Minkä ikäinen vanhin sun suvussa suoraan ylenevässä polvessa? Mikä kunto?
Siis vanhempasi, isovanhempasi, isoisovanhempasi.
Kuka heistä on vanhin, minkä ikäinen ja mikä on kunto.
Kommentit (59)
Kiitos kiinnostavista ja hyvistä vastauksista. Jotkut ovat jo itsekin vanhimpia, vaikka ovat vasta Keski-iässä. Tässä jotenkin näkee pikku hiljaa, että laulun sanat käyvät toteen. Virsi, jossa "kiitävi aika, vierähtävät vuodet, miespolvet vaipuvat unholaan"
Ensin on isovanhemmat ja itse on nuori. Ei jotenkin tajua tulevaksi vanhaksi, vaikka sen tietää. Sitten omat vanhemmat muuttuu vanhuksiksi ja sitten onkin itse vanhus. Vaikeaa käsittää jotenkin, vaikka kaikki on itsestään selvää.
Laittakaa vielä lisää. Nämä ovat kiinnostavia lukea.
Ap
93 v ja asuunyksin omakotitalossa. Kerran päivässä käy hoitaja tsekkaamassa.
Käy konserteissa ja kaverien kanssa kaupassa ym.
Isä 84 v. Huono kunto ja muistisairaus.
Vaari 87 v. Alzheimer on keskivaikeana mutta vielä pärjäävät mummun kanssa.
Onneksi ihmisellä on 2 vanhempaa, mutta näemmä joskus molemmat kuolevat varhain.
Anoppi 85v. Varmaan kiusaa meitä täällä vielä kauan!
Veli on vanhin, 66v. hyvässä kunnossa.
Isä kuoli 57v. äiti 80v.
Mummo 95. Ihan kohtalainen kunto. Välillä järjissään, välillä höpöttää.
92-vuotias isänäiti. Pää pelaa, laitoshoidossa asuu mutta on osastonsa hyväkuntoisin.
Minä olen vanhin ja mieskunto on huono, muuten olen ok.
M 48
78 v. Hyväkuntoinen. Tekee metsätöitä, hoitaa lapsenlapsia. Paremmassa kondiksessa kuin armeijanuoret.
77 ian Ok kunto. Ei vaan liiku tarpeeksi. Olisi tosi hyvässä kunnossa.. kuten kaksoisveljensä, jos liikkuisi yhtä paljon.
Tekee kyllä paljon omia aivohommia. Ja käsillä pientä tarkkaa työskentelyä. Pysyy virkeässä ja mielenkiinto pitää mielen parempana.
Vierailija kirjoitti:
78 v. Hyväkuntoinen. Tekee metsätöitä, hoitaa lapsenlapsia. Paremmassa kondiksessa kuin armeijanuoret.
No tuohon nyt ei paljon tarvita että on nykynuorta paremmassa kunnossa. Eihän alle 30 vuotiaita nykyisin kiinnosta enää edes seksi.
Mummoni. Lasten Isomummo. 85 v.
Asuu yksin ja huolehtii okt-töistä.
Muisti ja järki toimii.
Ikänsä ollut perussairas, ainakin nivelreuma, mutta eipä oo ikinä valittanut.
Ja asia, jota ihmettelen on, että on omat hampaat suussa!
Hänen äitinsäkin eli jotain 95-vuotiaaksi. Lähti sitten ihan yllättäen. En tiedä, mihin kuoli.
Minä. 88-v. fyysinen kunto huonohko, lonkka leikattu ja sairauksia paljin. Henkinen kunto priimaa. Mummo88v
Vierailija kirjoitti:
Minä. 88-v. fyysinen kunto huonohko, lonkka leikattu ja sairauksia paljin. Henkinen kunto priimaa. Mummo88v
Ei ole mummulla henkinen kunto priimaa, koska kuluttaa aikaansa aveellä!
Trolli olet
Äidinäiti täyttää toukokuussa sata vuotta. Selän takia käytännössä liikuntakyvytön ollut jo iäisyyden. Laitoshoidossa. Pää toimii.