Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy forever alone aseksuaalilta

Vierailija
30.03.2019 |

Tein joskus keskustelun samalla otsikolla ja siihen kertyi muutama sivu mielenkiintoista ja melko asiallista keskustelua, kunnes joku päätti poistattaa sen. Toivottavasti tällä kertaa ei käy samoin. Mutta tosiaan, saa kysyä. Ja kertoa kokemuksistasi jos olet myöskin aseksuaali.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi forever alone?

Koska en ole koskaan ollut parisuhteessa, enkä usko, että löydän koskaan varsinaista elämänkumppania. Jollei sitten käy lottovoitto ja löydän toisen aseksuaalin. Mutta olen realisti enkä usko että niin käy.

ap

Ajatteletko, että aseksuaalisuutesi olisi ratkaiseva este parisuhteen muodostamiselle ja elämänkumppanin löytymiselle? Kysyn tätä ihan vain siksi, että olen itse ei-aseksuaali (nainen) ja tällä hetkellä parisuhteessa aseksuaalin (myös nainen) kanssa. Suhteemme on 100% seksitön ja se on minulle aivan fine. 

En teeskentele, etteikö olisi tosi paljon ei-aseksuaaleja joille seksittömyys on kynnyskysymys. Meistäkin kuitenkin löytyy niitä, joilla on monimutkainen suhde seksiin ja seksuaalisuuteen ja jotka eivät koe aseksuaalista parisuhdetta puutteellisena tai epätyydyttävänä, lukeudun itsekin näihin. 

Onnea teille, kuulostat tosi ymmärtäväiseltä ihmiseltä! Siis ei minua haittaisi olla suhteessa seksuaalin kanssa, jos se seksittömyys olisi vastapuolelle todellakin täysin ok. Minkäänlaista katkeruutta tai painostamista en kestäisi, enkä myöskään haluaisi tuntea syyllisyyttä siitä että riistän kumppanini elämästä jotain tärkeää.

ap

Kiitos! Tuosta lihavoidusta, tämä huoli oli omassa tapauksessani osasyy sille miksi minulla ja kumppanillani meni pidempään ns. päätyä yhteen. Sain sellaisen vaikutelman, että hänkin koki jonkinlaista syyllisyyttä/epävarmuutta ajatuksesta, että olisi hinaamassa minua suhteeseen jossa en saa jotain mitä tarvitsen. Vasta sitten kun sain ilmaistua täysin vedenpitävästi että hänen aseksuaalisuutensa todella on minulle aivan 100% okei, suhteemme eteni seurustelutasolle. 

Vierailija
22/59 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi forever alone?

Koska en ole koskaan ollut parisuhteessa, enkä usko, että löydän koskaan varsinaista elämänkumppania. Jollei sitten käy lottovoitto ja löydän toisen aseksuaalin. Mutta olen realisti enkä usko että niin käy.

ap

Ajatteletko, että aseksuaalisuutesi olisi ratkaiseva este parisuhteen muodostamiselle ja elämänkumppanin löytymiselle? Kysyn tätä ihan vain siksi, että olen itse ei-aseksuaali (nainen) ja tällä hetkellä parisuhteessa aseksuaalin (myös nainen) kanssa. Suhteemme on 100% seksitön ja se on minulle aivan fine. 

En teeskentele, etteikö olisi tosi paljon ei-aseksuaaleja joille seksittömyys on kynnyskysymys. Meistäkin kuitenkin löytyy niitä, joilla on monimutkainen suhde seksiin ja seksuaalisuuteen ja jotka eivät koe aseksuaalista parisuhdetta puutteellisena tai epätyydyttävänä, lukeudun itsekin näihin. 

Onnea teille, kuulostat tosi ymmärtäväiseltä ihmiseltä! Siis ei minua haittaisi olla suhteessa seksuaalin kanssa, jos se seksittömyys olisi vastapuolelle todellakin täysin ok. Minkäänlaista katkeruutta tai painostamista en kestäisi, enkä myöskään haluaisi tuntea syyllisyyttä siitä että riistän kumppanini elämästä jotain tärkeää.

ap

Kiitos! Tuosta lihavoidusta, tämä huoli oli omassa tapauksessani osasyy sille miksi minulla ja kumppanillani meni pidempään ns. päätyä yhteen. Sain sellaisen vaikutelman, että hänkin koki jonkinlaista syyllisyyttä/epävarmuutta ajatuksesta, että olisi hinaamassa minua suhteeseen jossa en saa jotain mitä tarvitsen. Vasta sitten kun sain ilmaistua täysin vedenpitävästi että hänen aseksuaalisuutensa todella on minulle aivan 100% okei, suhteemme eteni seurustelutasolle. 

Minulla on vastaava ongelma, tosin en ole aseksuaali. Voisin tietysti teeskennellä olevani, mutta valheeseen perustuva kumppanuus ei tunnu oikealta. Päädyn sitten riistämään itseltäni kaiken tärkeän, mutta se kai sopii luonteeseeni hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onko se aseksuaalisuutta, jos seksistä (vastakkaisen sukupuolen kanssa) tykkää ja voi sitä suhteessa harrastaa, mutta ei pidä kuitenkaan välttämättömänä? Voisi elää seksittömässä suhteessa ilman, että tuntisi menettävänsä jotain oleellista.

Vierailija
24/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko IKINÄ harrastanut seksiä?

Jos olet, mikä tunne siitä jäi?

Vierailija
25/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin onko se aseksuaalisuutta, jos seksistä (vastakkaisen sukupuolen kanssa) tykkää ja voi sitä suhteessa harrastaa, mutta ei pidä kuitenkaan välttämättömänä? Voisi elää seksittömässä suhteessa ilman, että tuntisi menettävänsä jotain oleellista.

et vaan oo saanu kunnolla, sen jälkeen se on välttämätöntä

Vierailija
26/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

et vaan oo saanu kunnolla, sen jälkeen se on välttämätöntä

Niin mitä saanut kunnolla? Nuorempana sain ihan hyvin parisuhteessa ja nautin seksistä. Voihan sitä miettiä mikä sitten on se hyvä mihin verrataan. Että voisiko joku vielä parempi kokemus saada silmät auki ja näkemään eri tavoin. Jaa a, en tiedä.

Vierailija
27/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pointti oli se että seksi on lähinnä sellainen kiva lisä suhteessa. Ei haittaisi jos sitä ei olisi. Esim nyt pitkään sinkkuna en ole sen ihmeemmin kaivannut tai etsinyt

23

Vierailija
28/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko IKINÄ harrastanut seksiä?

Jos olet, mikä tunne siitä jäi?

Kerran melkein loppuun asti, kännissä painostuksen alaisena. Ei hyvä tunne. Lähinnä olen pettynyt itseeni etten irtautunut tilanteesta kunnolla aikaisemmin. Ilman humalaa ei olisi edennyt niinkään pitkälle. Mutta opin kerrasta enkä aio toistaa.

ap

Vierailija
29/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni on eräänlaista aseksuaalisuutta. Jos seksi on loppujen lopuksi sinulle ihan sama, vaikka saatat siitä nauttia siihen ryhtyessäsi. Mutta jos sinusta olisi kiinni, ette harrastaisi seksiä ikinä, toisin sanoen et koskaan ole luonnostasi aloitteellinen asian suhteen?

ap

Vierailija
30/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masturboitko?

Harvoin. Aika yhdentekevää toimintaa omalta osaltani.

ap

Saatko orgasmia masturboidessa?

Masturboinnilla ja orgasmilla ei ole yhteyttä aseksuaalisuuteen. Aseksuaalisuus määritellään niin, ettei tunne seksuaalista kiinnostusta toista olentoa kohtaan. Aseksuaalisuus ei tarkoita fyysistä kyvyttömyyttä.

T. toinen aseksuaali

Vierailija
31/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko aseksuaalisuutesi positiivisena, negatiivisena vai ihan neutraalina asiana? En itse ole aseksuaali, mutta luulen että minulla on huomattavasti keskivertoa alhaisempi eli lähes olematon libido. En ole koskaan tavannut ketään jonka kanssa haluaisin harrastaa seksiä, tai johon olisin edes tosissani ihastunut. Yleensä olen ihan sinut asian kanssa, mutta välillä on kausia jolloin alkaa ahdistaa. Jokin nettideittailukin tuntuu absurdilta, että "no en mä oikeastaan usko että tulen sun kohdallasi mitään erityistä tunteman, kunhan tässä kattelen".

Vierailija
32/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko aseksuaalisuutesi positiivisena, negatiivisena vai ihan neutraalina asiana? En itse ole aseksuaali, mutta luulen että minulla on huomattavasti keskivertoa alhaisempi eli lähes olematon libido. En ole koskaan tavannut ketään jonka kanssa haluaisin harrastaa seksiä, tai johon olisin edes tosissani ihastunut. Yleensä olen ihan sinut asian kanssa, mutta välillä on kausia jolloin alkaa ahdistaa. Jokin nettideittailukin tuntuu absurdilta, että "no en mä oikeastaan usko että tulen sun kohdallasi mitään erityistä tunteman, kunhan tässä kattelen".

Minä ihastun todella vahvasti, mutta silti en saa mitään kiksejä ihastukseni kropasta ja seksi on poissuljettua. Minulla on ollut muutama todella vahva ihastus, mutta jo paidattomuus on tuonut esille, että kroppa ei kiinnosta millään lailla. En myöskään ihastu tai kiinnostu muista vaihtoetoisista koteista.

Mieleen ja kroppaan ihastuminen ovat kaksi eri asiaa.

-Eri

Vierailija
33/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihastun todella vahvasti, mutta silti en saa mitään kiksejä ihastukseni kropasta ja seksi on poissuljettua. Minulla on ollut muutama todella vahva ihastus, mutta jo paidattomuus on tuonut esille, että kroppa ei kiinnosta millään lailla. En myöskään ihastu tai kiinnostu muista vaihtoetoisista koteista.

Mieleen ja kroppaan ihastuminen ovat kaksi eri asiaa.

-Eri

*kohteista

Vierailija
34/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Positiivisena sikäli, että on yksi tarve vähemmän tyydytettäväksi ja säästyn monelta seksiin liittyvältä surulta ja harmilta. En haluaisi olla erilainen, mutta samalla tiedostan että tämä voi hyvin olla syy miksi jään yksin, ja se tietysti harmittaa. 

Saanko kysyä sinua, kun sanoit ettet ole aseksuaali, niin miten se ilmenee? Kerroit ettet ole koskaan tavannut ketään jonka kanssa haluaisit harrastaa seksiä. Aseksuaalisuuden määritelmähän on yksinkertaisuudessaan se, ettei koe seksuaalista vetoa toisia henkilöitä kohtaan. Libido voi olla. 

Jotkut aseksuaalit ovat ihan jees seksin harrastamisen kanssa, vaikka eivät koekaan himoa. Ja sitten on meitä, jotka kokevat sen jopa vahingoittavana, ja kaikkea tästä väliltä.

ap

Vierailija
35/59 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö tästä aseksuaalien foorumisti . Siellä on myös seuranhaku ketju, löysin sieltä itse parisuhteen.

https://aseksuaalisuus.fi/foorumi/

Vierailija
36/59 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö tästä aseksuaalien foorumisti . Siellä on myös seuranhaku ketju, löysin sieltä itse parisuhteen.

https://aseksuaalisuus.fi/foorumi/

Oho, sinulla kävi tuuri, ihan mahtavaa! Olen tainnut joskus luoda tunnuksen tuonne mutta en sitten postannut mitään kun vaikutti aika hiljaiselta paikalta.

Nostetaan ketjua, jos joku haluaa vielä liittyä keskusteluun tai kysyä jotain.

ap

Vierailija
37/59 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan kans olla aseksuaali. En ole varma, kun joskus olen kai jotain tuntemuksia tuntenut, mutta nykyään näin 36-vuotiaana neitsyenä en edes harkitse koko puuhaa. Tuntuu järjettömältä että tänäkin iltana tuolla kaupungilla kaikki pyörii tämän yhden asian ympärillä - en todellakaan tiedä mitä ne ihmiset tuntevat.

Olen ihan selkeä hetero ja haaveilen romanttisesta parisuhteesta ilman seksiä. En usko sellaista löytäväni. En todennäköisesti pystyisi edes harrastamaan seksiä miehen mieliksi sillä endometrioosi aiheuttaa kovia kipuja mahan alueelle.

Onneksi ihastun harvoin, nyt valitettavasti on ollut molemminpuoleista kiinnostusta ilmassa työkaverin kanssa, ja yritän kovasti välttää sitä että hän pyytäisi minua ulos. Koska pakkohan se on kieltäytyä koska ei tällaista voi ohittaa. Kukaan seksuaalinen ihminen ei minuun tule rakastumaan, se on varmaa.

Vierailija
38/59 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/59 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ihastun harvoin, nyt valitettavasti on ollut molemminpuoleista kiinnostusta ilmassa työkaverin kanssa, ja yritän kovasti välttää sitä että hän pyytäisi minua ulos. Koska pakkohan se on kieltäytyä koska ei tällaista voi ohittaa. Kukaan seksuaalinen ihminen ei minuun tule rakastumaan, se on varmaa.

Tämä on aseksuaalisuudessa itselleni raskainta. On pakko kieltäytyä mahdollisista treffikutsuista ja muutenkin varoa tutustumasta/ihastumasta johonkin kivaan mieheen, koska sitten tulee kuitenkin se hetki, jolloin asia käy ilmi. En minä aseksuaalisuutta häpeä, vaan pelkään sitä toisen reaktiota - että olen johtanut häntä harhaan.

Ihmiset nykyään oikeasti olettavat, että seksiä on parin kolmen tapaamisen jälkeen. Vaikka olisin seksuaalisempi, en hyvänen aika ikinä voisi luottaa johonkuhun niin nopeasti. Ja jotenkin tämä nykymeno on mennyt siihen, että miehet ovat vihaisia, jos eivät saakaan mitä haluavat siinä aikataulussa kuin haluavat. Kukaan ei halua tapailla ilman seksiä tai ymmärrä syitä, miksi joku ei ehkä halua sänkyyn hypätä.

Olen siis tehokkaasti vältellyt näitä tilanteita, mutta onhan tämä elämä näin ihan hiton tylsää :(. Olisi ihanaa käydä edes joskus treffeillä ja tutustua mukavaan mieheen, joka ei sitten olisi vihainen ja painostava.

Vierailija
40/59 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nykyään oikeasti olettavat, että seksiä on parin kolmen tapaamisen jälkeen. Vaikka olisin seksuaalisempi, en hyvänen aika ikinä voisi luottaa johonkuhun niin nopeasti. Ja jotenkin tämä nykymeno on mennyt siihen, että miehet ovat vihaisia, jos eivät saakaan mitä haluavat siinä aikataulussa kuin haluavat. Kukaan ei halua tapailla ilman seksiä tai ymmärrä syitä, miksi joku ei ehkä halua sänkyyn hypätä.

Olen siis tehokkaasti vältellyt näitä tilanteita, mutta onhan tämä elämä näin ihan hiton tylsää :(. Olisi ihanaa käydä edes joskus treffeillä ja tutustua mukavaan mieheen, joka ei sitten olisi vihainen ja painostava.

Olisi kieltämättä ihana tutustua aseksuaaliin mieheen. En ole aseksuaali, mutten erityisen seksuaalinenkaan. Elän vallan ehjästi selibaatissa ja mielelläni jatkaisin näin. Olen kuitenkin romanttinen ja hellyydenkipeä, joten parisuhde ilman seksiä olis loistava. Minulle on aina ollut tärkeintä henkisen tason yhteys toiseen ihmiseen. Vaan mistäs aseksuaalisen, romanttisen miehen kaivat? Niinpä, ei istu joka oksalla sellaisia helmiä.