Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssä jatkuva riitä työtehtävistä

Vierailija
28.03.2019 |

En tiedä, mitä mun pitäisi tehdä. Töissä on jatkuva riitä siitä, mikä kuuluu työhtetäviini ja mikä ei. Onko jollain kokemusta vastaavasta? En enää jaksaisi. Olen itkenyt siitä asti kun tulin töistä kotiin.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No useinhan se valitettavasti on niin, että röyhkeimmät työkaverit yrittävät siirtää osan työtehtävistään uudelle työntekijällä, joka ei ole sisällä työpaikan meiningeissä. Jos lisäksi on joku tossu esimies, joka ei halua puuttua mihinkään, niin tilanne voi olla aika sekava, kun ei voi tietää missä asioissa olisi pidettävä puoliaan, ja missä ei. Kyllä sen esimiehen pitäisi pystyä määrittelemään se työnkuva mahdollisimman selkeästi.

Vierailija
22/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetetäänkö sinulla liikaa työtä vai haluaisitko itse valita mieleisesi työt?

Teetetään töitä, joita en osaa tehdä ja muut yrittävät teettää omia töitään minulla, koska he eivät itse jaksa tehdä niitä/ovat liian hyviä tekemään niitä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot assari etkä halua tehdä muitten matkalaskuja?

Vierailija
24/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös työtehtäviä ole ne, jotka esimies määrää? Ei munkaan hommiin varsinaisesti budjetointi kuulu, mutta aina välillä sitä teen kun esimies pyytää.

Ei nämä pyynnöt tule esimieheltä vaan muilta työntekijöiltä, jotka ovat hierarkiassa minua korkeammalla.

ap

No mikä ongelma? Kyllä minäkin teen töitä, jotka eivät suoraan esimieheltäni tule vaan henkilöiltä, jotka ovat korkeammalla hierarkiassa. Niin se menee työelämässä.

Teetko tosiaan töitä, jotka kuuluvat toisten työntekijöihin tehtäviin? Edeltäjäni lähti pois siitä syystä, kun häntä otti niin vahvasti päähän se, kun hän joutui tekemään korkeampi palkkaisten töitä.

ap

Vierailija
25/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua kysyä esimieheltäsi, mitkä työt kuuluvat sinulle ja mitkä "vastapuolelle", voit toki jatkaa riitelyä tappiin asti, jos se on sinusta niin mukavaa.

Mä en riitele. Kuuntelen huudot ja menen itkemään vessaan. Rauhoituttuani yritän selvittää, että mitäs nyt sitten taas tekisi.

ap

Vierailija
26/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot assari etkä halua tehdä muitten matkalaskuja?

En. Olen henkilö, jonka tehtävä on palvella henkilöitä X ja henkilöt Y yrittävät teettää minulla töitään.

ap

Vierailija
27/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teetetään töitä, joita en osaa tehdä ja muut yrittävät teettää omia töitään minulla, koska he eivät itse jaksa tehdä niitä/ovat liian hyviä tekemään niitä.

ap

Onko mahdollista, että oppisit ne työt?

Vierailija
28/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et mene esimiehesi puheille kysymään, mitkä työt kuuluvat sinulla ja mitkä eivät? Mieluummin itket joka päivä vessassa?

Vierailija
29/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko mahdollista, että oppisit ne työt?

Varmasti oppisin kyseiset työt, mutta en nää syytä opetella töitä, joiden tekemisestä maksetaan muiile ihmisille.

ap

30/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tätä:

1. pyydä esimiehen linjaus asiaan

2. jos esimies ei suoraan osoita jotakin duunia sinulle, niin aloita se, mutta varmista, ettei tulos ole käytettävissä deadlinehetkellä -> kusessa on se, kenelle se kuuluu

Vierailija
31/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Sain viime vuonna lisätehtäviä ja uusia vastuualueita työhöni. Sitä toivoinkin ja alkuun se oli todella piristävää. Lisätyön piti olla projekti ja väliaikainen juttu, mutta nyt se on jäänyt pysyväksi.

Työnkuvani on nyt täysin hallitsematon. Minun odotetaan tekevän normaali perustyö siinä missä kollegat ja tekevän samaa tulosta kuin muut. Kuitenkin tuo lisätyö minun pitäisi tehdä kaiken tuon perustyön päälle. Tuo ekstaduuni on vielä luonteeltaan sellaista, että ne hommat pitää tehdä asap ja kaikki muu keskeytyy. Olen pyytänyt pomolta audienssia, mutta häntä ei kiinnosta. On tyytyväinen vaan, että on joku joka tekee tuon lisätyön, johon hän ei itse kykene.

En kohta enää jaksa :(

Vierailija
32/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta et mene esimiehesi puheille kysymään, mitkä työt kuuluvat sinulla ja mitkä eivät? Mieluummin itket joka päivä vessassa?

Olen kysynyt esimieltäni, mutta hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä ammattiryhmäni edustajat käytännössä tekee. Hän ei tajua, missä rajat menee.

ap

Vierailija
33/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä uudestaan. Joka päivä. Niin kauan kuin esimies tekee jonkin linjauksen.

Vierailija
34/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt esimieltäni, mutta hänellä ei ole mitään käsitystä siitä, mitä ammattiryhmäni edustajat käytännössä tekee. Hän ei tajua, missä rajat menee.

ap

Ei esimiehen tarvitse tietää, mitä "ammattiryhmäsi edustajat käytännössä tekevät". Sinä kysyt häneltä, kuuluuko tehtävä x sinulle vai ei kuulu. Jos esimies vastaa myöntävästi, sinä teet tehtävän x. Jos kieltävästi, et tee.

Vierailija
35/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä uudestaan. Joka päivä. Niin kauan kuin esimies tekee jonkin linjauksen.

Viimeksi, kun kyseyin, hän sanoi olevansa kyllästynyt vatvomaan näitä asiota.

ap

Vierailija
36/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olet siis kysynyt esimieheltäsi. Ja mitä esimies vastasi?

Vierailija
37/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua vaatia esimieheltäsi suoraa vastausta, sitten sinun ei auta kuin tehdä pelkästään ne työt, jotka omasta mielestäsi kuuluvat sinulle ja odottaa, mitä tuleman pitää.

Jossain vaiheessa asia kyllä ratkeaa.

Vierailija
38/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei esimiehen tarvitse tietää, mitä "ammattiryhmäsi edustajat käytännössä tekevät". Sinä kysyt häneltä, kuuluuko tehtävä x sinulle vai ei kuulu. Jos esimies vastaa myöntävästi, sinä teet tehtävän x. Jos kieltävästi, et tee.

Esimies ei vastaa mitään ja "alkaa selvittättämään asiaa" eli kyselemaan kollegoiltani, mitä he tekevät.

ap

Vierailija
39/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin maksetaan ajasta joten on ihan sama mitä työtehtäviä teen. Sitten tietenkin otan asian puheeksi jos aika ei riitä kaikkeen. 

Vierailija
40/49 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työsoppareissa on myös lause 'ja muut esimiehen määräämät tehtävät.'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä