Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulunkäynninohjaaja

Vierailija
31.03.2019 |

Onko ketään ohjaajaa paikalla?
Minkälaista työ on?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppilaiden vanhempien sosiaalipsykologinen tilanne tulisi kartoittaa kuukausittaisilla kotikäynneillä oppilaiden koteihin

hyvin monissa perheissä on ongelmia, alkohlia, väkivaltaa, epäystävällisyyttä ym

tämä näkyy myös koulussa

Vierailija
2/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ollaan opettajan käskyläisenä ja käskyjen mukaan esim. autetaan oppilaita tehtävissä tai monistetaan papereita.

Iltapäivisin ip-kerhon puolella (jos siellä on) saa sitten enemmän toteuttaa itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt sijaisuuksia. Tärkeää työtä, mutta palkka on olematon.

Vierailija
4/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun puolella aika raskasta. Voi tietysti olla palkitsevaakin, jos pystyy auttamaan jotakuta. Ei sovi kaikille.

Vierailija
5/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se parempi tuntipalkka kuin mitä on vaikka siivoojilla tai vartijoilla.

Vierailija
6/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se parempi tuntipalkka kuin mitä on vaikka siivoojilla tai vartijoilla.

Aina ei riitä tunteja kuin esim. 21h/vko jos ei ole iltapäiväkerhoa. 

Vierailija
7/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliterapeutti kirjoitti:

oppilaiden vanhempien sosiaalipsykologinen tilanne tulisi kartoittaa kuukausittaisilla kotikäynneillä oppilaiden koteihin

hyvin monissa perheissä on ongelmia, alkohlia, väkivaltaa, epäystävällisyyttä ym

tämä näkyy myös koulussa

jos vilja-eerikan tapauksessa olisi käyty kotona, ja tarkkailtu tilanenetta, niin silloin pienen ihmistaimen elämä olisi säästynyt

Vierailija
8/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen saman verran saan palkkaa kuin saisin tukia. Työaika 30h viikko.

Vierailija
9/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on ainakin sama palkka, kuin esim. päiväkodissa töissä ollessani, 2040 e. En ymmärrä, miksi tuosta palkasta valitetaan, työajat hyvät 8-16. Onhan työ raskasta, mutta ei voi verrata esimerkiksi vuodeosastoilla työskentelyyn. Se oli todella raskasta.

Vierailija
10/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ollaan opettajan käskyläisenä ja käskyjen mukaan esim. autetaan oppilaita tehtävissä tai monistetaan papereita.

Iltapäivisin ip-kerhon puolella (jos siellä on) saa sitten enemmän toteuttaa itseään.

Riippuu paljon paikasta. Ainakin erityisluokassa saa tehdä paljon itsenäistä työtä oppilaan kanssa. Tottakai opettajalla on päävastuu, mutta ei siellä kenenkään käskyläisenä olla.

Vierailija
11/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaaliterapeutti kirjoitti:

tämä näkyy myös koulussa

hyvin paljon perhe-ongelmia on kirkon ja koulutuksen parissa työskentelevien perheissä. mielestäni nämä kotikäynnit tulee aloittaa näistä ryhmistä

Vierailija
12/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin se työaika on yli 30h viikossa. Mulla siitä palkka n. 1460 /kk bruttona. Ja lomista en saa palkkaa, kun määräaikaisena.

Eihän sillä palkalla elä . Ja työ voi olla vaativaa kyllä.

Vierailija
13/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä vanhaa aikaa, kun puhuttiin kouluavustajista. Silloin ei ollut ammattia, vaan avustajat olivat esimerkiksi lukion käyneitä. Nykyään ovat koulutettua väkeä (koulunkäynnin ohjaajat, lähihoitajat, viittomakielen tulkit) ja vastuuta on enemmän.

Vierailija
14/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on ainakin sama palkka, kuin esim. päiväkodissa töissä ollessani, 2040 e. En ymmärrä, miksi tuosta palkasta valitetaan, työajat hyvät 8-16. Onhan työ raskasta, mutta ei voi verrata esimerkiksi vuodeosastoilla työskentelyyn. Se oli todella raskasta.

Peruspalkka voi hyvinkin olla tuo, mutta valtaosa joutuu tekemään 30 h/ viikko.

Vierailija
15/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on aika raskasta, mutta palkitsevaa. Itse olen lähihoitaja ja hakeuduin koululle töihin juuri tuon 30 h / viikko takia. Työaika 8-14. Jää enemmän aikaa omille lapsille. Olen ekaluokalla töissä ja paljon on erityislasten ohjaamista. Teen yksilöohjaamista, kun opettaja taas vastaa koko ryhmän opettamisesta.

Vierailija
16/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on aika raskasta, mutta palkitsevaa. Itse olen lähihoitaja ja hakeuduin koululle töihin juuri tuon 30 h / viikko takia. Työaika 8-14. Jää enemmän aikaa omille lapsille. Olen ekaluokalla töissä ja paljon on erityislasten ohjaamista. Teen yksilöohjaamista, kun opettaja taas vastaa koko ryhmän opettamisesta.

"Yksilöohjaamista", niin voihan sitä noinkin kutsua jos pitää joku hienompi termi keksiä sille, että auttaa lapsia tehtävissä.

Vierailija
17/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajana riippuu siitä, missä koulussa olet. Joissain kouluissa ohjaajat on jaettu pedagogisin perustein ja heillä on lukujärjestys. Joissain kouluissa jotkut istuu tyhjänpanttina opehuoneessa kahdehtimassa ja nyrpistelemässä päivät pitkät, koska heillä yksinkertaisesti ei ole osoitettu töitä ja kukaan ope ei halua ko. nirppistä tunnilleen. Samaan aikaan kollegaohjaaja on aina varattu. Minusta tämä on pelleilyä, rehtorin pitäisi käyttää resurssit kunnolla. Jos yrittää ehdottaa, että katsottaisiin yhdessä jossain pedagogisessa tiimissä ohjaajan kanssa tarpeita, niin ohjaaja ei halua, koska on kiireinen ja on mahdoton sitoutua mihinkään.

Ongelma on tosiaan siinä, että ohjaajat voi olla tosi oman onnensa nojassa työpaikalla ja opettajat/rehtori eivät kehtaa vaatia tekemään työtään. Se koetaan semmoiseksi, että pitää tavallaan hyvittää ohjaajalle hänen asemaansa ja olla varovainen, ettei vaan "komentele". Sama kuin opettajat siivoaa luokkaansa, ettei siistijälle tule paha mieli.

Vierailija
18/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on töitä.

Vierailija
19/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksilöohjaamista", niin voihan sitä noinkin kutsua jos pitää joku hienompi termi keksiä sille, että auttaa lapsia tehtävissä.

On syy miksi siellä se ohjaaja on. Ei todellakaan ole kyse pelkästä tehtävissä auttamisesta. Erityisoppilaita on paljon.

Vierailija
20/25 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajana riippuu siitä, missä koulussa olet. Joissain kouluissa ohjaajat on jaettu pedagogisin perustein ja heillä on lukujärjestys. Joissain kouluissa jotkut istuu tyhjänpanttina opehuoneessa kahdehtimassa ja nyrpistelemässä päivät pitkät, koska heillä yksinkertaisesti ei ole osoitettu töitä ja kukaan ope ei halua ko. nirppistä tunnilleen. Samaan aikaan kollegaohjaaja on aina varattu. Minusta tämä on pelleilyä, rehtorin pitäisi käyttää resurssit kunnolla. Jos yrittää ehdottaa, että katsottaisiin yhdessä jossain pedagogisessa tiimissä ohjaajan kanssa tarpeita, niin ohjaaja ei halua, koska on kiireinen ja on mahdoton sitoutua mihinkään.

Ongelma on tosiaan siinä, että ohjaajat voi olla tosi oman onnensa nojassa työpaikalla ja opettajat/rehtori eivät kehtaa vaatia tekemään työtään. Se koetaan semmoiseksi, että pitää tavallaan hyvittää ohjaajalle hänen asemaansa ja olla varovainen, ettei vaan "komentele". Sama kuin opettajat siivoaa luokkaansa, ettei siistijälle tule paha mieli.

Missä tällaista on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi