Pino: Mistä liikkeistä et saa asiakaspalvelua vaikka kuinka yrittäisit
Joka kerta kun käyn Sokoksella/Emotionissa joudun aina pettymään. En saa minkäänlaista asiakaspalvelua, kukaan myyjistä ei tervehdi tai kysy kaipaisinko apua vaikka seisoisin selektiivisen kosmetiikan hyllyjen edessä vartinkin verran.
Olisin kerran tarvinnut Lancomen meikkivoiteesta tietyn sävyn (selektiivinen kosmetiikka on yleensä hyllyn alla lukituissa laatikoissa joten tarvitsee myyjän ottamaan tuotteen).
Seisoin Lancomen hyllyn edessä, kokeilin eri sävyjä ja odottelin milloin myyjä tulisi paikalle tarjoamaan apua. No eipä kukaan tullut. Koko myymälä tyhjillään ja myyjät nököttivät kassalla.
Kävin sitten kohteliaasti pyytämässä kassalta josko joku myyjistä voisi tulla auttamaan minua tuotteen kanssa. Yksi myyjistä tulee nyrpeän oloisena hyllyn luokse, antaa minulle tuotteen mutta ei kysy tarvitsisinko mitään muuta. Käyn maksamassa tuotteen kassalla ja mietin taas kerran että onko minussa jotain vikaa kun en saa palvelua...
Olen 28-vuotias, pukeudun klassisesti, meikkaan siististi ja käyttäydyn normaalisti. Ostan yleensä kosmetiikka 100-200€ edestä, mutta en vaan Sokokselta (koska en saa palvelua!). Olen siirtynyt kokonaan erään ruotsalaisen kosmetiikkaketjun asiakkaaksi koska saan sieltä hyvää ja asiantuntevaa asiakaspalvelua.
Onko muilla samaa ongelmaa? Mistä liikkeistä et saa asiakaspalvelua?
Kommentit (22)
Gigantti. Myyjä suuttu ku en ostanukkaa tuotetta 😁ja toinen myyjä otti mun ohi useita asiakkaita. Ja bodyshopissa yks myyjä nii huono et jäi huono kuva, muut ok.
Sama kokemus Eurokankaasta. Myyjät eivät millään tavalla noteeranneet minua tervehtimisestä puhumattakaan. Aikani katseltuani menin pyytämään apua ja kyllästyneen oloinen myyjä tuli kanssani katsomaan muutamaa kangasta ja vastaili niukkasanaisesti.
Koko liikkessä asioinnin ajan oli sellainen tunne, että olen jotenkin ylimääräinen siellä kaupassa. Vähän niin kuin epätoivottu kuokkavieras jonkun kotona.