Olen semivegetaarisella ruokavaliolla, mutta tykkään maksamakkarasta
Kommentit (27)
Osta kaupasta Tartex -tahnaa, hyvin maksamakkaramainen maku.
Vierailija kirjoitti:
Se on oikein maukas, valmistettu hiivasta ja kasvirasvasta. Nam nam nam! Huippua verrattuna ehtaan lihaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kasvissyöjä ja tunnen lievää vetoa juuri maksamakkaraan ja muihin maksaruokiin. Oon aika varma, että se johtuu runsaiden kuukautisten aiheuttamasta lievästä raudanpuutteesta.
En aio lihaa alkaa syödä (en ole syönyt yli 25 vuoteen, joten elimistöni ei ehkä edes ottaisi vastaan), mutta kalan syömistä kyllä harkitsen. Tekee mieli lohta ja muuta rasvaista kalaa. Luulen että se johtuu just niiden rasvahappojen terveellisyydestä ja kalan sisältämästä B-vitamiinista.
Yleensä jos jotain tekee kovasti mieli, sille kyllä on hyvä syy. Riippuvuudet voi tietysti sotkea tätä (esim. sokeririippuvuus) ja tottumuksetkin varmaan (jossain kohtaa tottumus onkin varmaan henkinen riiippuvuus?). Kun ymmärtää mistä on kyse, voi usein onnistuneesti korvata jollain muulla ruualla, jolla on samoja ominaisuuksia, jos ei jostain syystä halua tai voi syödä sitä mitä alun perin teki mieli.
Kala, maksa ja makkara ovat lihatuotteita. Ne tekevät sinusta sekasyöjän. On kyllä hirveää olla tavallinen, vai mitä?
Ööh, en syö kalaa, maksaa enkä makkaraa. Tarkoititko lainata jotakuta muuta? En ole kyllä huomannut, että kenelläkään kommenteissa olisi mitään tavallisuutta vastaan.
"Tunnen lievää vetoa juuri maksamakkaraan ja muihin maksaruokiin. Kalan syömistä kyllä harkitsen."
Kyllä, juuri näin kirjoitin. Mikä sulle nyt on epäselvää? Jos tekee mieli syödä maksamakkaraa, mutta ei syö sitä, on kyllä yhä kasvissyöjä. :D Jos alan syödä kalaa, en sitten kutsu itseäni enää kasvissyöjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä hyvää. Ja siinä on paljon b-vitamiinia, jonka vähäinen saanti saattaakin olla yksi syy siihen että sitä maksamakkaraa tekee mieli.
Kutsun kyllä itseäni edelleen semivegetaristiksi, vaikka söisin kerran puolessa vuodessa sitä maksamakkaraa.😉 T.Ap
Olet siis semiseko ja se on aina parempi kuin täysin seko.
"Tunnen lievää vetoa juuri maksamakkaraan ja muihin maksaruokiin. Kalan syömistä kyllä harkitsen."