Miesten antamat lahjat
Kaikella rehellisyydellä, osaako miehenne ostaa teille lahjoja? Siis teille, joilla miehet ylipäätään ostaa lahjaksi jotain? Millaisia lahjoja noin ylipäätään saatte mieheltä ja toivoisitteko, että ostaisi jotain muuta? Mitä kivoja ja yllätyksellisiä olette saaneet, jotka ovat olleet parhaita!
Minä aloitan:
Omat exät ja nyksä ei kukaan ole vielä ostanut lahjaa, joka tosissaan olisi tullut käyttöön tms. jos suklaata ja kukkia ei lasketa. Kaikki miehet ovat tienneet, että arvostan lahjassa käytettävyyttä ja laatua. Minulle ei kannata ostaa mitään, joka on sinne päin. Mieluummin sitten ostaa sillä rahalla vaikka sen kukan tai suklaarasian. Esimerkkejä:
Exä P: Kerroin tarvitsevani ohimennen isoa valurautapataa ja että ajattelin hommata seuraavasta tilistä. No hänpä päätti ilahduttaa ja osti valurautaisen grillipannun. "Tätähän sä toivoit". Olen käyttänyt pannua tasan 2x.
Exä R: Synttärit lähestyi ja kysyi lahjatoivetta. "En ainakaan hajuvettä, enkä vaatteita. Kellon tarvitsen. Sellaisen perus, missä näkyy ne numerot ja valkoinen. Saa olla blingblingiä". Sain lahjaksi mustan digitaalisen urheilukellon. En käyttänyt koskaan. Annoin sen pojalle, kun aloitti koulun.
Exä T: Toivoin Joulupukilta sellaista yhdellä kädellä toimivaa kaasupoltinta leipomiseen ja koristeluun. Sain lahjaksi kyllä kaasupolttimen, mutta sen sytytys tarvii 2 kättä ja säiliö on täytettävä, vaikka toivoin patruunoilla toimivaa. Olen käyttänyt kerran, koska se on niin epäkäytännöllinen.
Exä R: Toivoin hierontalahjakorttia (ettei vaan menisi pieleen). Sain lahjakortin kauneusstudioon, jossa ei ole hierontapalvelua. Vain ripsiä ja kynsiä.
Exä T: Kerroin vanhalle kaverille kahvipöydässä, että sellainen perheomenapuu olisi kiva, mutta ostan sen keväällä itse, kun haluan tietynlaisen. Kevät tuli ja mies tuli yksi päivä kotiin täysin väärän omenapuun kanssa.
Exät T ja P: "Ois ihana lähteä tammikuussa johonkin aasian kaukomatkalle". T kanssa mentiin Köpikseen viikonlopuksi ja P kanssa peräti Kanarialle, jota vihaan (jolle sanoin siitä monta kertaa ja joka muisti vasta perillä, etten tykännyt paikasta).
Nyxä: Vedenkeittimeni hajosi, kun pudotin sen lattialle. Tavallaan ilahduin, että vihdoin voisin ostaa sellaisen vaaleanpunaisen, missä ei ole sitä vastusputkea sisällä, eli siinä voi lämmittää vaikka keittoa ja siinä voisi määrittää miten lämpimäksi vesi keitetään. Noh, Sain sitten samana päivänä sellaisen halpiskeittimen, joka on musta, siinä on vastusputki pohjalla ja maksoi ehkä miehelle pari kymppiä. Oma unelmani oli 120e, ja olisin halunnut ostaa sen itse.
Olen lakannut sanomasta mitä tarvitsen.
Kommentit (75)
Tuolla marisemisella nyxäkin taitaa kohta olla exä.
Mä en koskaan esitä mitään lahjatoiveita, koska mun mielestä lahjan ideana on se että sitä lahjaa ei tiedä etukäteen. Jos haluan tai tarvitsen jotain tiettyä niin voin sen ihan hyvin ostaa itsekin. Samalla näkee myös kuinka hyvin lahjan antaja tuntee lahjan saajan.
Nykyinen miesystäväni osaa ostaa lahjoja ja aina välillä myös tuo mulle yllätyslahjoja ihan muuten vaan kun huomaa että tarvitsen jotain. Kaikki hänen antamansa lahjat ovat olleet erittäin mieluisia ja myös aina suuri yllätys. <3
Exät taas no toinen antoi joululahjaksi kynsienhuoltosetin josta olin jo aikasemmin sanonut että en todellakaan tarvitse sellaista mihinkään ja en tulisi sellaista koskaan käyttämään. Toinen exä taas osti kirpparilta joululahjaksi jonkun erittäin kulahtaneen ja ruman t-paidan, joka ei ollut millään tavalla yhtään mun tyylinen.
En ole itkenyt mieheni lahjoista ikinä. Se, että saan jotain on osoitus siitä, että hän ajattelee minua ja välittää. Ja minun mielestä hänen lahjat on aina ollut kivoja ja käytännöllisiä. Nyt, kun ilma viileni ja sanoin ohimennen lauantaina, että onpas kylmä ilma, että ihan jalatkin on kylmät. Sunnuntaina mies osti villasukat, kun kävi kaupassa. Eikä hän sanonut, että käy ostaa. Muisti kaupassa, että ai niin vaimo sano kylmistä jaloista ja kävi erikseen toisesta kaupasta ostamassa kunnon lappalaiset villasukat. Tuli kiva fiilis eikä jalkoja palellut sunnuntain kauppareissun jälkeen.
Pari kertaa ostanut minulle oman matkan etelään, kun olen ollut töistäni niin stressaantunut ja tehnyt tuplavuoroja sairaalassa. Kun sain sen 4 päivän vapaan töistä tuurilla, niin mies ilmotti, että sun lentos lähtee Roomaan klo 16. Meet yksin ja nautit ja käyt syömässä hyvin ja rentoudut. Kattelet vähän nähtävyyksiä ja oot vaan omissa ajatuksissa. Älä soittele ja nähdään kun palaat kotiin. Äläkä mieti paljon kulutat rahaa, kun sillä ei ole väliä.
Olen miehelleni monta kertaa näiden 15v aikana sanonut mitä ollaan yhdessä oltu, että ymmärrätkö kuinka ihana ihminen olet. Saa aina tippaa vääntää toisen hyvyydestä. Tietenkin teen myös hänelle asioita ja olen lähettänyt hänet omalle jalkapallomatkalle ja hoitanut liput ja hotellit. Siinä passi mene koneeseen aamulla.
Exäni, ei ikinä tehnyt mitään tällaista. Exäni sai aikoinaan tuntemaan minut arvottomaksi muutenkin ja sanoi ettei yksikään mies ikinä tee sun takias mitään.
Vierailija kirjoitti:
Otan vastaan kiitollisesti kaiken minkä saan lahjaksi enkä valita. Olen saanut mieheltäni matkoja, keräilemiäni astioita, lahjakortteja ja viimeisimpänä auton.
Ei oikeasti🤣
Kuka EI ottaisi tuollaisia "kiitollisesti" vastaan????
Tämä on nyt vanha kommentti, mutta tuollaisten lahjojen saaja ei ymmärrä mitään siitä, mitä on joidenkin todellisuus.
Eivät läheskään kaikki ostele tuommoisia lahjoja, eikä tarvitsekaan.
Mutta kuvitellaanpa tilanne, jossa kommentin laittajalle joku antaisi lahjaksi esim. siivousvälineet ( luudan ja sihvelin, pölyrätin...), kaulimen, deodorantin, pahaa suklaata, ruman yöpaidan tms.
Olisko edelleen yhtä "kiitollinen"🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Mä en koskaan esitä mitään lahjatoiveita, koska mun mielestä lahjan ideana on se että sitä lahjaa ei tiedä etukäteen. Jos haluan tai tarvitsen jotain tiettyä niin voin sen ihan hyvin ostaa itsekin. Samalla näkee myös kuinka hyvin lahjan antaja tuntee lahjan saajan.
Nykyinen miesystäväni osaa ostaa lahjoja ja aina välillä myös tuo mulle yllätyslahjoja ihan muuten vaan kun huomaa että tarvitsen jotain. Kaikki hänen antamansa lahjat ovat olleet erittäin mieluisia ja myös aina suuri yllätys. <3
Exät taas no toinen antoi joululahjaksi kynsienhuoltosetin josta olin jo aikasemmin sanonut että en todellakaan tarvitse sellaista mihinkään ja en tulisi sellaista koskaan käyttämään. Toinen exä taas osti kirpparilta joululahjaksi jonkun erittäin kulahtaneen ja ruman t-paidan, joka ei ollut millään tavalla yhtään mun tyylinen.
Minusta taas on parempi melkein missä tahansa lahjassa hieman kysellä, mitä lahjan saaja haluaa.
Ei tule pettymyksiä ja suuttumuksia.
Joskus toki tuntee lahjan saajan jo niin hyvin, että tietää toisen maun.
Kyllä mulle on käynyt niin, että olen toki kiittänyt lahjasta mutta joutunut esittämään, että tykkään vaikka oikeasti en tykkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap on lahja miehille.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
En jaksanut lukea koko aloitusta, kun oli niin pitkä.
Meillä oli seuraava tarina: mies antoi alussa minulle epämieluisia lahjoja (mutta oli selvästi yrittänyt ajatuksella miettiä jotain kivaa). Lähinnä antoi sellaisia, joista olisi varmaan itse tykännyt.
Kiitin kauniisti, niinkuin lahjan saadessa kuuluu. Kun mitään merkkipäiviä ei ollut liian lähellä ehdotin, että kumpikin teemme toivelistat "varmoista lahjoista". Listasta voi luntata, jos ei keksi mitään.
Mies luki listan, ymmärsi vihjeen ja antaa nykyään todella kivoja lahjoja. Kuten minäkin hänelle.
Ex harrasti tuota, että osti tahallaan lahjat aina niin että oikein etsimällä etsi mahdollisimman halvan, huonolaatuisen ja jossa missään nimessä ei olisi sitä jotain tiettyä ominaisuutta jota toivoin. Ja sitten marttyroi kiittämättömyydestäni. Viimeisinä vuosina sanoinkin jo, että ostetaan molemmat lahjat itsellemme.
Itse olen aina panostanut lahjoihin ja miettinyt aina siltä kannalta mitä ominaisuuksia toinen eniten siinä arvostaa ja yleensä olen ostanut astetta kalliimman/paremman kuin mitä toinen raaskisi itselleen ostaa. Tällä hetkellä olen ensinmäistä kertaa parisuhteessa, jossa toinen toimii samoin ja yllättäen suhde on muutenkin tasapainoisin ja tervein mitä olen koskaan kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä ketjun ajatusta siitä että lahjat on tilaustuotteita!
Hyvin vastenmielistä minusta.
Tällaisille ihmisille olen alkanut "unohtaa" ostaa lahjoja lainkaan. He eivät herätä minussa halua "ilahduttaa".Lahjojen ostaminen ei saa olla to do -listaus.
Kiitollisuus kuten myöskään muut hyveet eivät kuuluu tällaiseen tilaamiskulttuuriin.
Minä en ymmärrä, että tuhlataan rahaa ja luonnonvaroja johonkin ei-toivottuun roinaan. Meillä lahjat sovitaan, onpa ainakin toivottuja.
Vuosia sitten yks mies osti mulle joululahjaksi paistinpannun, kaksi leikkuulautaa ja deodoranttia. Eipä naurattanut...vaikka hyvin huumorintajuinen olenkin. Meni tunteisiin. Jotain rajaa kiitos! Nyt vuosia myöhemmin mua naurattaa saamani "kiva" joululahja, nytkin tätä kirjoittaessa ja muistellessa naureskelen :D
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tuli mieleen yksi oma lahja. Olin eksäni kanssa kaupassa ja katselin siellä ”kissa-munakelloa”. Siis kissan näköinen kapistus joka toimi munakellona. Näytin sitä eksälleni ja ihastelin miten hieno se kissa oli. Päätin kuitenkin etten osta sitä koska en tarvitse munakelloa, en harrasta kokkaamista ja jos joskus tarvitsen ajastinta käytän puhelinta.
Vähän myöhemmin tämä eksäni osti minulle joksikin lahjaksi tavallisen kananmunan muotoisen munakellon. Kiitin tietenkin kauniisti mutta suhteemme päätyttyä myin munakellon käyttämättömänä kirppiksellä. Pikku juttu mutta jotenkin huvittaa edelleen tämä täydellinen väärinymmärrys tai väärin muistaminen. Halusin kissa koriste-esineen ilman munakelloa, sain kellon ilman kissaa.
Todella tyypillinen perinteisen mies-nais-ajattelun ero. Naiselle merkkaa tunteet, assosiaatiot, mielleyhtymät, mies näkee vaan käytännöllisyyden. Tiedä häntä kuinka yleistä oikeesti.
Työ-/kodinkoneet ei ole lahjoja, vaan jos joku menee rikki, niin ne käydään yhdessä ostamassa niin saadaan, mikä kelpaa kummallekin.
Jos kaupassa ihailen jotain, niin saatan sen saada lahjana joskus myöhemmin esim. jo täällä kerran mainittu kissa-munakello, kun itse mietin, että tarvitsenko vai en, niin hän toi sen minulle kun oli muistanut, että sitä katselin (ja käytössä on). Samoin katselin yhtä muumimukia, mutta sanoin, että ostan sen kun se tulee tarjoukseen ja sitten sainkin sen yllättäen (taikuri-muki). Samoin itse ostan meihelleni tuollaisia pieniä juttuja esim. rokkareiden muistelmakirjoja alesta/kirpparilta, joita tiedän hänen haluavan lukea.
Jouluja/synttäreitä tms. meillä ei lahjoilla juhlisteta, vaan silloin juhlitaan käymällä ulkona syömässä tai tekemällä jotain erityistä ruokaa kotona. Meillä lahjat tulevat yllättäen ja harvakseltaan, sitten kun joku sopiva eteen tulee josta tietää, että siitä pidetään ja se on toiselle mieluinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan vastaan kiitollisesti kaiken minkä saan lahjaksi enkä valita. Olen saanut mieheltäni matkoja, keräilemiäni astioita, lahjakortteja ja viimeisimpänä auton.
Ei oikeasti🤣
Kuka EI ottaisi tuollaisia "kiitollisesti" vastaan????
Tämä on nyt vanha kommentti, mutta tuollaisten lahjojen saaja ei ymmärrä mitään siitä, mitä on joidenkin todellisuus.
Eivät läheskään kaikki ostele tuommoisia lahjoja, eikä tarvitsekaan.
Mutta kuvitellaanpa tilanne, jossa kommentin laittajalle joku antaisi lahjaksi esim. siivousvälineet ( luudan ja sihvelin, pölyrätin...), kaulimen, deodorantin, pahaa suklaata, ruman yöpaidan tms.
Olisko edelleen yhtä "kiitollinen"🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Tai auto ajokortittomalle, joka asuu keskellä palveluja eikä taloyhtiössä ole yhtään autopaikkaa vapaana.
Opiskelijana olin köyhä ja silloin joku tarpeellinen kodinkone oli ihan ok lahja, joskin mieluummin olisin saanut jotain muuta. Muuten en ikinä haluisi saada kodinkoneita.
Miehet, älkää antako niitä ellei ole erikseen tiedossa että kyseinen nainen haluaa kodinkoneen varmasti. Aika iso riski :D
Hierontalahjakortti sen sijaan toimii melkein kenelle tahansa, uskoisin
Mun mieheni ostaa mulle ihania käytännöllisiä lahjoja ja välillä vähemmän "tarpeellisia", mutta ihania silti. Tässä esimerkkejä:
Vedenkeitin
Uusi sähköhammasharja, vanha oli ollut käytössä jo KAUAN...
Alusvaatesetti: rintsikat, pikkarit, sukkanauhavyö ja SUKAT (ensimmäisen kerran 1v hääpäivälahjaksi ja muutaman kerran sen jälkeenkin)
Kirjahylly ja kirjoja
Kori täynnä hedelmiä ja pehmonalle, ihana yllätys sitkeästä flunssasta toipujalle 😍
Sähkövatkain
50 ruusua 50-vuotispäiväkseni
Mehumaija
Esiliina, kaulin, taikinapyörä, kymmenen pakettia leivinpaperia ja kolme leivinliinaa. Tämä nauratti ja se oli hänen tarkoituskin, vihje meni kerrasta perille! 😂
Halinalle-lehti minkä löysi kirpputorilta. Tämä oli erityisen hauska, kun niitä joskus luin lapsilleni
Yms. Näitä on tosi paljon!
Ystäväni joskus vain kauhistelevat, minkälaisena kodinkoneen tms mieheni mut näkee... 🙄