Hain tukilapset tänään
sain kuulla että toinen vanhempi oli eilen lähtenyt kotoa (tämä kun olin vannonun etten kerro siitä kenellekään). Kotona oli siis vähän levoton tilanne. Mutta oli kuulemma tapahtunut aikaisemminkin ja vanhempi kyllä ilmaantuu yleensä reissuiltaan.
Pitääkö minun nyt pettää luottamus ja raportoida tästä ? Lapset ova kunnossa ja luovuttaja oli ihan ok - paitsi itku silmässä.
Kommentit (17)
Lasten olosuhteista pitää raportoida lastensuojelulle
Siis lapset olivat kahden vanhemman tykönä ja toinen lähti jonnekin?
Vierailija kirjoitti:
Millä lailla raportoida?
Huoli ilmoitus tehdään järjestölle, jonka kautta toimitaan tukiperheenä.
lähti eika palannut takaisin kotiin
Eikö sinulle ikinä sanottu, että lapselle ei ikinä luvata "en kerro kenellekkään" kun kuitenkin asian vakavuudesta riippuen joudut kertomaan.
Koita nyt selittää lapselle, että miksi sinun pitää kertoa.
Lapsi ei kertonut vaan toinen vanhempi, luottamuksella kun ensin lupasin että en kerro
Kelle sä olet vannonut? Lapsille? Siinä tapauksessa tieto eteenpäin vain jos on jotain tosi vakavaa ja ei tuo nyt äkkiseltään siltä vaikuta, se toinen vanhempihan voi palailla vaikka viikonlopun aikana. Lapselle varsinkin voi olla vahingollisempaa se, että jos kerrot eteenpäin niin taas yhteen aikuiseen ei voi luottaa mitä se, että vanhempi on taas reissullaan.
Jatkoa ajatellen; älä ikinä vanno yhtään kenellekään mitään tuohon tyyliin "lupaan että en kerro kenellekään".
Jos lapsilla on edelleen toinen turvallinen vanhempi, niin ei mielestäni ole syytä sanoa mitään. Ehkä sossut jo tietävätkin toisen olevan epävakaampi, koska tukiperhe on järjestetty.
Turvallisempi vanhempi oli kotona ja oli jäänyt töistä pois hoitamaan lapsia
Eikö aikuinen ihminen saa poistua kotoa? Lapset vielä tulossa sun luokse ja toinen vanhempi ne sulle luovutti? Onhan se surullista, että on huono suhde mutta ei kai toi sulle kuulu? Lapsen pahoinpitely tai juopunut luovuttaja olisi vakavaa.
Siis toinen vanhempi lähti pois jostain syystä (ehkä riita, ahdistus tms) ja toinen (turvallinen) aikuinen jäi lapsia hoitamaan? Toki vanhempien riidat aina ahdistaa lapsia, mutta ei tuossa nyt vaikuta olevan mitään raportoitavaa.
äiti oli lähtenyt ryyppyreissulle eikä ollut palannut kotiin eikä ilmoittanut mitään. Isä oli vähän paineessa ja jäänyt pois töistä.
Ei muuta mutta tuli kyllä mieleen, että millainen tukihenkilö olet kun täällä palstalla pitää neuvoja kysellä?!?!?
Tämä paikka on viimeinen mihin sinun pitäisi noita kertoa. Ja kannattaa olla avoin joka suuntaan. Mutta ei ulkopuolisille.
Eikö teillä ole jotain työnohjausta tuohon hommaan?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
"sain kuulla että toinen vanhempi oli eilen lähtenyt kotoa (tämä kun olin vannonun etten kerro siitä kenellekään).
Pitääkö minun nyt pettää luottamus ja raportoida tästä ?"
No sähän raportoit jo tänne....
Millä lailla raportoida?