olenko liian eläinrakas miehelle
Mitä minä oikein teen? Olen tapaillut yhtä hyvin mukavaa ja älykästä miestä. Tuntuu että tästä voisi tulla jotain mutta viimeksi viinilasin äärellä tuli puheeksi eläinten asiat. Eikä mikään lihansyönti edes, kyllä minäkin välillä kanaa ja lähituotettua sikaakin saatan syödä mutta...
Hän on Pohjanmaan pikkukylästä kotoisin ja sanoo tukevansa turkistarhausta. Kertoi tietävänsä täysin mitä tarhoilla tapahtuu ja olleensa nuorena kesätöissäkin. Hän perustelee kantansa sillä että elinkeino on kotiseudulleen tärkeä ja kaupunkilaisten ei pitäisi asiaan puuttua kun se ei heitä, ystäviään ja sukulaisiaan kosketa. Itse olen niin eläinrakas että tuosta tuli paha mieli. En haluaisi tämän takia poikki pistää kun hän muuten tuntuu niin ihanalta ja sopivalta mutta ristiriitaa on... omistaa itse koirankin ja selvästi kohtelee sitä hyvin. Mitä voin tehdä? Pitääkö jommankumman muuttua?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimen kärsimyksen hyväksyminen ei ole koskaan hyvä merkki ihmisessä. Ei koskaan.
Nautin lihasta lautasellani, nahkakengistäni ja autojeni nahkapenkeistä.
Ihminen nyt vaan käyttää luonnon antimia hyväkseen, koita kestää se.
Et nyt oikein ymmärrä, sillä on merkitystä miten eläin elää ennenkuin sitä käytetään hyväksi.
ehkä joku tekee hänen koirasta (tai kissasta) kengät
Eikö kellään ole muuta neuvoa kuin jättää se? Eikö tätä voi saada toimimaan -ap
Jätä se ja ota joku enemmän hippi
Se on eräänlainen kupla sekin, että kun kasvaa alueella jossa turkistarhaus on hyväksytty elinkeino, ei näe siinä mitään pahaa. Samalla periaatteella kiinalaisten mielestä on ok syödä rääkättyä koiraa tai Japanissa nautiskellaan kalaa joka suurin piirtein sätkii vielä lautasellakin. Näitä esimerkkejä on lukemattomia.
En pystyisi seurustelemaan sellaisen kanssa, joka ei näe turkistarhauksessa eettisiä ongelmia. Veikkaan että turkistarhaus elinkeinona tulee loppumaan Suomessa kymmenen vuoden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Se on eräänlainen kupla sekin, että kun kasvaa alueella jossa turkistarhaus on hyväksytty elinkeino, ei näe siinä mitään pahaa. Samalla periaatteella kiinalaisten mielestä on ok syödä rääkättyä koiraa tai Japanissa nautiskellaan kalaa joka suurin piirtein sätkii vielä lautasellakin. Näitä esimerkkejä on lukemattomia.
En pystyisi seurustelemaan sellaisen kanssa, joka ei näe turkistarhauksessa eettisiä ongelmia. Veikkaan että turkistarhaus elinkeinona tulee loppumaan Suomessa kymmenen vuoden sisällä.
Hän sanoo että se ei ole kaunista mutta se on elinehto seudulle -ap
Keskiviikkona treffit sovittuna, tahtoisin vastauksia sinne -ap
Ymmärtäisin jos ajattelisi myös, että tarhattujen eläinten olojen tulisi olla paremmat, mutta jos ei, niin... Ei. Minulla on itselläni taustaa tuotantoeläinten parissa ja en pidä siitä ja haluaisin, että jos lihaa yms. on pakko tuottaa, niin se voitaisiin kyllä tehdä paremmin. Olisi ihan ok jos lihakilon hinta vaikka tuplaantuisi kunhan eläinten olot paranisivat siinä samalla. Lihaa olisi kuitenkin ihan hyväkin syödä puolet vähemmän kuin nyt.
Mutta minä olenkin oikeasti liian eläinrakas 99% miehistä. En halua lapsia, mutta koiria, matelijoita sun muita lemmikkejä löytyy ja teen vielä eläinsuojelutyötä vapaa-ajallanikin. Luojan kiitos olen löytänyt yhtä hullun puolison rinnalleni, ei kukaan muu meitä varmaan jaksaisikaan...
Tota, creme bruleessa on maitoa, munia ja sokeria, kaikki erittäin halpoja tuotteita. Ei ole köyhänkään ulottumattomissa.