miksi sinkut "pakotetaan " yksiöihin?
Mikä järki on sellasessa ajatuksessa, että sinkkujen "pitäisi" asua yksiöissä?
Musta kyllä on normaalia haluta asua tilassa, jossa on oma tila nukkumiselle (makuuhuone) ja keittiö ja olohuone, VAIKKA asuisi yksin. Erikseen sitten ne ihmiset jotka haluaa asia minimalistisesti jossain futonpatjan ja keittolevyn kanssa.
Aina sinkkuja syrjitään!
Kommentit (58)
AP voi asua ihan missä vain, kun maksaa asumiskulunsa kokonaan itse, ilman yhteiskunnan eli veronmaksajien maksamia tukieuroja.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo "kukaan ei pakota"-länkytys. Eiköhän jokaisella ole sen verran luetunymmärtämisen taitoa, että ymmärtää tässä olevan kyse Suomen asuntojen kalliista hintatasosta, joka "pakottaa" asumaan yksiössä.
Älä asu sellaisessa kaupungissa/kaupunginosassa, johon sinulla ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tunne montaakaan sinkkua joka yksiössä asuisi, jos ei nyt ihan nuorista opiskelijoista puhuta. Itse asun 35 neliön kaksiossa ja olen siihen varsin tyytyväinen, mutta moni on sitäkin moittinut ihan liian pieneksi.
Mun silmissä 35 neliöö on kyl yksiö, otan osaa!
Yksiössäni on 36 neliötä, nuo huoneet täytyy olla komeroita.
Ei tänne kyllä seinää mahtuisi.
Ohis
Asun itse kolmiossa, mutta sitä ei voi kiistää, etteikö tiettyä "sosiaalista pakottamista" olisi havaittavissa. Kyllä minä tunnistan sen ajattelumallin, jossa sinkun "kuuluisi asua yksiössä" ja isommat asunnot pitäisi olla perheiden käytössä.
Vierailija kirjoitti:
AP voi asua ihan missä vain, kun maksaa asumiskulunsa kokonaan itse, ilman yhteiskunnan eli veronmaksajien maksamia tukieuroja.
En ole ap, mutta iso munaus tehtiin, kun vuokrasääntely purettiin. Nyt sitten pumpataan tukirahaa keinottelijoiden taskuihin. Jos olisi joku katto tuolle riistolle, niin ehkä ihmisillä riittäisi palkka muuhunkin kuin koirankoppiin.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tuo "kukaan ei pakota"-länkytys. Eiköhän jokaisella ole sen verran luetunymmärtämisen taitoa, että ymmärtää tässä olevan kyse Suomen asuntojen kalliista hintatasosta, joka "pakottaa" asumaan yksiössä.
En tosiaan ymmärtänyt, että tarkoittaa tätä. Taidan olla tyhmä.
Valitsisin halvemman alueen, jos haluaisin isomman asunnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tunne montaakaan sinkkua joka yksiössä asuisi, jos ei nyt ihan nuorista opiskelijoista puhuta. Itse asun 35 neliön kaksiossa ja olen siihen varsin tyytyväinen, mutta moni on sitäkin moittinut ihan liian pieneksi.
Ohis
Mullapa oli opiskeluaikaan ton kokoinen kolmio! Arvatkaas vaan millaisia koppeja ne huoneet oli! :D Sitten ihmiset kadehti että mitä; onko sulla kolmio. Joo, oli mutta neliöitä oli yksiön verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin halvemman alueen, jos haluaisin isomman asunnon.
Jos on töissä vakkapa Stadissa, eikä edes ihan keskustassa mihin nyt sentään vielä junalla jotenkin pääsee, niin kerrotko missä on nuo "halvemmat alueet" joille muuttaa?
Ei ole pakko. Vuokraa tai osta isompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten käy vuokraa kolmiota tai neliötä kavereiden kanssa? Niinhän ihmiset muualla maailmassa tekee jos ei ole varaa asua yksin.
Nuorena ja opiskelijana vielä menettelee, mutta harva on sen luonteisia, että aikuisena haluavat päivästä toiseen kodissaan nähdä kavereita. Itse ainakin mieluummin asusin yksin vaikka kuinka pienessä luukussa kuin että joutuisin asumaan kimppakämpässä.
Mutta käytännössä asun 2-kerroksisessa rivitaloasunnossa yksin. Ei kukaan ole yrittänyt mihinkään pienempään pakottaa, ellei jotain konmarittavia ekohippejä lasketa, niitä joiden mielestä kaikkien pitäisi muuttaa tiiviisti rakennettuihin luukkuihin kehä-3 sisäpuolelle ja minimalisoida elämäntapansa. Mutta ainakaan omassa tuttavapiirissäni kukaan ei paheksu sitä, että ihminen omilla rahoillaan valitsee asua vähän tilavamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OhisMullapa oli opiskeluaikaan ton kokoinen kolmio! Arvatkaas vaan millaisia koppeja ne huoneet oli! :D Sitten ihmiset kadehti että mitä; onko sulla kolmio. Joo, oli mutta neliöitä oli yksiön verran.
:D Ei helvata.
Eihän esim. Helsingissä yksiön ja kaksion hinnat niin kovin paljoa eroa. Siitä vaan metsästämään sopuhintaista kaksiota. Jos hieman joustaa sijainnista niin kaksion saa joskus jopa edullisemmin kuin yksiön.
Kokkareethan haluavat, että tulevaisuudessa maksat saman verran 15 neliöstä kuin nyt 50. Se on heidän taikaseinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten yksinkertaista porukkaa täällä oikein on tänään?!? Ekat 20 heittäytyy tyhmäksi ihan kuin eivät ymmärtäisi mitä otsikon ”pakottaa” tarkottaa, joku vääntää rautalangasta sen, niin seuraavat 20 sit länkyttää että ei pidä sit vaan asua siellä missä on kallista :D vttu koko suomen kasvukeskuksissa on liian kallista, ja niissäkin nyt vaan pitäisi pystyä ihmisten asumaan ihan vaikka työ/koulutus/perhesyistä
Vierailija kirjoitti:
Asuin miehen kanssa kaksin 27 neliön yksiössä pitkään ja tilaa tuntui olevan liikaakin paitsi keittokomero oli naurettavan pieni ja pimeä . Komero sanan varsinaisessa merkityksessä. Oma esikoinen asuu 23 neliön yksiössä, jossain iso kylppäri ja isompi keittokomero. Näihin ja käytävään menee niin paljon neliöitä, että kyllä se varsinainen asuinhuoneistoiksi tuntuu ahtaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten yksinkertaista porukkaa täällä oikein on tänään?!? Ekat 20 heittäytyy tyhmäksi ihan kuin eivät ymmärtäisi mitä otsikon ”pakottaa” tarkottaa, joku vääntää rautalangasta sen, niin seuraavat 20 sit länkyttää että ei pidä sit vaan asua siellä missä on kallista :D vttu koko suomen kasvukeskuksissa on liian kallista, ja niissäkin nyt vaan pitäisi pystyä ihmisten asumaan ihan vaikka työ/koulutus/perhesyistä
Vuokraa kimppakämppä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin halvemman alueen, jos haluaisin isomman asunnon.Jos on töissä vakkapa Stadissa, eikä edes ihan keskustassa mihin nyt sentään vielä junalla jotenkin pääsee, niin kerrotko missä on nuo "halvemmat alueet" joille muuttaa?
Kilpisjärvellä.
Yksikään Helsingissä asuva ystäväni ei asu yksiössä. Tosin en tiedä asuvatko vuokralla vai omistusasunnossa. Ehkä Helsinki ei sovi pienipalkkaiselle joka haluaa asua yksin isossa asunnossa.
En ole asunut yksiössö kuin joskus nuorena opiskeluaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ihmiset ovat historian saatossa asuneet tuloksensa mukaan. Eikä ollut asumistukia. Äidillä on kesämökkiä pikku mökki, jossa vielä viiskytluvulla asui yhdeksän henkinen perhe. Täytyy kyllä ihmetellä miten niihin muutamaan kymmeneen neliöön ovat mahtuneet.
Ihan samat hinnat asunnoilla on perheellisille.
Luuletko, että jos olisit vaikka 4-henkisen perheen ainoa tulonsaaja, pystyisit nykyistä helpommin laittamaan rahaa isompaan asuntoon?
Tietysti kahden aikuisen työssäkäyvän muodostama perhe pystyy elämään leveämmin kuin muut perheet. Heihinkö sinä nyt sinkkujen tilannetta vertaat?