olenko liian eläinrakas miehelle
Mitä minä oikein teen? Olen tapaillut yhtä hyvin mukavaa ja älykästä miestä. Tuntuu että tästä voisi tulla jotain mutta viimeksi viinilasin äärellä tuli puheeksi eläinten asiat. Eikä mikään lihansyönti edes, kyllä minäkin välillä kanaa ja lähituotettua sikaakin saatan syödä mutta...
Hän on Pohjanmaan pikkukylästä kotoisin ja sanoo tukevansa turkistarhausta. Kertoi tietävänsä täysin mitä tarhoilla tapahtuu ja olleensa nuorena kesätöissäkin. Hän perustelee kantansa sillä että elinkeino on kotiseudulleen tärkeä ja kaupunkilaisten ei pitäisi asiaan puuttua kun se ei heitä, ystäviään ja sukulaisiaan kosketa. Itse olen niin eläinrakas että tuosta tuli paha mieli. En haluaisi tämän takia poikki pistää kun hän muuten tuntuu niin ihanalta ja sopivalta mutta ristiriitaa on... omistaa itse koirankin ja selvästi kohtelee sitä hyvin. Mitä voin tehdä? Pitääkö jommankumman muuttua?
Kommentit (29)
No jos hän ei itse harjoita turkistarhausta, niin mikäs siinä. Ja toisekseen jos Suomessa ei tuoteta turkiksia, niin sitten jossain muualla vielä huonommissa oloissa. Turkistarhaus loppuu, kun ihmiset eivät käytä niitä. Metsästetty turkis on tietysti eri asia, mutta millä sen aktivisti erottaa? Minkki ja supi ovat vieraslajeja jotka pitäisi saada hävitettyä Suomen luonnosta. Aiheuttavat paljon tuhoa etenkin linnustolle.
Mä en ole mikään viherpiiperö, mutta en hyväksy turkistarhausta sen brutaalisuuden vuoksi. En hyväksy, että koiraeläintä pidetään pienessä metallihäkissä koko elämä. Kun näen sellaista niin tunnen vihaa, suurta vihaa.
Tosiaan olen ihan kansallismielinen lihaksikas mies ja en syö nisäkkäiden lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole mikään viherpiiperö, mutta en hyväksy turkistarhausta sen brutaalisuuden vuoksi. En hyväksy, että koiraeläintä pidetään pienessä metallihäkissä koko elämä. Kun näen sellaista niin tunnen vihaa, suurta vihaa.
Tosiaan olen ihan kansallismielinen lihaksikas mies ja en syö nisäkkäiden lihaa.
No kokeile sitten vaikka Arja Lainetta.
Jos noi asiat nousee esille keskusteluissa tapaamisvaiheessa, en suosittele jatkamaan suhdetta. Ellei sitten ainakin jompi kumpi nosta asiaa keskusteluihin ihan provoilu mielessä, härnätäkseen toista, siinäkin tapauksessa miettisin kohtaako huumorintaju pienimmässäkäkään määrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kokeile sitten vaikka Arja Lainetta.
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
No jos hän ei itse harjoita turkistarhausta, niin mikäs siinä. Ja toisekseen jos Suomessa ei tuoteta turkiksia, niin sitten jossain muualla vielä huonommissa oloissa.
Lapsityövoimaa ja orjuutta pitäisi olla Suomessakin, koska muuten sitä on muualla vielä julmemmassa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Olet hupaisa viherpiiperö.
Kaikkia olevaisia pitää kohdella tavalla jonka olisi itse valmis kokemaan. Hengessä olemme kaikki Yhtä.
Entä raha-asiat, lastenkasvatus, kotityöt, lomat...
Ette vissiin turkistarhureiksi meinaa kuitenkaan. Entä mashanmuutto ja verot...
Eläimen kärsimyksen hyväksyminen ei ole koskaan hyvä merkki ihmisessä. Ei koskaan.
toisessa ihmisessä on aina joitain ärsyttäviä piirteitä niin sinussakin vai oletko täydellinen?
Turkistarhaus nyt on harvinaisen turhaa, 100 vuotta sitten siinä oli järkeä (lämpö) mutta näin 2019..
-mies, syö pekonia ja nauttii hyvästä pihvistä
Vierailija kirjoitti:
Eläimen kärsimyksen hyväksyminen ei ole koskaan hyvä merkki ihmisessä. Ei koskaan.
Nautin lihasta lautasellani, nahkakengistäni ja autojeni nahkapenkeistä.
Ihminen nyt vaan käyttää luonnon antimia hyväkseen, koita kestää se.
Ai että pitäisikö sinun unohtaa ihana potentiaalinen kumppani hänen alkuperänsä ja kotiseuturakkautensa tähden? Haloo!
Mies vaihtoon. Hänelle sopinee paremmin joku oman kylän hillbilly lady.
Vierailija kirjoitti:
Mies vaihtoon. Hänelle sopinee paremmin joku oman kylän hillbilly lady.
Tai kokoomus nainen. Nehän nauttii siitä kun on kuolemaa päällä ja saa leikata köyhän tukia. Ravintolassa vetää creme byleetä samalla kun köyhässä perheessä keitetään puuroa jokaisella aterialla.
Hommaa samanlainen koira kuin miehellä ja laita se häkkiin. Sano miehelle, että teet koirasta avaimenperän itsellesi. Syötä koiralle muussattua koiranlihaa. Anna miehen seurata, kun koiran tassut menevät verille ja perustele asiaa sillä, ettei koira osaa kaivata vapautta, kun on ollut pennusta saakka häkissä.
Syötä koira lihavaksi.
Miehellä ei pitäisi olla tämän kanssa ongelmaa, koska tuotantoeläimiähän pidetään siksi, että saadaan tuotteita, joille on vain kertakaikkinen tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautin lihasta lautasellani, nahkakengistäni ja autojeni nahkapenkeistä.
Ihminen nyt vaan käyttää luonnon antimia hyväkseen, koita kestää se.
Et nyt oikein ymmärrä, sillä on merkitystä miten eläin elää ennenkuin sitä käytetään hyväksi.
Voi teitä viherpiipertäjiä...
Itse en jaksaisi kuunnella tuollaista kälätystä kovin kauaa.