Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudella työpaikalla on huono ilmapiiri

Vierailija
28.03.2019 |

Aloitin uudessa työpaikassa ja en oikein sopeudu sinne. Työpaikalla on huono ilmapiiri ja kuppikuntia. Kaikki suhtautuvat minuun jotenkin nihkeästi. En ole saanut mitään perehdytystä ja kaikkia ärsyttää neuvoa. Yksi pyörittelee silmiään ja tuhahtelee vihaisena ja käskyttää. Työpaikalla puhutaan selän takana pahaa yhdestä työntekijästä, mutta hänen läsnä ollessaan ollaan kuin parhaita kavereita.

Kaduttaa työpaikan vaihtaminen. Ahdistaa joka päivä lähteä töihin. Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae uutta työpaikkaa.

Vierailija
2/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aika auttaa! Itse olin järkyttynyt harjoittelupaikkani ilmapiiristä. Meni vuosi ja koko paikka on muuttunut. Pomo vaihtoi työpaikkaa ja joku jäi eläkkeelle. Ihmettelin sitä sattumien summaa, kun juuri ne ihmiset joista vähiten pidin, olivat vuodessa poistuneet talosta.

Ja voihan sitä aina itse toimia esimerkillisesti. Sain omalta esimieheltä palautetta ekassa kehityskeskustelussa, että vaikutukseni koko työyhteisöön on ollut positiivinen. Olin aika otettu. Älä ota negatiivisuutta itseesi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vain muutaman kuukauden sopimus. Sen jälkeen kyllä lopetan tuolla. 

Muissa työpaikoissani on ollut aina hyvä henki ja viikonlopunkin jälkeen on ollut mukava palata töihin. 

ap. 

Vierailija
4/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan aloittanut meillä. Jatkuvaa kiusaamista (yleensä uusia kohtaan), ei jakseta/osata perehdyttää, pelkkää tuhahtelua, laahustamista ja saikuttelua. Kaksinaamaisuutta juuri että päin naamaa ollaan parhaita kavereita ja selän takana puhutaan paskaa (ja sitten nää luulee ettei muut tajua :D).

Aina kun mulle esitellään uusi työntekijä tekisi mieli sanoa että harkitse vielä.

Vierailija
5/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muu työyhteisö eri ikäluokkaa?

Joskus jutut eivät vain oikein kohtaa, johtuen erilaisista ihmisistä ja taustoista.

Tuotko itse omat mielipiteesi liian kärkkäästi esiin?

Pystytkö keskustelemaan/toimimaan muut huomioon ottaen?

Omaa käytöstä on usein helpompi muuttaa kuin muiden.

Työympäristö saattaa olla väärä juuri sinulle, joten kannattaa harkita tarkkaan jatko.

Vierailija
6/6 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kenenkään ikä ei ole ongelma. Vanhassa työpaikassani kaikki muut olivat minua 30 vuotta vanhempia, ja se on ollut paras työpaikkani koskaan. Tässä paikassa on ongelmana yleinen negatiivisuus ja huono henki, ei se että ei olisi mitään yhteistä jutun aihetta tai mielenkiinnonkohdetta. Mielestäni en ole tuonut itseäni liikaa esiin. Olen aika hiljainen ja ujompi tapaus, eikä mielipiteitäni edes kuunnella. 

Olen varmaan aloittanut tuossa vastaajan numero 4 työpaikassa, koska kuulostaa niin tutulta. Täällä on pari pääkiusaajaa ja kohteena ovat juuri uudet, nuoret ja opiskelijat eli kaikki sellaiset vähän epävarmat, jotka eivät uskalla sanoa vastaan. Helppohan sellaisille on olla tympeä. 

ap. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi