Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavien lasten vanhemmat vastuuseen!

Hellu
28.03.2019 |

Olen töissä ravintolassa ja siellä näkee kaikenlaista kulkijaa.. Viime vuosina olen huomannut että selvästi ylipainoisia lapsia näkee paljon aikaisempaa useammin. Minusta on törkeää lapsen pahoinpitelyä syöttää lapselle epäterveellistä ruokaa, tottuttaa lapsi sokeriseen ja rasvaiseen ruokavalioon ja antaa tällä huono perusta tulevalle terveydelle. Lapsena kun olet ollut lihava niin suurella todennäköisyydellä olet sitä myös aikuisena. Ja jokainen tietää mitä sairauksia ylipainosta voi seurata.. Tekisi mieleni läpsiä naamaan aikuista joka tilaa jo valmiiksi lihavalle lapselleen ranskiksia. Ja, kyllä 90% aikuisista joitten lapset ovat lihavia itsekin ovat isokokoisia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis lisää virkamiehiä valvomaan perheiden ruokailutapoja?

Vierailija
2/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ravintolassa olet siis töissä, kun on noin epäterveellistä ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pienenä hoikka eikä mikään tarttunut vaikka söin kuin hevonen. Samat geenit onneksi periytynyt lapsille, eli meillä on kaikki lapset pieniä ja laihoja. 

Voin lyödä vaikka vetoa että syödään enemmän ulkona ravintolassa + burgeripaikoissa kuin yksikään noista lihavista. Kotona paistetaan kaikki voihin ja paistellaan lättyjä ym. Kiito geeneistä, kukaan ei tule läpsimään naamaan. 

(Karkkeja ja limsoja meillä ei kyllä syödä mutta leivoin paljon ja joka pv on jotain marjapiirakkaa tai kääretorttua)

Vierailija
4/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienikokoisten, liikunnallisten ja terveellisesti syövien vanhempien lihava lapsi, joka reagoi stressiin syömällä. 

En tietenkään polta, juo alkoholia tai harrasta irtosuhteita, kuten valtaosa suomalaisista.

Vierailija
5/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ravintolassa olet siis töissä, kun on noin epäterveellistä ruokaa?

Kai niitä nyt on aika paljonkin :) Eihän pointti ole siinä, etteikö normaalipainoinen ihminen voisi välillä syödä epäterveellisestikin, kun se kuitenkin ilmeisesti ei karkaa lapasesta. Mutta kyllä minua itseänikin kammottaa, kun reilusti lihavalle lapselle syötetään ihan hirveää moskaa, kun ei ilmeisesti ollut mikään poikkeus normaaliin ruokailuun... 

ei-ap

Vierailija
6/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit ravintolatyöntekijät kortistoon ja käytöksen kultaiselle kurssille valtion piikkiin!

Vierailija
7/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fyysinen sairaus enkä pääse liikkumaan paljon muuta kuin kauppaan ja takaisin. En myös jaksa seistä pitkiä aikoja. Lapsi on kipeänä koko ajan (12 poissaolopäivää sekä myös talviloman oli kipeänä). Olen pyytänyt apua. Vammaispalvelusta emme saa ja perhetyöhön olemme jonossa, mutta nyt kuulemma on ruuhkaa. Käytännössä en voi mitään sille, miten paljon lapsi liikkuu ja kuinka paljon hän syö koulussa. Kipeänä ollessaan ei tietysti liiku ollenkaan. Ainoa, mitä voin tehdä on yrittää rajoittaa herkun määrää ja ostaa jotain suht terveellistä kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi