Muita kasvissyöjiä ja ympäristöasioista kiinnostuneita, joiden on vaikea löytää itselle sopivaa puoluetta?
On ollut jo pitkään tiedossa, että Vihreät ei ole erityisen vihreä puolue. Kauas on menty Koijärven ajoista.
Lueskelin myös Eläinoikeuspuolueen vaaliohjelmaa, joka vaikutti aluksi hyvältä. Kiinnostukseni tyssäsi kuitenkin muutamaan kohtaan. En nyt ala selvittää tässä sen kummemmin, koska viestini saattaa joutua sensuurin hampaisiin. Jokainen voi googlettaa ohjelman ja lukea sen itse.
Miten teillä muilla?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä etsiä sopivaa puoluetta jonkun yhden asian perusteella?
Tämä on koko politiikan pahin ongelma. Samalla, kun löydät henkilön, joka on yhdestä asiasta samaa mieltä, niin toisesta asiasta hän onkin eri mieltä. Ja pahimmassa tapauksessa hän kuuluu puolueeseen, joka on asioista vielä kolmatta mieltä. Aivan liian ristiriitaista touhua, että ihmiset pystyisivät äänestämään kokonaisvaltaisesti.
Sen takia pitäisikin äänestää asioista kansanvaltaisesti, eikä poliitikkoja ;)
Järjestelmä on aikansa elänyt ja tullut tiensä päähän.
Sinccis
Jos joka kerta äänestäisit asiasta sen mukaan mitä itse siitä olet mieltä, niin enää ei olisi mitään ristiriitaa?
Eikö ?
Ellet sitten ole riidoissa itsesi kanssa.
Sinccis
Enää pitäisi päättää, että kuka päättää mistä äänestetään.
Esim. ilmastonmuutosta ei ole, joten siitä on turha äänestellä mitään. Unohdetaan koko juttu.
Sinccis
If u know what i mean?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on muutakin kuin kasvissyöntiä ja ympäristöasioita. Pitäisköhän sun miettiä asioita vähän laajemmin tai olla kokonaan äänestämättä?
Erikoinen kommentti. Kiitos mielipiteestäsi.
- ap
Mikä siinä on erikoista? Ne poliitikot päättävät todella monista asioista. Ei pelkkä kasvissyönti voi olla valintakriteeri.
Ketju joutuu kohta sensuurin hampaisiin, mutta sanon nyt asian niin kuin se on. Minua häiritsi Eläinoikeuspuolueen ohjelmassa se, että puolueen mukaan "Suomeen otettavien pa.ko.lais.ten määrää on lisättävä". Mielestäni aito ympäristöpuolue ei voi olla tuolla kannalla. Toisekseen viime aikojen tapahtumien vuoksi olen sitä mieltä, että tuo ei olisi hyvä juttu. Kolmanneksi olen sitä mieltä, että ensin pitää hoitaa suomalaisten asiat kuntoon.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Siis kaipaat linkolalaista ihmisvihamielistä ympäristöradikaalisuutta? Vaikea kuvitella että ehdokkaiden joukosta löytyisi nykypäivänä hänen hengenheimolaisiaan.
En nyt ihan. Linkolalla on kuitenkin monia hyviä ajatuksia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä äänestän ainakin Perussuomalaisia. Syön kasvispainotteisesti, mutta myös tiettyjä eläinkunnan tuotteita, joten en ole kuitenkaan ihan vegaani. Ympäristöasiat ovat lähellä sydäntä, mutta en kiihkoile asian suhteen. Kierrätän, en shoppaile turhuuksia, en lentomatkusta, suosin kotimaista lähiruokaa jne. Perussuomalaisilla on monia sellaisia pyrkimyksiä, jotka ovat mielestäni niin tärkeitä, että niitä on syytä edistää.
Heidän puolueohjelmansa on kylläkin ympäristöystävällisyydessä ihan siellä pakkasen puolella.
No ei nyt sentään ihan noinkaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ongelma, että on monta asiaa. Yksikään puolue ei vain ole lähelläkään kaikkia asioita. Ympäristöasiat, joo, eläinten asiat joo, mutta moni muukin asia on tärkeä: pienyrittäjät joo, heikoimmista pidettävä huolta, mutta kaikki joilla on jotain toimintakykyä, pitäisi opettaa pitämään itse itsestään huolta ja apua toimintakyvyn tarpeen mukaan, ei sen mukaan, mikä sattuu huvittamaan. Minä en ole tosin kasvissyöjä, mutta hyvin kasvispainotteisesti ja lähiruokaa syövä. Voisin olla kasvissyöjä, mutta palkokasvit tai pähkinät, jotka ei tosin lähiruokaa olekaan, ei mulle sovi ja silloin on proteiinin lähteet vähissä. Vaalikoneessa todella paljon tulee vastaan sitä, että yhdessä tärkeässä asiassa joku ehdokas on samaa mieltä ja toisessa tärkeässä täysin eri mieltä.
Olen kanssasi pitkälti samoilla linjoilla ja viimeiseen lauseeseen samaistun täysin.
- ap
Kun tein hesarin ehdokastestiä, niin se tarjosi eläinoikeuspuolueen ehdokasta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Olen puntaroinut, kannattaako kannattaako äänestää häntä sillä kyseessä olisi kuitenkin vain protestiääni. Tuskin kukaan siitä puolueesta pääsee läpi.
Vihreitä en aio äänestää, koska ottivat erään nimeltämainitsemattoman hörhön ehdokaslistaan. Luultavammin kallistun sdp:n ehdokkaaseen. Siellä oli samoin kuin vasemmistossa aika paljon vihreästi ajattelevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on muutakin kuin kasvissyöntiä ja ympäristöasioita. Pitäisköhän sun miettiä asioita vähän laajemmin tai olla kokonaan äänestämättä?
- ap
Mikä siinä on erikoista? Ne poliitikot päättävät todella monista asioista. Ei pelkkä kasvissyönti voi olla valintakriteeri.
Ketju joutuu kohta sensuurin hampaisiin, mutta sanon nyt asian niin kuin se on. Minua häiritsi Eläinoikeuspuolueen ohjelmassa se, että puolueen mukaan "Suomeen otettavien pa.ko.lais.ten määrää on lisättävä". Mielestäni aito ympäristöpuolue ei voi olla tuolla kannalla. Toisekseen viime aikojen tapahtumien vuoksi olen sitä mieltä, että tuo ei olisi hyvä juttu. Kolmanneksi olen sitä mieltä, että ensin pitää hoitaa suomalaisten asiat kuntoon.
- ap
Juuri näin. Kuten huomaat, on lähes mahdotonta äänestää ketään, kun asiat menee joka tapauksessa pahasti ristiin. Ainoa mahdollisuus on valita se vähiten huono vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kun tein hesarin ehdokastestiä, niin se tarjosi eläinoikeuspuolueen ehdokasta ensimmäiseksi vaihtoehdoksi. Olen puntaroinut, kannattaako kannattaako äänestää häntä sillä kyseessä olisi kuitenkin vain protestiääni. Tuskin kukaan siitä puolueesta pääsee läpi.
Vihreitä en aio äänestää, koska ottivat erään nimeltämainitsemattoman hörhön ehdokaslistaan. Luultavammin kallistun sdp:n ehdokkaaseen. Siellä oli samoin kuin vasemmistossa aika paljon vihreästi ajattelevia.
Miksi ei menisi läpi? Tässä ketjussahan on jo 3 potentiaalista eläinoikeuspuolueen kannattajaa, joista 1 on jo tehnyt päätöksensä, että äänestää heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- ap
- ap
Juuri näin. Kuten huomaat, on lähes mahdotonta äänestää ketään, kun asiat menee joka tapauksessa pahasti ristiin. Ainoa mahdollisuus on valita se vähiten huono vaihtoehto.
Hyvin sanottu. Taidan käydä vielä parilla eri vaalikoneella.
- ap
Kyllä. Ennen äänestin vihreitä, mutta nyt ovat lähteneet ihan väärille linjoille enkä enää pysty samastumaan heidän ajatuksiinsa. Joudun varmaan pitkin hampain äänestämään tiettyä ilmastoskeptistä puoluetta, vaikka ympäristö- ja eläinasioiden kanssa olemme ihan eri linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ennen äänestin vihreitä, mutta nyt ovat lähteneet ihan väärille linjoille enkä enää pysty samastumaan heidän ajatuksiinsa. Joudun varmaan pitkin hampain äänestämään tiettyä ilmastoskeptistä puoluetta, vaikka ympäristö- ja eläinasioiden kanssa olemme ihan eri linjoilla.
Itse en usko, että voisin äänestää kyseistä puoluetta. Sen riveissä on varmaan ihan fiksuakin porukkaa, mutta itseäni häiritsevät junttimaiset kannanotot sekä joidenkin ko. puolueen riveihin kuuluvien raiskaus- ja ahdistelutuomiot. Oletan siis, että me molemmat puhumme samasta puolueesta.
- ap
Heidän puolueohjelmansa on kylläkin ympäristöystävällisyydessä ihan siellä pakkasen puolella.