Missä työssä arvostetaan totuutta, eikä valehtelua?
Päätin että jos haluan olla onnellinen haluan opiskella sellaista alaa missä pystyn elämään omilla ehdoillani.
Mulla on korkea moraali, en pysty valehtelemaan, koska se tuntuu pahalta henkisesti. Kerron aina kaiken totuuden mukaan eli sanon melko suoraan asiat.
Siksi mulla ei kauheasti ole kavereita, mutta mieluummin elän niin että voin henkisesti hyvin.
Kommentit (34)
Minä arvostan lennonjohtajaa joka ei valehtele.Eritoten jos satun olemaan taivaalla olevassa koneessa.
On toki hyvä idea miettiä työtehtäviä, joissa totuudenmukaisuus on vahvuus.
Toinen vaihtoehto on harkita työtehtäviä, joissa sosiaalinen puoli ei ole niin tärkeää esim. metsäkoneen, veturin tms. kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi?
Ei missään nimessä! Poliisin ammatissa on jatkuva vaara, että tilanteet kehittyvät konflikteiksi. Sosiaalinen pelisilmä ja "verbaalijudo" on erittäin tärkeää kaikkien osapuolten turvallisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Pappi, lääkäri ja markkinamies. Tosin kaunisteluntaito kuuluu noihinkin ammatteihin.
Olen suorapuheinen, lisäksi tarkkasilmäinen, terävä ja armoton. Näen myös ihmisten läpi. Täytyy olla kiitollinen niistä muutamasta ystävästä, jotka tuota jaksavat. Liittyy varmaan asperger-piirteisiin.
Papit jos puhuis totta, ei olisi kirkkoja. Mitä tekee markkinamies?
Kriitikko. Saa sanoa kaiken mitä haluaa ja kuinka julmasti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen ura luonnontieteissä on ainakin totuuden tavoittelua.
Luulisi, että ydinvoimalahommissa arvostettaisiin suorapuheista totuutta. Esimerkki: "Mittarin viisari liikkui joku aika sitten" vs. "Toi mittarin viisari on ollut punaisen alueen pohjassa viimeiset kuusi tuntia".
Vierailija kirjoitti:
vakuutuksen myyjä
vahinkotarkastaja
vakuutuslääkäri
kiinteistönvälittäjä
autokauppias
sijoitusneuvoja
poliitikko
Tuossa noin aluksi ammatteja, joissa toimivat ovat keskimääräistä rehellisimpiä ja ajattelavt lähtökohtaisesti Sinun etua.
Juu. Poliitikot eritoten.
Järkii, keskittymiiskyky ja hetkesssä eläminen, tunnneäly, sosiaaalisuuus, maaalaisjärki, suhteeelllisuuudentaju kaiiiikkia tarvitaaan elämässsä.
Vaihtoehtomedian toimittaja. He ovat rehellisiä. Sama ei koske perinteisen median "toimittajia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pappi, lääkäri ja markkinamies. Tosin kaunisteluntaito kuuluu noihinkin ammatteihin.
Olen suorapuheinen, lisäksi tarkkasilmäinen, terävä ja armoton. Näen myös ihmisten läpi. Täytyy olla kiitollinen niistä muutamasta ystävästä, jotka tuota jaksavat. Liittyy varmaan asperger-piirteisiin.Papit jos puhuis totta, ei olisi kirkkoja. Mitä tekee markkinamies?
Markkinamies kuorii p*skat pois ja tiivistää olennaisen 🤣
Meillä kaikilla on oma totuutemme ja vapaus uskoa miten haluaa. Pappi on kirkon markkinamies.
En tiedä, vastasinko kysymykseen.
Ap on rehellinen itsestään ja siitä millainen on. Kauhean negatiivista väkeä täällä ja huomaa kuinka monet heti ymmärtävät väärin ap kun kysytään "oletko ollut terapeutilla".
Ihme kiven sisässä te ihmiset asutte jos ette tajua että ihmiset on erilaisia eikä tarvitse kuulua samaan muottiin kuin muut. Ap pyytää apua siihen että voisi tehdä töitä ympäristössä mikä hänelle sopii mikä on todella fiksu siihen nähden että enemmän hän tekisi vahinkoa vääränlaisessa työympäristössä. Monilla ihmisillä on ihme haluja syyttää ja tuomita. Uskon ettei monet negatiiviset kommentoijat täällä ole kauhean mukavaa seuraa. Ap sen sijaan vaikuttaa rehdiltä, itse arvostan suoruutta ja ns. totuutta vaikka asiat voi nähdä eri näkökulmasta.
Toivottavasti löydät sen paikkasi minkä tarvitset ap! :)
Monet työnantajat arvostavat rehellisyyttä, mutta se on kuitenkin eri asia kuin puhua aina totta.