Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan vain rauhassa oleminen kotona. Onnistuuko teiltä?

Vierailija
29.03.2019 |

Mun tilanne on se, että lapseni muuttivat 1,5 vuotta sitten pois kotoa. Sen jälkeen mulla tuli hirveästi kaikkea stressaavaa tekemistä; hoidin siis muiden asioita tilanteen pakosta. Sitten sain vielä todella puolen vuoden työpestin duunipestin todella inhottavassa paikassa, jossa mua kiusattiin ja katsottiin alaspäin (velvoitetyöllistyminen). Jouduin vielä ottamaan inhoamaniani avustajan töitä 2,5 kk ajaksi tietystä syystä. Jääkaappipakastin meni rikki. Liesi meni rikki. Uusin ne. Lähdin lomalle ulkomaille. Loma meni täysin pieleen sairastumisen vuoksi, sain siitä ihan traumat.
Nyt en osaa olla rauhassa, vaan odotan koko ajan jotain seuraavaa katastrofia. Otan D iapamia, kun ahdistaa.
Yritän olla ihan vain rauhassa ja rentoutua, mutta ei onnistu. Ulkoilen kyllä ja teen itselleni ruokaa, joka ei yhtään kiinnosta. Yritän samalla tässä lopettaa tupakanpolttoa. Minua kaivaa huoli ja epäonnistuminen kaikessa koko ajan ja tunnen kaikesta syyllisyyttä.
Miten voisin saada oman rennon ja huolettoman itseni takaisin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu helposti ja elämä olisi huomattavan huoletonta, jos saisi olla vaan kotona eikä pakotettaisi ihmisten ilmoille hankkimaan niitä stressinaiheita.

Vierailija
2/5 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lopettaa bentson käyttö- se varsinkin ajaa kierteeseen jossa et enää pysty olemaan rennosti ilman sitä. Se vapauttaa jarruttavaa välittäjäainetta niin paljon että sen aineen (gaba) itsenäinen kehittyminen vaikeutuu, niin olet jatkuvasti hermona kunnes saat pillerin ja pian pilleristä tulee se normaali-tilasi ja ilman sitä on paniikki. Muita neuvoja en jaksa miettiä. Kaikkien pitää vaan kahlata oman tuskansa läpi. Kyllä se minulla ainakin lopulta aina helpottaa, ja pian tulee taas joku uusi ongelma. Uskon että kaikkien elämässä on vastoinkäymisiä. Omaksi parhaaksi on, jos sen niiden välillä olevan ajan voi käyttää elämästä nauttimiseen. Ei sitäkään voi pakottaa jos ei pysty. Kemiallisesti sitä ei kannata yrittää, se on melkeen sama asia kuin dokaisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiankin hyvin onnistuu

Vierailija
4/5 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoinkäymiset tuntuu tulevan ryppäissä. Ehkäpä sinulla onkin nyt rauhallisempi kausi, jos vain annat rauhalle tilaisuuden.

Vierailija
5/5 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettynyt keskusteluavun hankkimista esim. psykologille?