Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin vaihdan hoitoalalta?

Vierailija
29.03.2019 |

Opiskelen sairaanhoitajaksi eikä vaan kiinnosta enää. Huono palkka ja paljon vastuuta. Ei tunnu omalta jutulta.

Mitä suosittelet? En halua mitään sellaista työtä jossa istutaan koko päivä kokouksissa tai koneen ääressä, ei ole oma juttu.

Ehdota jotain, kiitos.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh kirjoitti:

Itse olen lähihoitaja pienellä paikkakunnalla ja harkitsen alan vaihtoa. Tahdon päivätyön, opiskelu ei tällä hetkellä ole mahdollista.

Ehdotuksia??? Palkalla ei niin kovasti ole väliä...

Miksi opiskelu ei mahdollista?

Vierailija
22/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sairaanhoitajan opinnot loppuun ja mene vaikka ulkomaille töihin. Sairaanhoitaja voi myös mennä vaikka kelalle tai ns kolmannen sektorin työpaikoille. Jos olisi nuorempi menisin yliopistoon opiskelemaan vaikka biologiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lh kirjoitti:

Itse olen lähihoitaja pienellä paikkakunnalla ja harkitsen alan vaihtoa. Tahdon päivätyön, opiskelu ei tällä hetkellä ole mahdollista.

Pieni paikkakunta, opiskelumahdollisuudet erittäin suppeat. Perheellisenä myös mahdotonta jäädä opintotuelle, työkkäri ei tue opiskelujani.

Vierailija
24/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lh kirjoitti:

Pieni paikkakunta, opiskelumahdollisuudet erittäin suppeat. Perheellisenä myös mahdotonta jäädä opintotuelle, työkkäri ei tue opiskelujani.

Nojoo, jos ei halua muuttaa.. Itse perheellisenä opiskelen opintotuella ja lainalla. Kyllä sen opiskeluajan kitkuttaa jos oikeasti haluaa uuden ammatin. Voi myös tehdä töitä opiskelun ohella.

Vierailija
25/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vaihdoin sairaalatyön lastensuojeluun. Rankkaa toki, mutta mielekkäämpää kuin perseiden peseminen. Työskentelen päihdenuorten kanssa.

Mä en ymmärrä tätä "p e rseiden peseminen"- puhetta. Ei sitä tarvitse joka paikassa tehdä. Minä taas en ikipäivänä työskentelisi lastensuojelussa, kamalaa.

Vierailija
26/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sh voi olla töissä esim. Kelalla paperinpyörittelijänä. Tai kolmannen sektorin paikoissa esim. Veripalvelu/Punainen risti. Jotkut myös ovat lääke-edustajina ja siinä saa hitsin hyvää palkkaa.

Ja mä tiedän useamman terveydenhoitajan jotka työskentelee esimies- tehtävissä.

Vierailija
27/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lh kirjoitti:

Jos on tarpeeksi pitkä työkokemus, aikuiskoulutustuki on hyvä vaihtoehto

Vierailija
28/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua toimenpiteisiin. Tällöin sulla on vaan se 1 potilas kerrallaan ja yleensä olet lääkärin kanssa siinä joten itsenäisiä päätöksiäkään ei tarvitse tehdä. Ainoastaan avustat lääkäriä toimenpiteissä ja olet vain sen yhden potilaan kanssa, yhdessä huoneessa. Ei tarvitse juosta paikasta toiseen ja huolehtia monista potilaista kun sulla on tasan 1 potilas kerrallaan. Omaisia ei ole mukana koska eivät pääse huoneeseen, joten heistäkään ei ole mitään huolta eikä vaivaa. Kun toimenpide ohi, potilaskin lähetetään saman tien muualle. Riittää, että sosiaaliset taidot on samat kuin röntgenhoitajalla. Ja mitään erityistä "hoivaamista" ei tarvitse toteuttaa.

Vierailija
29/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a, samaa mietin. Nyt yhteishaussa pitäis jotakin hakea. Tosin olen jo valmistunut ja 7 vuotta ennättänyt tehdä töitäkin. Jätä ihmeessä opinnot kesken ja keksi jotain muuta. Ei tämä työ ole sen rahan arvoista.

N29

Mutta mitä muuta? AMK:ssa oikeastaan kaikista aloista tienaan saman kuin sh ja samoin yliopistossa niistä jotka minua kiinnostaa (farmasia ja kasvatustiede) niin palkka on jopa vähemmän kuin hoitoalalla.

Eli missä ihmeessä voi saada enemmän?

Tämä havainnollistaakin hyvin sen, että sairaanhoitajien palkka on ihan ok. Lähihoitajien palkat sitten erikseen.

Ap, muista että sairaanhoitajakin voi toimia monenlaisissa tehtävissä. Eikö MIKÄÄN niistä kiinnosta?

Vierailija
30/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakeutua toimenpiteisiin. Tällöin sulla on vaan se 1 potilas kerrallaan ja yleensä olet lääkärin kanssa siinä joten itsenäisiä päätöksiäkään ei tarvitse tehdä. Ainoastaan avustat lääkäriä toimenpiteissä ja olet vain sen yhden potilaan kanssa, yhdessä huoneessa. Ei tarvitse juosta paikasta toiseen ja huolehtia monista potilaista kun sulla on tasan 1 potilas kerrallaan. Omaisia ei ole mukana koska eivät pääse huoneeseen, joten heistäkään ei ole mitään huolta eikä vaivaa. Kun toimenpide ohi, potilaskin lähetetään saman tien muualle. Riittää, että sosiaaliset taidot on samat kuin röntgenhoitajalla. Ja mitään erityistä "hoivaamista" ei tarvitse toteuttaa.

Ja näissä toimenpiteissäkin voi hakeutua sellaiseen paikkaan, jossa asiakaskunta on pääasiassa työikäistä perustervettä porukkaa. Omin jaloin reippaina tulevat ja omin jaloin reippaina myös lähtevät.

Vierailija
31/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ajattelin opiskeluaikana, mutta edelleen työskentelen hoitoalalla :D

En tykännyt yhtään opiskelijan roolista, mutta nyt työntekijänä hyvässä työpaikassa onkin ihan hyvä olla. Olen työpaikassa, jossa asiakkaat ovat pääosin fiksuja ja terveitä. Hyvin harvoin mitään ongelmatapauksia. Esimies on todella mukava ja helposti lähestyttävä, ja se onkin todella tärkeä asia.

Opiskelijan roolissa oli inhottavaa, koska aina piti mennä uuteen työpaikkaan, jossa oli uusi työyhteisö ja heidän omat kuvionsa josta et tiennyt mitään. Lisäksi uutta asiaa kokoajan, ja mitään ei oikein uskalla itse tehdä, koska ikinä ei tiedä onko se ok juuri siinä työpaikassa. Vähän semmonen epävarma olo kokoajan. Sitten muutenkin se opiskelijan rooli... Kun olet vaan opiskelija, kukaan ei välttämättä luota kunnolla. Työntekijänä on oikeasti ihan erilaista.. saa toteuttaa rauhassa itseään, tehdä asiat omalla tavallaan eikä tarvitse olla samalla tavalla muiden kyttäyksen kohteena.

Vierailija
32/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiksi

Vierailija
33/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitotieteet yliopistossa tai ylempi AMK tutkinto.

Vierailija
34/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ jossa ei istuta kokouksissa tai koneen ääressä sulkee pois kaikki insinööri-, laki- ja kauppatieteelliset alat. Ainoa jäljelle jäävä, hoitajia paremmin tienaava on lääketiede.

Tyypillisesti tässä taas hoitajalla on ihan epärealistinen kuva omasta palkkatasosta joka on oikeasti ihan hyvä, plus kuvitelma että jossain on kivoja hyvin palkattuja hommia, jossa ei joudu kuitenkaan tekemään mitään raskasta tai tylsää... No eipä ole, tervetuloa todellisuuteen.

Vierailija
35/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työskentelin sairaanhoitajana vastasyntyneiden teho-osastolla mikä oli sairaalan osastoista ainoa missä kiinnosti olla ja missä työ vastasi koulutustaso. Vaativia toimenpiteitä ym ja plussana päälle että sai taltutettua hoivaviettiä. :D

Siitä siirryin lastensuojeluun. Tein töitä perheiden parissa pääsääntöisesti.

Nyt valmistun piakoin oikeustieteen maisteriksi. Eli töiden ohella lähdin lukemaan ihan muuta alaa eikä tippaakaan kaduta sh-tausta josta on hyötyä jokapäiväisessä elämässä kuin tulevassa työssänikin.

Vierailija
36/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajalle on tarjolla niin paljon erilaisia homma, että koulutusta kannattaa ilman muuta suorittaa loppuun.

Vierailija
37/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari

Vierailija
38/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin varastoihin. Eipähän tarvitse perseitä pestä tai kokouksissa istua.

Varastolle pääsee kuka tahansa ilman mitään koulutusta ja se työ vasta p*rseestä onkin.

Sitä paitsi sairaanhoitajille on aika paljon sellaisiakin työpaikkoja, joissa ei mitään pehvoja tarvitse pestä.

Pitäisikö tehdä korkeakoulututkinto varastotyölle? Sitten vasta olisikin tunkua varastotöihin. Ulkomaillahan on jos vaikka mitä korkeakoulututkintoa vaikka silmien pyörittelylle. Jos se tutkinto sitten antaisi sen ihmisarvon ja korkea-arvoisan tunteen omasta olemuksesta.

Vierailija
39/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koodari

Meinaat että koodarin ei tarvitse istua koneella ja palavereissa? Ekan melkein kymmenen vuoden aikana palkkakaan ei voita hoitajan palkkaa (viisi vuotta koulutusta, ja sitten aloituspalkat yleisesti luokkaa 2500-3000).

Vierailija
40/43 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaihdoin varastoihin. Eipähän tarvitse perseitä pestä tai kokouksissa istua.

Varastolle pääsee kuka tahansa ilman mitään koulutusta ja se työ vasta p*rseestä onkin.

Sitä paitsi sairaanhoitajille on aika paljon sellaisiakin työpaikkoja, joissa ei mitään pehvoja tarvitse pestä.

Varastoon ei todellakaan pääse nykypäivänä kuka tahansa, vaan suurimpaan osaan vaaditaan logistiikka-alan koulutus ja trukilla ajotaitoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan