yhdyntä 4-5 päivää ennen ovulaatiota, raskaana?
Olimme mieheni kanssa yhdynnässä ilman ehkäisyä keskiviikkona (kp7) tai perjantaina (kp9) kaksi viikkoa sitten. En muista varmasti, kumpana päivänä. Ovulaatio on normaalisti ollut kp 18/19, mutta nyt olikin luultavasti jo kp 13-15 eli noin 4-6 päivää tuon perjantaisen yhdynnän jälkeen (arvioin ovulaation lämmönnousuista ja valkovuodosta). Kun tajusin, että ovultaatio on kai jo ollut, aloin mittaamaan ovultaatiotesteillä ja on näyttänyt negaa kp16-22. Nyt siit tuo kp22. Nyt olen sitten paniikissa, että olenko raskaana.
Lapsiluku on jo täynnä ja ahdistaa ajatus uudesta raskaudesta. Olen ahdistuksissani muka huomannut kaikenlaisia oireita, jotka voisivat viitata raskauteen. Tänään olin hölmö ja kokeilin, niin toisesta rinnasta tuli pieni maitotippa. Edellisestä imetyksestä on vajaa 2 vuotta. Tein myös raskaustestin jo tänään, näytti negaa. Yleensä kuukautiset on alkaneet 11-13 päivää ovulaatiosta eli viikonloppuna tai alkuviikosta pitäisi alkaa. Minulla on ollut tasainen 30 +/-1 kierto pari vuotta, joten nyt hämmästyttää tämä aikainen ovulaatio ja sen tuoma yllättävä raskausriski. Sanottakoon vielä, että jos olen raskaana, niin pidämme silti lapsen. Tiedän, että totumme ajatukseen ensijärkytyksen jälkeen, mutta nyt toivon kovasti, että kuukautiset alkaisivat ja saisimme jatkaa elämää normaalisti.
Onko kenelläkään kokemuksia, että yhdyntä ollut noin monta päivää ennen ovulaatiota ja on raskautunut? Entä voisiko tuo maitotippa liittyä ihan vain tämän tilanteen tuomaan stressiin ja tähän hormoonien heittelyyn. Mistä voi johtua näin monen päivän kierron heittely yhtäkkiä pitkään tasaisena pysyneen kierron jälkeen? Olen muutaman vuoden alla 40. Nimim. sterilisaatiojonoon heti, kun tästä selvitään.
Kommentit (18)
Missä asennoissa? Montako kertaa mies laukesi?
Ultran ja yhdynnän ajankohdan perusteella kuopus sai alkunsa 6 päivää ennen ovulaatiota olleesta yhdynnästä.
Se on fifty-fifty kunnon yhdynnässä ilman ehkäisyä niin voi tulla raskaaksi
Maitotippa voi liittyä rintasyöpään
Harrastitte seksiä ilman ehkäisyä. Taulutelkkariako odotit? Tyhmä täytyy olla, jos ei käytä ehkäisyä vaikka lapsiluku täynnä.
Mä olen tullut raskaaksi yhdynnästä, joka tapahtui kp3. Mulla on 28 päivän kierto ja aina, kun olen ovulaatiota elämäni aikana testannut, on se ollut hyvin tarkkaan kp 14.
En tiedä oliko siinä kierrossa ovulaatio poikkeuksellisen aikaisin vai onko mieheni siittiöt jotenkin supersitkeitä, mutta raskaaksi tulin silti.
Se mitä sen jälkeen tapahtui, onkin sitten ihan toinen tarina. Mutta itse opin sen, ettei varmoja päiviä ole olemassakaan tai jos siihen luottaa, niin melkoista venäläistä rulettia kyllä pelaa.
5 päivää ennen meillä ja raskaaksi tulin. Joskin meille oli iloinen asia kun yritystä oli jo ollut 1,5 vuotta.
Ap täällä päivittää tilannetta. Viikon piinaavan jännityksen jälkeen kuukautiset alkoivat tänään kp 28. Eilen sain raskaustestistä negan. Niille, jotka haukkuvat täysin tyhmäksi niin tiedoksi, että olemme käyttäneet kaksi vuotta onnistuneesti Natural Cycles -sovellusta tulematta raskaaksi. Sovellut on näyttänyt todella tarkasti ovulaatiot ja hedelmällisinä päivinä olemme käyttäneet kondomia, hedelmättöminä emme. Lisäksi olen tehnyt joka kuukausi ovulaatiotestejä ja vasta plussan saatuani (muutama päivä sen jälkeen) olemme jättäneet kondomin pois reiluksi viikoksi. Tämän lisäksi vielä valkovuodoista olen tiennut, tai niiden loppumisesta, että ovulaatio on ollut. Näihin on voinut nämä kaksi vuotta luottaa tosi hyvin ja kierto ollut 29-31 ja ovulaatio keskimäärin kp 18-19. Nyt sitten ovulaatio olikin jo kp 14/15 ja kaiken lisäksi oltiin ilman kondomia vielä kuukautisten jälkeen, mitä ei olla yleensä uskallettu. Vihreää päivää sovellus kuitenkin vielä näytti sen päivän ja seuraavankin. Vasta tämän yhdynnän jälkeen alkoi minulla valkovuoto ja tosiaan huomasin ovulaationmerkit 5 tai 6 päivää yhdynnästä. Tätä sovellus ei huomannut ollenkaan.
Eipä voi enää tuohon sovellukseen luottaa yhtään. Ovulaation sovellus heitti kp20, vaikka olin tehnyt negatiivisia ovulaatiotestejä ja merkannut ne sovellukseen. Nyt, kun merkkasin, että kuukautiset alkoivat jo tänään (sovellus arvioi, että alkaisivat kp31 eli vasta la), sovellus vaihtoi ovulaation kiertopäivään 17.
Onneksi tässä kävi nyt hyvin ja olipahan kunnon varoitus meille, ettei tähän sovellukseen voi täysin luottaa ja täytyy miettiä sterilisaatiota seuraavaksi.
Jos lapsiluku on täynnä, suosittelen steriä. Ja tällaisiin keisseihin jälkiehkäisyä, niin säästyy päänsäryltä.
Me harrastetaan seksiä joka toinen päivä suunnilleen ja kun mies alkoi laukoa sisälle niin ekasta kierrosta olin raskaana. En kyllä tiedä tapahtuiko raskautuminen siis päivää ennen ovulaatiota vai 7 päivää ennen ovulaatiota. Itsellä ei mitään tuntemuksia ovulaation aikana mutta ilmeisesti semmosia on ollut kun raskaaksikin tultu :D tekstistäsi päätellen stressaat vain niin paljon että varmaan siksi kuukautiset myöhässä jos testikin negatiivinen :)
Se vielä mainittakoon, että lasten yöheräämisten takia aamulämmönmittauksia ollut vähän hankala suorittaa joka aamu ja oikeaan aikaan. Eli jos olisin joka aamu saanut täysin luotettavat lukemat, niin ehkä sovellus olisi sitten bongannut tuon aikaisen ovulaation. Nyt jäi useampi päivä mittaamatta, kun olin yöllä parin tunnin välein noussut, enkä nukahtanut enää uudestaan joka kerta. Toisaalta ei siitä olisi ollut apua, jos sovellus olisi ovulaation huomannutkin oikealla päivälle, koska yhdyntähän tapahtui monta päivää ennen sitä. Ap
Niin mun kuukautisethan ei olleet missään vaiheessa myöhässä. Ne alkoivat ennemmin kuin yleensä, koska ovulaatiokin oli tällä kertaa aiemmin, kuin yleensä. Jälkiehkäisy olisi pitänyt hoitaa joo, mutta luotin liikaa sovellukseen, enkä omiin tuntemuksiin ja vuotoihin. En voinut uskoa kahden vuoden kokemuksella, että ovulaatio olisi noin paljon ennen normaalia ja kun sovelluskaan ei käskenyt tehdä ovulaatiotestejä jne. Ajattelin, että valkovuoto on jotakin ylimääräistä vain, eikä ovulaatiota edeltävää. Tein ensimmäisen ovulaatiotestinkin vasta silloin, kun ovulaatio olis ilmeisesti jo meneillään kp13, koska näytti negaa joka päivä siitä eteenpäin. Ajattelin vielä siinä vaiheessa, että ovulaatio ei ole vielä tulossa, kun näytti kerta negaa, joten en sen takia hakenut pillereitä.
Vierailija kirjoitti:
Niin mun kuukautisethan ei olleet missään vaiheessa myöhässä. Ne alkoivat ennemmin kuin yleensä, koska ovulaatiokin oli tällä kertaa aiemmin, kuin yleensä. Jälkiehkäisy olisi pitänyt hoitaa joo, mutta luotin liikaa sovellukseen, enkä omiin tuntemuksiin ja vuotoihin. En voinut uskoa kahden vuoden kokemuksella, että ovulaatio olisi noin paljon ennen normaalia ja kun sovelluskaan ei käskenyt tehdä ovulaatiotestejä jne. Ajattelin, että valkovuoto on jotakin ylimääräistä vain, eikä ovulaatiota edeltävää. Tein ensimmäisen ovulaatiotestinkin vasta silloin, kun ovulaatio olis ilmeisesti jo meneillään kp13, koska näytti negaa joka päivä siitä eteenpäin. Ajattelin vielä siinä vaiheessa, että ovulaatio ei ole vielä tulossa, kun näytti kerta negaa, joten en sen takia hakenut pillereitä.
No jos kuukautiset on tullut niin et ole raskaana. Kannattaisi ajatella jotain muuta ehkäisymenetelmää kuin sovellukset yms.
Kai minä nyt sen käsitän, että en ole raskaana, kun kuukautiset tänään alkoivat, mutta viimeisen viikon ajan pelkäsin olevani raskaana. Minä jopa luotan enemmän yhdistelmään limojen tarkkailu, ovulaatiotestien teko ja sovellus, kuin esim. pelkkiin ehkäisypillereihin. Kun keho on luonnollisessa tilassa ilman ylimääräisiä hormooneja, on helpompi tarkkailla kehoa ja kierron vaihetta. Mikään yhkäisykeino ei ole 100% varma, ei edes sterilisaatio. Se tässä mietityttääkin, että jos sterilisaationkin jälkeen on vielä raskausvaara, niin varmaan pitää sterilisaationkin jälkeen vielä tikutella ovista ja pitää kierrosta kirjaa, ja käyttää kondomia ovulaation aikaan.....
Sovelluahan ei ennusta sinällään ovulaatiota tai menkkoja, se vaan antaa keskiarvion sun syöttämille tiedoille. Tämän saman pystyy tekemään itse, pitämällä vaikka peruskalenteriin kirjaa oviksesta ja menkoista :D joten mihkään sovelluksiin ei kannata luottaa, vaan juurikin kehoon, ja kehon merkkeihin, sovelluksesta voi katsoa joo päivät, mut samalla tavalla voi ne katsoa perus seinäkalenterista.
Onhan se mahdollista, joskin epätodennäköistä. Siittiöt voivat elää kai 7:kin päivää.