Voinko käyttää vanhoja vaunuja häpeilemättä??
Käytän vauvallani 20 eurolla (tämän palstan kautta) ostettuja käytettyjä vaunuja. Ne on arviolta n. 7 v. vanhat, olleet jo kolmella lapsella. (Tosin kahdella vain sisäkäytössä pienenä vauvana nukkuessa, joten hyväkuntoiset.)
KEHTAANKO OIKEASTI käyttää niitä? Siis niiden kanssa olen kulkenut kävelyllä ja kaupassa jo 2 kuukautta, ja hyvät ovat olleet. Kuosi tietty out, ja aina välillä tulee mieleen, mitäköhän ihmiset ajattelee...
Ostin ne alunperin hätävaraksi, ajattelin että voin pitää parveke/varavaunuina, ja jos vauva tulee etuajassa, on jotkut varalla. Ja ajattelin myös, että vauvan synnyttyä ostan sitten rauhassa sukupuoleen sopivat " oikean väriset" vaunut.
Mutta kävipäs niin, että nuo vaunut on oikeasti olleet hyvät käytössä, vielä ihan hyväkuntoiset, ja en ole kokenut tarvitsevani uudempia vaunuja. Käytettynä ostin vielä kantokassin niihin.
Kuosi vain tosiaan ei ole nykymuodin mukainen (heh, aluksi kun hain ne, enkä ollut ehtinyt tutustua tämän päivän vaunumuotiin, ne oli mielestäni tosi KIVAN näköiset. Vasta muitten vaunuja katseltuani olen huomannut että hups, taitaa olla vähän sittenkin vanhanaikaiset... no, mä sainkin esikoiseni 12-v. sitten...)
Kaikki varmaan pitää mua nyt jonain tosi köyhänä, kun niiden kanssa liikun - ainakin TUNTUU että saan pitkiä katseita. Kyse ei ole siitä, etteikö rahaa olisi, mutta tuntuu TURHALTA ostaa nyt uusia/uudemman mallisia, kun noillakin pärjää hyvin, ja ainahan rahalle kyllä muutakin käyttöä on.
Matkarattaat ostettiin sitten uudet, mutta ulkoillessa/mammakerhoon tai puistoon mennessä/ostokeskukseen kävellen mennessä jne. käytän kyllä " ihmisten ilmoillakin" noita vanhoja. (Enkä halua verhota niitä aina hiostavaan sadesuojaan.)
Ja kaiken lisäksi, sain kaupan päälle myös runkoon vaihdettavan ratasistuimen, joten käytän noita varmaan tosi pitkään vielä - ratasistuin samaa " vanhanaikaista" kuosia.
Olenko tosi " tyhmä" :-D jos käytän noita vanhoja, vai oisko parempi ostaa sittenkin uudemmat (jolloin laittaisin kai noi vanhat kiertoon, ei ole tiloja säilyttää monia vaunuja)????
Olen ajatellut kyllä että ENÄÄ kolmannen kanssa itsetuntoni ei ole kiinni vaunujen kuosista, ja kaikki ei ole pakko olla uutta viimisen päälle. Mutta huvittaa/mietyttää vaan, mitä ihmiset ajattelee kun näkevät jonkun, jolla tosi out-kuosiset vanhat vaunut?? (Itse pidän alitajuisesti sellaisia ehkä vähän hommsuisina. Apua, mähän olen siis samaa kastia! Usein arkena kovin vähän meikkiäkin ja tukka huonosti! Virttyneet vaatteet ja vanhat vaunut. Mitä tapahtui tyylikkäälle business-ladylle?)
Kommentit (26)
Täällä pääkaupunakiseudulla on tosiaan ihan kilpavarustelu pystyssä, kun uudet perusmallitkin on out ja kolmipyöräiset ola pitää.
Kuosimuotia en ymmärrä ollenkaan, mitä ihmeet väliä jollain värillä on?
En kuitenkaan lähtisi vauvani sisaruspuolten 16 vuotta vanhoissa Teutonioissa, vaikka ovatkin retromallia (jo silloin!) ja sisäpintakuvioinniltaan aivan ihanat, paratiisikuvioiset, joita vauva tykkää katsella. Mutta ruosteisissa en kyllä lähde, en vaikka uudemmat ovat nyt huollossa.
Meillä pikkuinen on esikoisen vanhoissa kuomurattaissa, ostettiin ne kun esikoinen oli ihan pieni vauva ja rattaat oli alennuksessa kun olivat edellisen vuoden kuosia.Joopa.. Mitä väliä??Muuten ihan samat rattaat mutta kangas eri.
Rattaat on nyt n.6 vuotta vanhat ja toki hiukan(?) kuluneet kun kolmatta lasta niissä lykitään, mutta todellakaan en kankaan tms takia maksaisi isoja rahoja uusista. Mä vaan en jaksa ymmärtää miksi pitäisi edes.Renkaat on sellaiset " nolot" valkoiset mutta musta hyvät, eipä mene puhki lasinsiruissa tms!Toki,jos rahaa oikeasti on paljon, voihan rattaita vaihtaa ahkerasti muodin mukaan kuin mitä tahansa asustetta, mutta jos itsetunto on hyvä niin ei kai siihen kauhean suurta tarvetta ole??Vauva ei siitä kuosista tms välitä minkään vertaa..
-PrinsessaKeiju
kulkee Emmaljunga Duo Kombi 2.0 TFSI -vaunussa. Kiihtyy nollasta sataan alle 8 sekunnin, ei jää jalkoihin. Mielestäni vakioalut ovat vähän pliisun näköiset ja laitoin 18 tuuman Mille Migliat alle. Rosteriputkisto, peltipakosarja. Sisäverhoilu nahkaa, kotiteatterilaitteisto josta Teletappeja 24/7 (vaihtuu ensi viikolla lääkiksen pääsykoemateriaaliin).
kuulostaa tietysti alunperin vähän tyhmältä kysymykseltä.
Mutta täällä pk-seudulla on ihan oikeasti kaikilla toistaan hienompia vaunuja. (Lisäksi asumme ehkä hieman varakkaampien asuinalueella, toisaalta tässä vieressä alue, jossa liikun on kyllä ihan " tavisten" alue.)
Ei vanhoissa vaunuissa sinänsä mitään vikaa ole, ja tuskin yleensä edes huomaa ihmisten vaunuista onko ne uudet vai vanhat, mutta nuo meidän kun on niin kirjavat/kuviolliset, niin siinä mielessä kyllä heti erottuvat ja pistävät silmään!!
Jos olisivatkin yksiväriset niin ei olisi niin väliä. Mutta jos olen jossain missä on paljon vaunuja koolla, (vauvakino tms. tai kauppakeskuksissa liikkuessa), niin kyllä kaikilla kuitenkin on jollain tapaa yksiväriset tms. massaan sulautuvat vaunut, olkoot uudet tai vanhat. Niin siinä mielessä vaan ajattelin/tuli tuo asia mieleen.....
Ja jos/kun aion sitä ratasosaakin käyttää vielä, niin työntelen näitä vanhoja kirjavia/kuviollisia siis vielä PITKÄÄN!
Ja lisäksi ehkä jotenkin ironista, että juuri remonttia tehdessämme rahaa kyllä löytyi, ja tulee mieleen että näinkö sitten säästän vauvan tavaroista?! Että onko mulle tosiaan tärkeämpi saada olohuoneeseen hieno parketti, kuin vauvalle hyvät vaunut?
Vaikka eihän nuo nyt oikeasti ollut vaihtoehtoisia asioita.
Ja nuo vanhat on olleet kyllä hyvät JA KEVYET työntää. En tiennytkään että uudet voi olla niin raskaita ja hankalia, kun monet täällä kirjoittaa - joten hyvä että kysyin :-).
(Joku ajattelee varmaan, että huh, onpa pinnallinen ihminen. " parketteja ja hienoja vaunuja..." Mutta tässä on ollut kyllä niin paljon vaikeuksia elämässä ja rankkoja asioita parin vuoden aikana, että olen tosi ILOINEN kun mun " ongelmat" on tällä hetkellä tosiaan tätä tasoa.)
(Moni kai ajattelee että onpas
Meillä on kierrätyskeskuksesta 5 eurolla ostetut 80-luvun alun emmaljungat ja olemme niistä iloiset! Kovasti ovat saaneet kehuja muiltakin,kun poikkeavat piristävästi nykypäivän mustista " ruumisvaunuista" ...Niin että mukavia vaunutteluja vaan ja ihan rennosti valtavirrasta poiketen!
...itselläni on vaunut vm 99, käytettynä ostettu eikä todellakaan yhtään hävetä kuljettaa vauvaa niissä, eikä ole mielessäkään käynyt että siinä jotakin noloa olisi.
Br1t