Mikä on työaikasi, entä puolisosi työaika?
Minulla on perus 8-16. Ala mahdollistaisi hyvin liukuvan työajan tai etätyön (nyt on talviloma, joten siksi palstalla keskellä päivää), mutta pomo haluaa, että ollaan kaikki paikalla samaan aikaan. Perusteluna jos joku asiakas käy. Porukkaa ei käy edes joka päivä ja harvoin heti aamusta tai vähän ennen 16 ketään käy.
Miehellä on liukuva. Hän tykkää mennä aamusta heti kun herää ja menee usein jo ennen seitsemää, joskus kuudeksikin. Heillä kielletty työskentelyaika on 23-5 välillä, sillon on hälytykset päällä. Muuten on täysin liukuva ja etätyötä saa tehdä tarvittaessa, kun ilmoittaa syyn. Syyksi kelpaa vaikkapa 50 km työmatka ja huono ajokeli. Alalla kirjataan tunnit joka tapauksessa tarkkaan, kuten insinöörialoilla yleensä, joten seuranta on.
Kommentit (19)
Mulla kolmivuorotyö. Miehellä periaatteessa 8-16 mutta täysin vapaa liukuma ja mahdollisuus tehdä etätöitä vapaasti. Ei ole erillistä työajan seurantaa, joskus työhön kuuluu ulkomaan työmatkoja ja messuja jolloin on töissä koko matkan ajan. Joskus iltaisin on asiakastapaamisia, ei kylläkään kovin usein.
8 t / päivä, normaali toimistoaika arkisin liukumineen (tarkoittaa siis työpaikalla 8,5 tunnin läsnäoloa). Miehellä vastaava, mutta 7,5 t / päivä.
työaika 7.25h ja liukuma 7-9. Tykkään kovasti, kun voi mennä ja tulla vähän vapaammin.
Minulla n.6-14 tai 9-17. Miehellä ihan miten sattuu, yleensä on reissutöissä ma-to ja tuolloin tekee pitkiä päiviä n.klo 8-20.
Itsellä arkisin 8-15.30.
miehellä reissussa joka toinen viikko on työviikko 6pv 7-19 ja yksi pv 7-14.
Ei ole työtä tai työaikaa kummallakaan.
Kotitöitä tai pörssisijoittamista ei kai nyt voi ihan työksi kutsua. Sijoittaminen tosin tuo elannon.
Molemmilla päivätyö arkisin ja liukumat käytössä. Miehellä on hyvin joustava etätyömahdollisuus. Aamuisin minä menen työpaikalle kahdeksaan mennessä (että pääsen ajoissa poiskin), mies tekee usein aamupäivät etänä kotoa ja menee iltapäiväksi toimistolle.
Oma työaikani alkaa aamulla 7-9.30 välillä (en kyllä ole varma alkaako liukuma jo aikaisemminkin kun en koskaan tule aikaisin) ja päättyy iltapäivällä 15-18. Puoliso on yrittäjä.
Minä olen 8-16 ja mies tien päällä sunnuntai-to tai pe, vaihdellen 10-15h päivä.
Minulla 7,35h. etätöitä saa tehdä aika vapaasti. Miehellä 8h päivässä. Liukumien suuruutta en tiedä...
Mulla ei ole työaikaa, yleensä olen 8-16.30. Puoliso tekee lyhennettyä päivää, yleensä 8.30-15.30.
Mies on ma-pe klo 9-17. Minä teen yrittäjänä joustavasti, joskus pari tuntia päivässä, yleensä täydet kahdeksan mutta en enempää. Viikonloput pidän vapaana ja illat.
Minä kotirouva ja mies hallitusammattilainen, jolla työaika vaihtelevasti riippuen yhtiökokouksista jne. Mahdollisuus pitää pitkiä lomia pitkin vuotta, tehdä kotona töitä ja sitten taas sesonkiaikana painaa 12 h päiviä muutaman viikon. Aivan toista kuin aktiiviuran aikana, jolloin työviikot olivat helposti 60-tuntisia ja lomat parin viikon pätkissä ja silloinkin usein piti keskeyttää ja lentää takaisin. Tykkään!
Minulla liukuva 6.30 -19.30, miehellä 24/7. Käytännössä töissä on oltava viimeistään klo 9.30 eikä ennen klo 14.30 saa poistua.
Miehellä säännöllinen 7-15:30 ja minä teen 3-vuorotyötä.