Nyt on lintujen aihevapaan vuoro!
Mites muut näin keväällä? Joko on pariteltu ja pesän rakennus aloitettu? Vai vieläkö on muutto kesken? Itse olen ajatellut, että mitä jos jäisin tänne etelään?
t. Västäräkki
Kommentit (6)
Hitto mun vakiravintola jossa talvella oli ihan parhaat sapuskat on vissiin suljettu. Pakko kai lähtee etsiin safkat muualta.
No niin tyttötipuset , mitkä on tämän kesän suosikki iskusävelet? Kelpaako tyyti tyyti tii? Vai onko se ytimekäs tityy tityy? Titityytä tuskin laulaa edes takahikiän tintti vaarikaan.
Mistä löytäisi mehukkaita toukkia? Parhaat vinkit kehiin. Pitäisi saada vähän massaa ennen poikasrallin alkua.
Mitä talven aikana on tapahtunut pöntöllemme? Täynnä käpyjä ja epämääräisiä pullanpalasia, pähkinöitäkin. Miten sen saa ja jaksaa tyhjentää pitkän muuttomatkan päälle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä talven aikana on tapahtunut pöntöllemme? Täynnä käpyjä ja epämääräisiä pullanpalasia, pähkinöitäkin. Miten sen saa ja jaksaa tyhjentää pitkän muuttomatkan päälle?
Köyhä! Jos ottaa pöntön niin mitä järkeä ottaa se sellasesta pihasta, jossa kevätsiivous ei kuulu pakettiin, kyllä meidän pönttö on aina ollut putipuhdas kun on maaliskuun puolivälissä tultu.
Kävin tänään ylilennolla tutuilla tanhuvilla. Monivuotinen puolisoni oli mukana. Tuntuupa hyvältä olla taas Suomessa. Näin aikaisin kun saapuu saa valita pesäpaikan ja reviirin kohtuullisen vapaasti. Jäätähän täällä vielä on , mutta kyllä se sulaa. Täytyy ryhtyä pesän tekoon ja kaiketi niitä muniakin tulee aikanaan.
Terv. Vakio joutsen puolisoineeen.