Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa lasten nukuttamista iltaisin!!!

Vierailija
29.03.2019 |

Olen itse todella väsynyt iltaisin. Tai siis olen luonnostani aamuvirkku ja iltatorkku ja illat ovat minulle pahoja. Pahaksi onneksi minulla on kaksi iltavirkkua supervilkasta lasta. Heidän nukuttamisensa illalla on helvettiä. Kumpikin temppuilee ja tekee ilkeyksiään. Ei usko mitään. Tekee mieli itkeä tai viiltää omat ranteet auki. Olo on iltaisin aivan tuskainen, enkä jaksa edes ryhtyä hirveään nukutusrumbaan

Mistä saan apua ja mikä tässä edes auttaa?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä raski olla nukuttamatta. Sydän särkyy.

Öh, se lapsihan siinä kärsii pidemmän päälle kun joutuu siihen vaatimiskierteeseen... Selkeät säännöt ja rutiinit tuo eniten turvaa. Karhunpalveluksia tuollaiset.

Vierailija
22/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä raski olla nukuttamatta. Sydän särkyy.

Öh, se lapsihan siinä kärsii pidemmän päälle kun joutuu siihen vaatimiskierteeseen... Selkeät säännöt ja rutiinit tuo eniten turvaa. Karhunpalveluksia tuollaiset.

Niin ja lapset jotka ei lapsina opi nukahtamaan itsekseen nopeasti, kärsivät nulajtamisvaikeuksista aikusinakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Äititsempit aina auttaa!

Olin jo vuosiksi unohtanut aihe vapaan. Joskus online-aikoina, ja ennen omia lapsia, olin jokapäiväinen vakkari.

Ap

Vierailija
24/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan oikein ymmärtänyt tätä "nukuttamista". Iltarutiinit ja oikeaan aikaan nukkumaan. Iltasatu ja hyvät yöt. Miksi siinä pitää tuntitolkulla maata vieressä??

Unikouluun!

Joo sama. Mulla useampi lapsi ja reilun vuoden ikäerot, eipä kauheesti olis ollut aikaa nukutella jokaista mitään tunteja... Tai edes vartteja... Etenkin kun tein ihan normaalia toimistotyöaikaa eli illat muutenkin lyhyitä. Selkeät iltarutiinit, iltasatu, valot pois ja hyvää yötä. Ei olis lapsille tullut mieleenkään toimia toisin.

Mihin aikaan sinä menet luonnostasi nukkumaan? Jos ajatellaan, että vaikka kymmeneltä, niin miltä tuntuisi, jos joku veisi sinut seitsemältä makkariin, sanoisi hyvää yötä ja sammuttaisi valot? Juuri kun olit virkeimmilläsi ja mietit, katsoisitko jonkun leffan tai leipoisitko vaikka pullaa.

Olen pakottanut itseni nukahtamaan tiettyyn aikaan, koska aamuisin mun on oltava klo 8 töissä. Ikävä kyllä mitään "luonnollista kelloa" ei ole mahdollisuutta katsoa.

Tarkoittaa siis että lasten on pakko mennä samalla rytmillä, vaikka heidän "luontainen kellonsa" olisi sitä mieltä että nukkuminen olisi kivaa vain klo 24-09. Pitäähän heidän kunnon yöunet saada.

Vierailija
25/25 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi