Pääsisin ehkä opiskelemaan erityisammattikouluun kauaksi kotoa
Ainoa ongelma on se ettei mies sitä hyväksy. Pitäisikö lähteä?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Lapsia?
Yksi.
Ei se ainakaan epätavallista ole. Suoritin itse SYK:n kielipainotteisen erityislukion ja meillä oli opiskelijoita ympäri Suomea. Samaa varmasti muissakin erityislukioissa kuten kuvataidelukiossa
Tietysti lähdet, monesti näissä on asuntola ja voit olla lomat ja viikonloput kotona.
Tai sitten muutatte kaikki opiskelupaikan perässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se ainakaan epätavallista ole. Suoritin itse SYK:n kielipainotteisen erityislukion ja meillä oli opiskelijoita ympäri Suomea. Samaa varmasti muissakin erityislukioissa kuten kuvataidelukiossa
Tämä koulu on vammaisille tarkoitettu erityisammattikoulu. Mies ei halua etä suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti lähdet, monesti näissä on asuntola ja voit olla lomat ja viikonloput kotona.
Tai sitten muutatte kaikki opiskelupaikan perässä.
Miehellä työ täällä ja lapsella koulu, eivät voi lähteä mukaan. Itse asuisin asuntolassa.
Ottaisitko lapsen mukaan vai pärjääkö miehesi lapsen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Asuntolaan ei saa lapsia ottaa mukaan. Miehen pitäisi pärjätä lapsen kanssa.
Meet kouluun, ja viikonlopuiksi palaat kotiin. Eihän tuo muutenkaan ole elämänmittainen järjestely. Monenko vuoden opinnot on kyseessä?
Miten pitkä matka on. Voisitko käydä yhtenä päivänä kotona viikolla sekä viikonloput.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus olikin jo. Kannattaa lähteä, ilman muuta. Yritä saada mies ymmärtämään asia.
Vierailija kirjoitti:
Meet kouluun, ja viikonlopuiksi palaat kotiin. Eihän tuo muutenkaan ole elämänmittainen järjestely. Monenko vuoden opinnot on kyseessä?
3v ja olen jo keski-ikäinen. Mies uhkaa erolla jos lähden.
Miten vanha se lapsi on?
Minusta tuon pitäisi olla miehesi ja sinun yhteinen päätös, erityisesti jos lähdet kauas. Miten todennäköisesti saat työtä koulutuksen jälkeen eli kannattaako tuo edes?
Tää on taas ammattivalittaja.
Ja vastaus on, että pitäisi lähteä. Mies ei halua aapeen lähtvän, koska tietäää, etä homma jää taas kesken, ja aapee syyttää siitä sit miestä ja lasta. Mutta silti aapeen pitäisi lähteä ja kerrankin yrittää kunnolla kunnes onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten vanha se lapsi on?
Minusta tuon pitäisi olla miehesi ja sinun yhteinen päätös, erityisesti jos lähdet kauas. Miten todennäköisesti saat työtä koulutuksen jälkeen eli kannattaako tuo edes?
10v. En tiedä saanko edes koulutusta läpi ja saisinko sitten töitä.
Kiinnostaisi tietää, että mitä teet nyt? - Oletko töissä? - ono sinulla koulutusta? -Onko mies tössi? - Onko hänellä koulutusta? - Onko teillä (isoja) lainoja maksettavana.... Eli mikä on se vaihtoehto, että elämä jatkuisi nyt niinkuin et olisi koskaan kuullutkaan koko koulutusesta.
No lähdepä Ammattivalittaja.
Sitten sinulla on muutaman vuoden kuluttua koulutus ja ammatti ja pääset rahakkaisiin töihin.
Koko palsta kannustaa sinua toteuttamaan tämän ainutlaatuisen hankkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät erittäin hyvin, ettei kyse ole sellaisesta erityiskoulusta. Haluat vain sirottaa suolaa haavoihin. Et ole kokenut elämässä vastoinkäymisiä ja olet ylimielinen.
Mies pystyy hoitamaan lapsen. Mene ihmeessä opiskelemaan. Se on vain väliaikaista, mutta etua on loppuelämäksi.
Lapsia?