Vasemmiston talousguru: työttömille luvassa kylmää kyytiä
Sitä parempaa pakottamista kun tarkoitus on niin ihanan hyvä kuten Li Andersson asian ilmaisi
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/cd84f487-c2c6-3839-a489-b023a75e0…
Tässä lähdetään kääntämään kaikki kivet että saadaan työttömät töihin. Oma osaamisvaje kannattaa nyt hoitaa kuntoon, tulee muuten pakkopassitus siivoushommiin. Ja työssä käyvät maksajat sanoo että jo on aikakin. Ihana kun saadaan syrjäytyneet takaisin yhteiskuntaan. Makaaminen saa nyt loppua!
Kommentit (7)
Työhalutonta saikuttajaa ei paljon paina mitkään kyykytysyritykset. Työhaluton saikuttaja on itse kyykyttäjä ja yhteiskunnan huipulla.
T: Työhaluton saikuttaja
Voisko työttömät ainakin se enemmistö joka ei osaa mitään niin laittaa tuottamaan sähköä kunto pyörillä jossain halleissa. Ei toki kovin iso tuotto varmaan mutta saisivat sillan osallistua ja eivät syrjäydy. Myös juoksumatot jolla taapertaisivat, kunto nousisi samalla ja sieltä sähköntuotosta ois mahdollisuus nousta siivoojaksi, myyjäksi. Sähköntuotto ois ensiaskel että nähdään että osaa herätä ja saapua työttömyyspaikkaan. Siellä kaikkein huonokuntoisimmat ja laiskimmat tekis isoissa kattiloissa ruokaa jota sitten sais syödä tuottamansa sähkön mukaan.
Voi tuntua rajultakin alussa mutta kaikki on yhtä mieltä että jotain on tehtävä ja aktiivimalli ei ollut riittävä
Ei jaksa tajuta tätä hössötystä. Miks niitä tukia ei vaan lopeta, silloin menisivät töihin joka iikka. Kokonaan tuet pois, parasta ilmastollekkin. Ei voida jatkossa raahata aikuisia ihmisiä niinku lapsia pulkassa perässä jos itse änkyröivät eivätkä työtä tee. Ken ei työtä tee sen ei syömänkään pidä. Tehty helpoksi kun nimettömästi kuppaavat muiden työnteon hedelmiä, sitä ei enää hyväksytä
Mistä lähtien kommarit on tajunneet mitään talousasioista? Niiden taloustietämyshän rajoittuu siihen että laskun maksaa aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Työhalutonta saikuttajaa ei paljon paina mitkään kyykytysyritykset. Työhaluton saikuttaja on itse kyykyttäjä ja yhteiskunnan huipulla.
T: Työhaluton saikuttaja
Millä verukkeella olet saikulla?
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa tajuta tätä hössötystä. Miks niitä tukia ei vaan lopeta, silloin menisivät töihin joka iikka. Kokonaan tuet pois, parasta ilmastollekkin. Ei voida jatkossa raahata aikuisia ihmisiä niinku lapsia pulkassa perässä jos itse änkyröivät eivätkä työtä tee. Ken ei työtä tee sen ei syömänkään pidä. Tehty helpoksi kun nimettömästi kuppaavat muiden työnteon hedelmiä, sitä ei enää hyväksytä
Suurempi osa elättäisi itsensä rikoksilla. Mua kieltämättä huolettaa, jos älykkäiden ja kouluttautuneiden rikollisuus kasvaa
Tuollaisia ne demarit ja ay-liike ovat. Eivät ymmärrä millään, että aktiivimallit oveenkoputuskursseineen eivät luo työpaikkoja kuin pellekurssien kouluttajille. Ja veronmaksajien rahat valuvat suurpäomalle, joka omistaa höpökoulutusfirmat.
Älykäs ihminen tietää, että vaihtoehtoja on. Työpaikkoja syntyy, kun työllistäminen on helppoa ja kaiken työn vastaanottaminen kannattaa aina. Tähän ei päästä kuin perustulolla.
Siksi me kaikki äänestämme SDP:n sijaan näissä vaaleissa Vihreitä.