Miksi ei ole olemassa konservatiivista vasemmistoa?
Siis miksei ole puoluetta, joka ajaa perinteisiä arvoja, kuten vastustaa suurta muuttoliikettä ja ei aja liberaalia seksuaalisuutta jne.
Moni vähätuloinen äänestää vahingossa persuja, kun heille ei oikein löydy puoluetta, mutta Persut ovat oikeistolaisempi kuin kokoomus.
Mistä johtuu?
Kommentit (72)
Minä pidän persuja/sinisiä nimenomaan konservatiivisena vasemmistopuolueena. Kannattaa muistaa, että kansallissosialistisessa puolueessa, siis natseilla, oli mukana myös tämä sosialismipuoli. Se vetosi nimenomaan huono-osaisiin nuoriin saksalaisiin, erityisesti miehiin, joiden kansallista ylpeyttä oli loukattu ensimmäisessä maailmansodassa. Oli vielä kätevästi syyllinenkin: juutalaiset ja muut epäpuhtaat ulkomaalaiset, jotka tulee tänne ja sotkee rotupuhtauden. Vievät meidän naiset. Olen aina pitänyt kummallisena natsien pitämistä äärioikeistolaisena, samoin persujen, kun talouspoliittisesti kuitenkin ovat usein todella vasemmalla. Ainoa, mikä erottaa muista vasemmistopuolueista, on rasismi (tuet pitää kohdistaa vain kantasuomalaisille ja muut mieluiten pois maasta) ja konservatiiviset sukupuolinäkemykset.
Sanat konservatiivinen ja vasemmistolaisuus eivät kuulu yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmisto on onnistunut demonisoimaan konservatismin. Koti uskonto ja isänmaa on pinnan alla suositumpaa, kuin uskoisi. Ihmiset ei uskalla kertoa todellisia arvojaan.
Konservatiivit ovat ihan itse demonisoineet konservatismin. Vihervasemmistolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin sen puolueen sitten pitäisi olla vasemmistolainen?
Tätä minäkin ihmettelen. Ihmiset eivät näköjään tiedä mitä sana vasemmistolaisuus tarkoittaa. Jos vasemmistolainen on konservatiivi, eli vihaa naisia, ulkomaalaisia yms. niin eihän se silloin ole mitään vasemmistolaisuutta.
Oikeisto-keskusta-vasemmisto-jako syntyi Ranskan vallankumouksessa. Silloin sai alkunsa myös oikeistolainen sovinismi, joka on nimetty ranskalaisen kenraalin mukaan. Sovinismi tarkoittaa nais- ja ulkomaalaisvihaa, ja se on oikeistolaisuutta. Oikeistolaisuus on perinteissä pitäytymistä. Vasemmistolaisuus on uudistamista. Vasemmistolaisuus ei voi olla konservatismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin sen puolueen sitten pitäisi olla vasemmistolainen?
Tätä minäkin ihmettelen. Ihmiset eivät näköjään tiedä mitä sana vasemmistolaisuus tarkoittaa. Jos vasemmistolainen on konservatiivi, eli vihaa naisia, ulkomaalaisia yms. niin eihän se silloin ole mitään vasemmistolaisuutta.
Oikeisto-keskusta-vasemmisto-jako syntyi Ranskan vallankumouksessa. Silloin sai alkunsa myös oikeistolainen sovinismi, joka on nimetty ranskalaisen kenraalin mukaan. Sovinismi tarkoittaa nais- ja ulkomaalaisvihaa, ja se on oikeistolaisuutta. Oikeistolaisuus on perinteissä pitäytymistä. Vasemmistolaisuus on uudistamista. Vasemmistolaisuus ei voi olla konservatismia.
Liberaalius on haihattelua tyyliin "En halua tehdä töitä kun se on ikävää mutta haluan silti olla hyvätuloinen." tai "En KOE OLEVANI mies tai nainan vaan lähinnä saimaannorppa" tai että "Minua ei yhtään haittaa jos pojastani Petteristä tulee homo ja sitten kairaavat poikakaverinsa kanssa toisiaan p*rseeseen kun kaveri on meillä yökylässä."
Vaikka olen keskituloinen "duunari" joka nauttii luonnosta ja sen antimista, niin pakko silti äänestää konservatiivista oikeistoa jos kerran vihreät ja vasemmistolaiset ovat liberaaleja.
Konservatiivit tykkäävät hokea "rakkaus on rajoja" mantraansa, kun samalla heidän keskuudessaan on niitä, jotka joutuvat tuomiolle erittäin 'rajattomasta' käytöksestä...
Liberaaleilla ei ole niin ehdotonta raja-asettelua arvojen suhteen, joten se on...liberaalimpaa?
Mitä on kehitys?
Voiko kehitystä ylipäätään tapahtua ilman ruumiita?
Onko konservatismin ja liberalismin arvopohjissa pikemminkin kyse siitä, mitä taisteluita kannattaa käydä ja mitä jättää väliin?
Ne keinot ynnä ratkaisut kehitykseen nyt ovat keskiössä, eivätkä niinkään erilaiset arvopohjat, joidenka vertailun ansiosta me vain rämmimme paikallaan suossa - suossa, joka imee sisäänsä ihan jokaisen.
Aika jännää, että samanaikaisesti kun vasemmistolaisuus on liberaalia, niin kuitenkin vasemmistopoliitikkojen henkilökuva on lähes poikkeuksetta ummehtunut, homeinen politrukki johon ei liity mitään freshiä tai uudistushenkistä.
Vierailija kirjoitti:
Konservatiivit tykkäävät hokea "rakkaus on rajoja" mantraansa, kun samalla heidän keskuudessaan on niitä, jotka joutuvat tuomiolle erittäin 'rajattomasta' käytöksestä...
Liberaaleilla ei ole niin ehdotonta raja-asettelua arvojen suhteen, joten se on...liberaalimpaa?
Minä kyllä rohkenen väittää, että liiallisesta liberaaliudesta ollaan useimmin käräjillä. "Eihän se nyt niin justiinsa ole, jos mä vähän..."
Taviokuurna kirjoitti:
Käy katsomassa tästä ja näet mikä puolue on selkeä AINOA konservatiinen-vasemmisto.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006026006.html .
Jotenkin järkyttävä tuo aukko liberaalissa oikeistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä rohkenen väittää, että liiallisesta liberaaliudesta ollaan useimmin käräjillä. "Eihän se nyt niin justiinsa ole, jos mä vähän..."
Mutta että jos konservatiivien leirissä havaitaan tällaista käytöstä, joista liberaaleja syytetään, niin mikä on asian pihvin laita silloin? Liian kovat ja ahtaat standardit, vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta että jos konservatiivien leirissä havaitaan tällaista käytöstä, joista liberaaleja syytetään, niin mikä on asian pihvin laita silloin? Liian kovat ja ahtaat standardit, vai?
Joo, ilman muuta liiallista ahdasmielisyyttä. Kuten esim. tänään uutisissa esillä ollut juttu nuoren hevostamman "luvattomasta käytöstä". Ei saa edes rakastaa ilman rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, ilman muuta liiallista ahdasmielisyyttä. Kuten esim. tänään uutisissa esillä ollut juttu nuoren hevostamman "luvattomasta käytöstä". Ei saa edes rakastaa ilman rajoja.
No skipataanpa aika helvetin monta keskusteluun liittyvää vaihetta ja mennäänpä ihan siihen lopulliseen kysymykseen: kumpi poliittinen tahtotila, konservatiivinen vaiko liberaali lähestymistapa, vie ihmiskunnan tähtiin nopeammin? Kumpi uudistuu tai on kykeneväinen uudistumaan ensin?
Miten Vasemmistoliiton suhtautuminen homoihin ja lesboihin kun asiasta ovat ihmeen hiljaa?
Jos et äänestä keskustaa niin teet mitä todennäköisemmin varastelevan CERN:in tulevaisuutta maallemme.
Perussuomalaiset, silloin kun Soini oli vielä heidän puheenjohtajansa, oli olevinaan "työväenpuolue ilman sosialismia". Tämä oli silloin yksi heidän tunnuslauseistaan. Hallitusvastuun myötä takki kuitenkin kääntyi nurinpäin Kokoomuksen ja kokoomuskepun, talous-ja sosiaalipolitiikaltaan äärioikeistolaiseksi apupuolueeksi. Varsinkin entisen PS:n ydinjoukko, eli Sininen Tulevaisuus, on pelkkä ohimenevä Kokoomuksen sidekick, joka todennäköisesti pyyhkiytyy pois puoluekartalta ikuisiksi ajoiksi tulevissa vaaleissa.
Perinteisen sosiaalidemokratian kannatus kääntyi parikymmentä vuotta sitten laskuun (ja kommunismin sitä ennen), niin sitä korvaamaan nousi uusi vasemmisto, joka tekee yhteistyötä erilaisten edistyksellisten kansanliikkeiden kanssa. On myös vihreät, mutta se alkoi ainakin minulle olla liian konformistinen ollessaan mukana Vanhasen 2. hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset, silloin kun Soini oli vielä heidän puheenjohtajansa, oli olevinaan "työväenpuolue ilman sosialismia". Tämä oli silloin yksi heidän tunnuslauseistaan. Hallitusvastuun myötä takki kuitenkin kääntyi nurinpäin Kokoomuksen ja kokoomuskepun, talous-ja sosiaalipolitiikaltaan äärioikeistolaiseksi apupuolueeksi. Varsinkin entisen PS:n ydinjoukko, eli Sininen Tulevaisuus, on pelkkä ohimenevä Kokoomuksen sidekick, joka todennäköisesti pyyhkiytyy pois puoluekartalta ikuisiksi ajoiksi tulevissa vaaleissa.
Soini on SMP:n henkinen perillinen. Katkerien maaseudunpikkuporvarien jotka vihaavat yli kaiken suomalaistaduunaria. Soini höpötti "talonpojansielusta" ja todisti sillä olevansa täysin ulkona suomenpolitiikan kartalta. Persujen äänestäjät ovat kaupungeissa eivät missään kuolevilla syrjäkylillä. Laitonsiirtolaisuus kustannuksineen on niitä ongelmia joista Soinilla ei ole mitään käsitystä.
Olen konservatiivi. Ei siis ihme, että vaalikone ehdottelee minulle kommunistiehdokkaita.
Hyvä kysymys. Miksei ketään kiinnosta puolustaa esimerkiksi pienipalkkaisten etuja? Siis työssäkäyvien, ei tuilla eläjien.