Rahanmeno hirvittää
Kun sitä ei paljoa ole ja taas pitäisi ostaa kännykät koko perheelle, ne kaikilta rikki. Lapselle pyörä ja skootti, kevät vaatteita. Miten muut selviätte isoista hankinnoista?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan tosiasiat. Ahdistus tulee siitä, kun ei hyväksy todellisuutta. Toimii teillä ainakin yksi älypuhelin, kun olet tänne kirjoittanut. Sillä olen itse selvinnyt ja olen aivan rauhallinen.
voihan heillä olla pöytäkone,tabletti,läppäri,ei kaikki kirjoita älykännykällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kenelläkään teillä ei ole toimivaa kännykkää? Puhelinta mistä voi soittaa ja millä voi lähettää tekstarin?
Siis kaikilla on sellainen kännykkä josta akku loppuu hetkessä. On kyllä tehty kaikkemme että saataisiin akut kestämään, näitä vaan joutuu pitämään koko ajan latauksessa.
Minkä ikäisiä puhelimia? Akku voi olla vioittunut, hivenen pullistunut, silloin tekee tota. Mulla meni akku takuuseen, kun se ei 10kk jälkeen enää pitänyt virtaa juuri yhtään. Puhelin ei ollut älypuhelin, vaan 60 euron Beafon, näppäinpuhelin. Nettiselailuun mulla on iPad mini, kivempi kun on iso näyttö, en tajua kun jengi tihrustaa niitä kapuloitaan.
Tai ei niihin kannata pelkkiä akkuja vaihtaa?1,5v vanhat.
Se on hiinä ja hiinä, ettei vois vaatia takuuseen. Tai siis mun puhelimen jossain tiedoissa luki, että antavat akulle 6kk takuun, mutta siis sain kyllä silti puhelimen sisäänkään vilkaisematta uuden. Eli se tilattiin, ja vaihtaessa sen myyjä havaitsi, että puhelimen akku oli vioittunut. Sitä ei helposti nähnyt varsinkaan tällainen maallikko, mutta myyjä sanoi heti, että näin on. Eli ihan asiasta valitin ainakin.
Minusta akun pitää kestää kyllä kauemmin kuin 1,5v. Tai voisiko niihin tosiaan ostaa uudet akut? Jos se ei auta, tuotteessa voi olla virhe. ?
Mulla IPhone, alle vuoden. Tekee sellaista, että akkua voi olla 35% ja minuutin päästä menee pimeäksi.
Ei mene mihinkään takuuseen, koska KÄYTTÖohjeet mm kieltää kännykän käytön miinusasteissa - se ei ole vika vaan ominaisuus, että pakkanen (saattaa) vetää akun tyhjäksi.
Mutta siis ennen vanhaan puhelimen akun surma oli ’jatkuva lataus’ eli se kannatti välillä päästää tyhjäksi ja ladata kunnolla täyteen niin sitten siihen ’mahtui’ taas enemmän virtaa ja se kesti kauemmin. En tiedä onko vielä näin Vai onko ne alut jo muuttuneet tuosta?
Ei meil vaa tollasii ongelmii. Yhdellä lapsella lasi rikki. Itselleni suunnittelen uuden ostoa kun tämä on niin vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei meil vaa tollasii ongelmii. Yhdellä lapsella lasi rikki. Itselleni suunnittelen uuden ostoa kun tämä on niin vanhanaikainen.
Ja kyllä meillä kännykät menee vaihtoon n. kolmen vuoden välein. Lähes kaikilla perheenjäsenillä on viimeisen 5 vuoden aikana mennyt näyttö rikki, ei siihen tarvita kun yksi puhelimen pudotus. Mutta onneksi ei nyt samaan aikaan pidä uusia kaikilta. Kun näyttö rikki, on hyvä miettiä kannattaako korjata vai ostaa uusi. 🤔
Ja kyll kai sitä lähes jokaisessa lapsiperheessä niitä menoja on melkein koko ajan. Aina jollekin jotain ostettavaa, kännyköitä, pyöriä. Itse suosin uuden ostamista osamaksulla. Käytetyistä pyydetään ihan liikaa laatuun nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kenelläkään teillä ei ole toimivaa kännykkää? Puhelinta mistä voi soittaa ja millä voi lähettää tekstarin?
Siis kaikilla on sellainen kännykkä josta akku loppuu hetkessä. On kyllä tehty kaikkemme että saataisiin akut kestämään, näitä vaan joutuu pitämään koko ajan latauksessa.
Minkä ikäisiä puhelimia? Akku voi olla vioittunut, hivenen pullistunut, silloin tekee tota. Mulla meni akku takuuseen, kun se ei 10kk jälkeen enää pitänyt virtaa juuri yhtään. Puhelin ei ollut älypuhelin, vaan 60 euron Beafon, näppäinpuhelin. Nettiselailuun mulla on iPad mini, kivempi kun on iso näyttö, en tajua kun jengi tihrustaa niitä kapuloitaan.
Tai ei niihin kannata pelkkiä akkuja vaihtaa?1,5v vanhat.
Se on hiinä ja hiinä, ettei vois vaatia takuuseen. Tai siis mun puhelimen jossain tiedoissa luki, että antavat akulle 6kk takuun, mutta siis sain kyllä silti puhelimen sisäänkään vilkaisematta uuden. Eli se tilattiin, ja vaihtaessa sen myyjä havaitsi, että puhelimen akku oli vioittunut. Sitä ei helposti nähnyt varsinkaan tällainen maallikko, mutta myyjä sanoi heti, että näin on. Eli ihan asiasta valitin ainakin.
Minusta akun pitää kestää kyllä kauemmin kuin 1,5v. Tai voisiko niihin tosiaan ostaa uudet akut? Jos se ei auta, tuotteessa voi olla virhe. ?Mulla IPhone, alle vuoden. Tekee sellaista, että akkua voi olla 35% ja minuutin päästä menee pimeäksi.
Ei mene mihinkään takuuseen, koska KÄYTTÖohjeet mm kieltää kännykän käytön miinusasteissa - se ei ole vika vaan ominaisuus, että pakkanen (saattaa) vetää akun tyhjäksi.Mutta siis ennen vanhaan puhelimen akun surma oli ’jatkuva lataus’ eli se kannatti välillä päästää tyhjäksi ja ladata kunnolla täyteen niin sitten siihen ’mahtui’ taas enemmän virtaa ja se kesti kauemmin. En tiedä onko vielä näin Vai onko ne alut jo muuttuneet tuosta?
Mulla myös menee yhtäkkiä pimeäksi ja akku kestää ehkä 2 tuntia. Itselleni ostan jonkun ei hienon puhelimen mutta lapselle on parempi ostettava. ap
Kyllä taas besserwisserit vauhdissa.
Meillä on kaikilla tällainen honor puhelin kun myyjä sitä suositteli. Ei olisi pitänyt ostaa kaikille samaa merkkiä. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyllä meillä kännykät menee vaihtoon n. kolmen vuoden välein. Lähes kaikilla perheenjäsenillä on viimeisen 5 vuoden aikana mennyt näyttö rikki, ei siihen tarvita kun yksi puhelimen pudotus. Mutta onneksi ei nyt samaan aikaan pidä uusia kaikilta. Kun näyttö rikki, on hyvä miettiä kannattaako korjata vai ostaa uusi. 🤔
Ja kyll kai sitä lähes jokaisessa lapsiperheessä niitä menoja on melkein koko ajan. Aina jollekin jotain ostettavaa, kännyköitä, pyöriä. Itse suosin uuden ostamista osamaksulla. Käytetyistä pyydetään ihan liikaa laatuun nähden.
Minulta putoilee kännykkä aika useinkin lattialle, mutta näyttö ei ole koskaan mennyt rikki. Näytön päälle olen uutena laittanut suojalasin, ja kännykässä on kunnollinen, nahkainen suoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kaikilla tällainen honor puhelin kun myyjä sitä suositteli. Ei olisi pitänyt ostaa kaikille samaa merkkiä. ap
Ilmeisesti joku Lite, jos kerta halvin. Selvähän se nyt on, ettei light-versio ole koskaan oikean veroinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joku Lite, jos kerta halvin. Selvähän se nyt on, ettei light-versio ole koskaan oikean veroinen.
Nämä ovat honor 10.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kyll kai sitä lähes jokaisessa lapsiperheessä niitä menoja on melkein koko ajan. Aina jollekin jotain ostettavaa, kännyköitä, pyöriä. Itse suosin uuden ostamista osamaksulla. Käytetyistä pyydetään ihan liikaa laatuun nähden.Minulta putoilee kännykkä aika useinkin lattialle, mutta näyttö ei ole koskaan mennyt rikki. Näytön päälle olen uutena laittanut suojalasin, ja kännykässä on kunnollinen, nahkainen suoja.
Ei mullakaan, mut miehellä ja lapsilla mennyt ja totta kai, panssari lasia ei oltu vielä laitettu esim. lapsi pudotti kännykän juuri seuraavana päivänä kun se oli ostettu. Ja mitä opimme, ei kännyköitä käyttöön ennenkuin panssarilasi paikoillaan. Näyttö voi mennä muuten rikki vaikka ei kovin korkealta putoa jos oikein sopivasti pläsähtää lasilleen. Noita muoviläpiskö kuoria en ainakaan itse henkilö. koht. tykkää käyttää.
Honor 10 on ihan hyvä. Itse ajattelin ostaa one plussan.
Joo ihmekös on persauki kun osamaksua käyttää. Maksaa lopulta moninkertaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ,meillä kaikilla on.
Vierailija kirjoitti:
Minulta ei ole koskaan mennyt yksikään kännykkä rikki, vaikka olen jo yli 50-vuotias.
Kuinka te kohtelette niitä kännyköitänne, jos ne ovat jokaisella perheenjäsenellä rikki?
Mäkin olen jo yli 50-vuotias, ja mulla on kyllä menny useampikin kännykkä rikki. Yksi jopa tippui mereen kun en huomannut sitä huolella laittaa mihinkään kun säntäsin auttamaan naapuriveneestä veteen tippunutta penskaa...
Mutta mä taidan olla varhaisaddikti - kännykkä on turhan paljon kiinni räpylässä -taskulampusta tietokoneeksi, laskettelemassa tai vaeltamassa, aina mukana.
Kyllä mun jokainen kännykkä on hajonnut alta kymmenen vuoden ikäisenä, kaikki olivat näpääinaikakauden Nokioita. Vuosi sitten hankin ekan halpiskännykän, joka on näppäinpuhelin myös, olen satavarma, ettei se kestä 12v. Maksoikin 60e.