Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen semivegetaarisella ruokavaliolla, mutta tykkään maksamakkarasta

Vierailija
29.03.2019 |

^

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.

Vierailija
2/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutuin sekasyöjästä ovovegetaristiksi hitaasti parin vuoden aikana. Ei tarvitse kertaheitolla muuttua, jos ei siltä tunnu. Maksamakkara oli joskus minunkin herkkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ihan normaali sekasyöjä.

Vierailija
4/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hyvältä. Runsaasti kasviksia sisältävä sekaruokavalio. On hyvä syödä monipuolisesti. Yritän itsekin olla mahdollisimman vege, mutta syön silloin tällöin lihaa.

terveisin salami-ananas-pizzan ystävä

Vierailija
5/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla maksanmakkarakeittoa. Täällä oli muistaakseni joskus resepti.

Vierailija
6/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla puristi, joskus voi syödä eläinperäistäkin, kun silti tuntuu.

Itsellä tulee n. kerran vuodessa himo maksamakkaraan, vaikk muuten en lihaa syö.

Oisko osoitus jostain puutoksesta? Ei siinä mitään, popsin sitten pötkön hyvällä ruokahalulla ja taas jatkan vegetaarina.

Vierailija
7/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WWF ei suositellut pelkkää kasviruokavaliota vaan vähälihaista

Vierailija
8/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi olla puristi, joskus voi syödä eläinperäistäkin, kun silti tuntuu.

Itsellä tulee n. kerran vuodessa himo maksamakkaraan, vaikk muuten en lihaa syö.

Oisko osoitus jostain puutoksesta? Ei siinä mitään, popsin sitten pötkön hyvällä ruokahalulla ja taas jatkan vegetaarina.

Kiitos tästä kommentista. Voit olla oikeassa tuon puutosasian kanssa. T.Ap

Vierailija
9/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavia nämä ihmiset, jotka kehuvat olevansa vegetaarisia mutta silti syövät aina välillä lihaa. Se tarkoittaa sekasyöjää. Ei sekasyöjä syö joka aterialla pääosin lihatuotteita.

Vierailija
10/27 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semivegetaari = semisekasyöjä

Vierailija
11/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavia nämä ihmiset, jotka kehuvat olevansa vegetaarisia mutta silti syövät aina välillä lihaa. Se tarkoittaa sekasyöjää. Ei sekasyöjä syö joka aterialla pääosin lihatuotteita.

Jollekin on tärkeää määritellä tarkasti se piste, missä nyt ollaan. Se on hyvä, sitä tarvitaan. Toiselle on tärkeää muutos ja sen suunta. Sekin on hyvä, sitäkin tarvitaan.

Vierailija
12/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kasvissyöjä ja tunnen lievää vetoa juuri maksamakkaraan ja muihin maksaruokiin. Oon aika varma, että se johtuu runsaiden kuukautisten aiheuttamasta lievästä raudanpuutteesta.

En aio lihaa alkaa syödä (en ole syönyt yli 25 vuoteen, joten elimistöni ei ehkä edes ottaisi vastaan), mutta kalan syömistä kyllä harkitsen. Tekee mieli lohta ja muuta rasvaista kalaa. Luulen että se johtuu just niiden rasvahappojen terveellisyydestä ja kalan sisältämästä B-vitamiinista.

Yleensä jos jotain tekee kovasti mieli, sille kyllä on hyvä syy. Riippuvuudet voi tietysti sotkea tätä (esim. sokeririippuvuus) ja tottumuksetkin varmaan (jossain kohtaa tottumus onkin varmaan henkinen riiippuvuus?). Kun ymmärtää mistä on kyse, voi usein onnistuneesti korvata jollain muulla ruualla, jolla on samoja ominaisuuksia, jos ei jostain syystä halua tai voi syödä sitä mitä alun perin teki mieli.

Vierailija
13/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kasvissyöjä ja tunnen lievää vetoa juuri maksamakkaraan ja muihin maksaruokiin. Oon aika varma, että se johtuu runsaiden kuukautisten aiheuttamasta lievästä raudanpuutteesta.

En aio lihaa alkaa syödä (en ole syönyt yli 25 vuoteen, joten elimistöni ei ehkä edes ottaisi vastaan), mutta kalan syömistä kyllä harkitsen. Tekee mieli lohta ja muuta rasvaista kalaa. Luulen että se johtuu just niiden rasvahappojen terveellisyydestä ja kalan sisältämästä B-vitamiinista.

Yleensä jos jotain tekee kovasti mieli, sille kyllä on hyvä syy. Riippuvuudet voi tietysti sotkea tätä (esim. sokeririippuvuus) ja tottumuksetkin varmaan (jossain kohtaa tottumus onkin varmaan henkinen riiippuvuus?). Kun ymmärtää mistä on kyse, voi usein onnistuneesti korvata jollain muulla ruualla, jolla on samoja ominaisuuksia, jos ei jostain syystä halua tai voi syödä sitä mitä alun perin teki mieli.

Tuo raudan puute voi olla minullakin syy tähän ajoittaiseen maksamakkarahimoon. Ap

Vierailija
14/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se herkullista :)

Vierailija
15/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 1-2 kertaa viikossa munia tai kalaa

Vierailija
16/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, olet siis tavallinen sekasyöjä!

Vierailija
17/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, olet siis tavallinen sekasyöjä!

Keskimäärin sekasyöjät syö kyllä aika paljon lihaa, joten en nyt ihan tavalliseksi sekasyöjäksi aloittajaa kutsuisi.

Olisi kyllä toivottavaa maapallon kannalta, että sekasyöjät olisivat lähes vegetaristeja ja söisivät lihaa vain silloin tällöin. Ja olisi hyvä, jos syötäisiin niistä eläimistä kaikki mahdolliset osat. (Tehotuotanto taitaa kaiken kyllä jauhaakin sorkkia ja nokkia myöten makkaroihin ja muuhun. Tavallaan tehotuotannon ehkä ainoa hyvä puoli...) Sisäelimet ovat hyvin ravitsevia.

Vierailija
18/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kala, maksa ja makkara ovat lihatuotteita. Ne tekevät sinusta sekasyöjän. On kyllä hirveää olla tavallinen, vai mitä?

Vierailija
19/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se himo on ryynimakkara ja kylmäsavuporo...

Vierailija
20/27 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kala, maksa ja makkara ovat lihatuotteita. Ne tekevät sinusta sekasyöjän. On kyllä hirveää olla tavallinen, vai mitä?

Ööh, en syö kalaa, maksaa enkä makkaraa. Tarkoititko lainata jotakuta muuta? En ole kyllä huomannut, että kenelläkään kommenteissa olisi mitään tavallisuutta vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi