Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kannattaisi aloittaa teatteriharrastus lähes täysin kokemattomana? Teatteriharrastajia paikalla?

Vierailija
30.03.2019 |

Oon 25v mies, joka on jo pitkään haaveillut uudesta harrastuksesta, millä saisi lisäsisältöä elämääni tylsän, yksitoikkoisen duunin rinnalle. Mielenkiinnosta lähdin sitten paikkakunnallani pidetylle improkurssille, ja innostuin hommasta välittömästi ja haluaisin kokeilla, voisiko rahkeet riittää myös harrastajateattereiden puolella. Oon aina pitänyt esiintymisestä, vaikka kuitenkin esim. esitelmien pidot koulussa paikoitellen hirvittivätkin, mutta esim. vieraiden ihmisten seurassa pystyn kommunikoimaan ja esiintymään aivan luontevasti.

Oon selaillut paikkakuntani harrastajateatterivalikoimaa, ja kuitenkin ymmärtänyt, että niihinkään ei oikein niin vain kävellä sisään. Miten homma siis käytännössä menee, soitanko esim. suoraan teatterille, pistäydynkö paikan päällä vai ryntäänkö suoraan johonkin castingiin? Ja haluan vielä lisätä, että ymmärrän hyvin, mikäli heti en pääse näyttämön puolelle, vaan esim. narikka/kahvitushommelit sopivat mainiosti itelleni myös. Joten en polta päreitäni, jos en heti lavalle pääse.

Ja ei, mihinkään Teatterikorkeaan en ole kuitenkaan hakemassa, realistina tiedän että kykyni ja lahjani eivät varmastikaan riittäisi lähellekään sisäänpääsyä. Kyselen täällä lähinnä siksi, että kenelläkään ystävälläni ei ole juuri kokemusta teatteriharrastuksesta, ja varsinkin miespuoliset kaverini vain agressiivisesti örähtelevät kun kuulevatkin sanan "teatteri" :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huanoon aikaan pistit ton alotuksen. Suurin osa mammoista on vielä nuokkumassa.

Vierailija
2/5 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savoukko kirjoitti:

Vähän huanoon aikaan pistit ton alotuksen. Suurin osa mammoista on vielä nuokkumassa.

Voi olla, näin huonosti nukutun yön jälkeen tilannetaju ei ole paras mahdollinen.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olin aikoinaan harrastajateatterissa mukana, ja pistäydyin rohkeesti vaan paikan päälle esittäytymään ennen yhden näytelmän lukuharjoituksia. Pikkuhiljaa alkoi rooleja sadella, mutta valitettavasti jouduin parin vuoden jälkeen jättämään harrastuksen väliin. Oli kyllä mahtava harrastus, suosittelen lämpimästi!

Vierailija
4/5 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansalaisopistoilla on ihan teatteriryhmiä, semmoseen syksyllä mukaan? Sitä kautta minä aloitin nuorempana. Tai tutkit paikallisia kesäteattereja, näyttelijähaku kesälle lienee jo päättynyt, mutta soita ja kerro, että tulisit vaikka kuiskaajaksi (oman kokemuksen perusteella kuiskaajia ei aina ole riittävästi)

Kuka piti improkurssia? Jos oli jonkinlainen ohjaaja/dramaturgi/jne niin osaa varmaan kanssa ainakin neuvoa oikeat ihmiset, joilla on näytelmää työn alla.

Vierailija
5/5 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastelijateatterilainen kirjoitti:

Kansalaisopistoilla on ihan teatteriryhmiä, semmoseen syksyllä mukaan? Sitä kautta minä aloitin nuorempana. Tai tutkit paikallisia kesäteattereja, näyttelijähaku kesälle lienee jo päättynyt, mutta soita ja kerro, että tulisit vaikka kuiskaajaksi (oman kokemuksen perusteella kuiskaajia ei aina ole riittävästi)

Kuka piti improkurssia? Jos oli jonkinlainen ohjaaja/dramaturgi/jne niin osaa varmaan kanssa ainakin neuvoa oikeat ihmiset, joilla on näytelmää työn alla.

Kiitos vinkeistä. Täytyy olla yhteydessä niihin.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi