Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1990 kun muutin pois kotoa

Vierailija
28.03.2019 |

Minulla ei ollut kuin sänky ja mustavalkoinen tv. Sain sossusta 3000 markkaa että sain hommattua huonekalut ekaan kotiini.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2002 kun muutin pois kotoa olin käynyt töissä ja säästänyt rahat astioihin, lakanoihin, pölynimuriin ja vuokratakuisiin.

Vierailija
2/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 1976, mukanani vain vaatteet ja vähän astioita. Opintolainalla ostin sängyn, pöydän ja pari tuolia. Käytetyn mustavalkoisen telkkarin sain hankittua pari vuotta myöhemmin.

Nykyään on huonekaluja liikaakin ja telkkari muuttunut värilliseksi.  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin kotoa vuonna 1992. Ei olisi tullut mieleenkään käydä sossussa. Opiskelijakämpässä oli kaikki tarvittava sängystä työpöytään.

Vierailija
4/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä paremmaksi: vuonna 1990 muutin lapsuudenkotoani ilman ainuttakaan huonekalua, astiaa tai mitään, enkä saanut tai edes hakenut toimeentulotukea vaan ostin tarvitsemani tavarat pikkuhiljaa opintotuella ja -lainalla. Aluksi asuin valmiiksi kalustetuissa soluissa ja yksiössä.

Vierailija
5/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen synytyt 1990 ja muuton kotoa 2010. Sain perintöastiat ja vuodevaatteet kotoa ja vanhemmat osti lisäksi sängyn ja tv:n. Asunnossa oli ruokapöytä, tv-taso ja sohva valmiina. Läppäri mun piti hommata kesätyörahoilla. Viimeinen kesä jolloin sain mitään kesätöitä ja pääsin seuraavan kerran työelämään vasta v. 2016 eli 2 vuotta amk:sta valmistumisesta. 

Vierailija
6/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 1990 lapsuudenkodista opiskelija-asuntoon. Muistan vieläkin sen ihanan vapauden tunteen ja fiiliksen, että nyt loppui pikkukaupungissa jumittaminen ja elämä alkaa. Jotain kalusteita olin ostanut kesätyörahoilla, ja vähitellen pystyin hankkimaan lisää. Muistaakseni noin puolentoista vuoden kuluttua muutosta pystyin hankkimaan jopa lankapuhelimen ja vuokraliittymän - oli juhlaa, kun ei enää tarvinnut jonottaa puhelinkioskilla :-)  

Vierailija
7/7 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 1989. Minulla oli viisi pahvilaatikkoa ja polkupyörä. Toki solukämpässä odottivat jokin sängyntapainen, pieni hylly, pöytä ja tuoli. Mitään viihde-elektroniikkaa ei ollut.

Siitä tämä roinan vyöryminen sisään sitten alkoi. Ensimmäisestä opintolainasta ostin halvan sähkökitaran ja vahvistimen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän