tehdä juurikaan esim radiologia tai knf.
Vierailija kirjoitti:
kannattaa oikeasti vaihtaa tk-uralta pois, tk-hommat on melko kaukana lääketieteestä nykyään, enemmänkin sosiaalityötä se on. voit löytää mielekkään urapolun joltain sairaala-alalta. ja on onneks aloja jossa kliinistä potilastyötä ei tehdä juurikaan esim radiologia tai knf.
Niin, eihän me perustyypit, jotka käymme päivystyksessä itse tai lastemme kanssa, olla mitään oikeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Googlella löytää mm. Duodecim terveyskirjaston, lääkärilehden, uusimpia ulkomaisia julkaisuja hakemistaan aiheista.
Jospa vaihtaisit asennetta? Ne googlettelijathan, niistä moni helpottaa sun työtäsi. Ei tarvi lähteä nollasta liikkeelle kun on jo vaihtoehtoja.
Lähteenä mv-lehteä tai vauvapalstaa käyttävät toki asia erikseen...
No hei, en mä koskaan kerro lähteekseni vauvapalstaa vaan kerron että luin Lancetista. Tekee aina syvän vaikutuksen ja saan hyvää hoitoa.
Sinä lääkäri! Ja pah. Minäkin tiedän lääketieteestä varmastikin enemmän kuin sinä.
Ei se haittaa, minäkin lakkasin käymästä lääkärillä ja olen terveempi kuin siinä kierteessä, jossa yritin saada diagnoosia ja ratkaisuja. Oma apu paras apu, koska motivaatio on kohdillaan.
Ei ap mikään lääkäri ole. Kyllä ihmisiä pitää osata kestää ja muutamat rasittavat potilaat on aika heppoinen syy heittää joku kuuden vuoden koulutus hukkaan.
Löysin vuotta ennen diagnoosia sairastamani syövän, josta mainitsin lääkärille useita kertoja, koska äitini sairasti syöpää. Työterveyslääkärin mielestä olin väärässä.
Ikävä kyllä en ollut ja sain erittäin huonon ennusteen selviämisestäni.
Ootko koskaan oikeasti miettinyt miksi potilaat yrittävät tehdä sinun duunisi?