Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi sinkut "pakotetaan " yksiöihin?

Vierailija
29.03.2019 |

Mikä järki on sellasessa ajatuksessa, että sinkkujen "pitäisi" asua yksiöissä?
Musta kyllä on normaalia haluta asua tilassa, jossa on oma tila nukkumiselle (makuuhuone) ja keittiö ja olohuone, VAIKKA asuisi yksin. Erikseen sitten ne ihmiset jotka haluaa asia minimalistisesti jossain futonpatjan ja keittolevyn kanssa.
Aina sinkkuja syrjitään!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan ilman pakottamisia hankkiutunut asumaan rivitalokolmiossa.  Valitsin vanhan mutta hyvin hoidetun asuntoyhtiön, jolloin hinta oli kohtuullinen.  Tavallisella työllä olen asuntolainan maksanut,

nuukasti eläen.

Vierailija
42/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun aika tilavasti kaksiossa. Tämä on vanha talo ja neliöt ovat nimenomaan olohuoneessa ja makuuhuoneessa. Miksenpä voisi asua yksiössäkin, kun tavaraakaan ei ole paljon, mutta ne ovat muuten surkeita komeroita, joissa seinät kaatuvat päälle. Uusissa taloissa tämän kokoinen asunto onkin jo kolmio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana mulla oli ikivanha yksiö, jossa oli kokolattiamatto ja kylppärissä muovimatto.

Huoneessa oli pari keittiökaappia, kahden keittolevyn hella, kirjoituspöytä ja sänky. Ei mitään muita huonekaluja.

Muistan vieläkin sen ahdistuksen, kun sängystä näkyi suoraan keittolevy ja tiskialllas.

Tuli jotenkin likainen ja köyhä olo.

Vierailija
44/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun mielelläni yksiössä, ei siihen ole kukaan pakottanut. Äkkiä siivottu ja pieni vastike.

Hienosti tiivistetty. Itsellekin riittää, kunhan saan kaksiostani kaiken turhan pois.

Vierailija
45/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tunne montaakaan sinkkua joka yksiössä asuisi, jos ei nyt ihan nuorista opiskelijoista puhuta. Itse asun 35 neliön kaksiossa ja olen siihen varsin tyytyväinen, mutta moni on sitäkin moittinut ihan liian pieneksi.

Mun silmissä 35 neliöö on kyl yksiö, otan osaa!

Yksiössäni on 36 neliötä, nuo huoneet täytyy olla komeroita.

Ei tänne kyllä seinää mahtuisi.

Ohis

Mullapa oli opiskeluaikaan ton kokoinen kolmio! Arvatkaas vaan millaisia koppeja ne huoneet oli! :D Sitten ihmiset kadehti että mitä; onko sulla kolmio. Joo, oli mutta neliöitä oli yksiön verran. 

Riippuu vähän asunnon pinta-alan suunnittelusta. Mä asuin opiskeluaikana 42 neliön kaksiossa, jossa oli todella iso parveke, joka kesäisin kävi yhdestä huoneesta. Tilaratkaisut olivat todella hyvät, ja asunto vaikutti paljon suuremmalta kuin mitä olikaan.

Nyt asun suuren kaupungin keskustassa 4 h + k + parveke, ihan mukavasti on yhdelle tilaa.

Vierailija
46/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo "kukaan ei pakota"-länkytys. Eiköhän jokaisella ole sen verran luetunymmärtämisen taitoa, että ymmärtää tässä olevan kyse Suomen asuntojen kalliista hintatasosta, joka "pakottaa" asumaan yksiössä.

Kämppä hommataan tulotason mukaan. Mulla on 98 neliötä helsingissä. Kolme makuuhuonetta ja sauna. Mulla on varaa tähän, joten kukaan ei pakottanut mua yksiöön. Onhan se nihkeetä, jos tienaa hikisen 2000€ käteen, mutta silloin asutaan sen mukaan.

Vierailija
47/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun olis ees niitä yksiöitä riittävästi. Musta isompi ongelma on tää villitys tehdä kaikkii uusiin (ja pieniin) asuntoihin jättimäiset, esteettömät kylppärit. Ei paljon hurmaa ajatus, että puolet asunnosta on vessaa. Esteettömyys sinänsä on jees, mutta jos valita pitäisi, ottaisin ennemmin enemmän sitä muuta asuintilaa ja muuttaisin, jos olisi välttämätöntä päästä pyörätuolilla rullailemaan. 

Tämä muuten on totta. Monissa taloissa on se vessa+kylppäri just samankokoinen olipa kämpän koko 25 neliötä tai 95 neliötä.

Mun taloon tehtiin putkiremppa pari vuotta sitten. Asun 23m2 yksiössä, ja ne olis välttämättä halunnu tännekin laajentaa kunnon invavessan. Ihan kauhea kädenvääntö käytiin. Voitin lopulta. Todettiin, että jos kämpän myyn niin tänne ei sitten pyörätuolipotilaat muuta, ja jos itse joskus tuoliin joudun, niin sittenpähän kärsin. Nyt mulla on nätti, pieni mut silti ihan riittävän iso wc/suihku, just sopiva tämän kokoiseen kämppään. Vaan taisteluitta en sitä saanut.

Vierailija
48/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tunne montaakaan sinkkua joka yksiössä asuisi, jos ei nyt ihan nuorista opiskelijoista puhuta. Itse asun 35 neliön kaksiossa ja olen siihen varsin tyytyväinen, mutta moni on sitäkin moittinut ihan liian pieneksi.

Ohis

Mullapa oli opiskeluaikaan ton kokoinen kolmio! Arvatkaas vaan millaisia koppeja ne huoneet oli! :D Sitten ihmiset kadehti että mitä; onko sulla kolmio. Joo, oli mutta neliöitä oli yksiön verran. 

Riippuu vähän asunnon pinta-alan suunnittelusta. Mä asuin opiskeluaikana 42 neliön kaksiossa, jossa oli todella iso parveke, joka kesäisin kävi yhdestä huoneesta. Tilaratkaisut olivat todella hyvät, ja asunto vaikutti paljon suuremmalta kuin mitä olikaan.

Nyt asun suuren kaupungin keskustassa 4 h + k + parveke, ihan mukavasti on yhdelle tilaa.

Kuusi neliötä enemmän ja yksi huone vähemmän, onko verrannollinen?

Ohis

Vierailija
49/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on joku vitsi 😂. Saahan sinkku asua vaikka tuhannen neliön linnassa jos pystyy sellaisen kustantamaan itselleen.

Vierailija
50/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa tuo "kukaan ei pakota"-länkytys. Eiköhän jokaisella ole sen verran luetunymmärtämisen taitoa, että ymmärtää tässä olevan kyse Suomen asuntojen kalliista hintatasosta, joka "pakottaa" asumaan yksiössä.

Vain ja ainoastaan, jos haluaa asua Helsingin kantakaupungissa. Kyllä monet voisivat asua suuremmassa asunnossa, mutta muualla. Eikä toisiin kalliisiin asuntoihin ole varaa perheellisilläkään. Vaikka olisivat peräti yksiöitä, jonne eivät edes perheenä mahtuisi sisään.

Vierailija
51/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun aika tilavasti kaksiossa. Tämä on vanha talo ja neliöt ovat nimenomaan olohuoneessa ja makuuhuoneessa. Miksenpä voisi asua yksiössäkin, kun tavaraakaan ei ole paljon, mutta ne ovat muuten surkeita komeroita, joissa seinät kaatuvat päälle. Uusissa taloissa tämän kokoinen asunto onkin jo kolmio.

Muutin kolmiosta yksiöön. Laitoin yhdelle seinälle palapeilit. "Tila" tuplaantui. Tässä on myös iso ikkuna ja parveke. Tuntuu oikeastaan avaralta.

Vierailija
52/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin miehen kanssa kaksin 27 neliön yksiössä pitkään ja tilaa tuntui olevan liikaakin paitsi keittokomero oli naurettavan pieni ja pimeä . Komero sanan varsinaisessa merkityksessä. Oma esikoinen asuu 23 neliön yksiössä, jossain iso kylppäri ja isompi keittokomero. Näihin ja käytävään menee niin paljon neliöitä, että kyllä se varsinainen asuinhuoneistoiksi tuntuu ahtaalta.

Me asuttiin myös mieheni kanssa kahdestaan 25 neliön yksiössä viisi vuotta! Säilytystilaa ei ollut käytännössä ollenkaan ja myönnettäköön että ahdasta oli. Kannatti loppupeleissä kuitenkin sinnitellä koska siten saimme säästettyä 50% nykyisen omistusasuntomme hinnasta (4h+k).

Vierailija
53/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, missä muussa maassa pienituloinen sinkku asuu edes yksiössä? Aikalailla kaikkialla muualla Euroopassakin on täysin normaalia aikuisten 3-kymppistenkin ihmisten asua kimppakämpissä jos yhtään lähempänä keskustaa asuvat. MISSÄÄN päin maailmaa alle keskituloisella sinkulla ei ole oletuksena yksiötä isompaa asuntoa!

Vierailija
54/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

2 h + kk voi olla tuon kokoinen ja huoneet on pieniä. Meillä on 4h+k+sauna, 80 neliötä. Työhuone on ihan pieni ja olohuone ja vierashuone pienehköjä, keittiö ei ole suuri, mutta ei kutitenkaan keittokomero. Lisäksi on erillinen vessa kylppärin lisäksi ja eteisessä käytäviä. Silti tämä on ihan toimiva kämppä. Makkari on normaalikokoinen suomalaisittain. 

Vierailija
55/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä kukaan pakottanut yksiöön, ja asun 83 neliöisessä kolmiossa.

Vierailija
56/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomen surkea pakotuspolitiikka ahdistaa, voi ap vuokrata tai ostaa vaika kolmion Manhattanilta.

Vierailija
57/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuntemani sinkut asuvat...

Yksi asuu omassa uudessa kerrostalokaksiossa

Oulussa, toinen 100 neliön 70-luvulla rakennetussa omakotitalossa maalla.

Yksi asuu kaksiossa maalla, kunnan vuokraluukku, heppu on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Että sellaista pakotusta.

Vierailija
58/58 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä asut missä huvittaa jos vain on rahaa asua missä huvittaa. Vapaus ja hyvinvointi on suomessa kallista. Paskahommissa pienellä palkalla raatava saa asua räkäisessä lähiökuutiossaan, johon ei aikanaan sijoitettu penniäkään äänieristeisiin ja naapureina on rellestäviä linnakundeja ja muita nistejä.

Tasan ei käy onnen lahjat.