Pitääkö mies minusta oikeasti?
Tämä on nyt typerä kysymys, mutta koska minulla on huono itsetunto, en voi uskoa asiaa, joten kirjoitan tämän.
Olen ollut naimisissa mieheni kanssa 6 vuotta. Suhteen alussa olin hoikka ja hyvässä kunnossa, raskauden jälkeen lihoin ja olen ylipainoinen. Silti mieheni huomioi minua, ohi mennessään koskettaa, kehuu ulkonäköäni jne. Haluaa kanssani usein seksiä, ihan yhtä paljon kuin suhteen alkuaikoina.
Kaikki viittaa siihen, että mieheni oikeasti arvostaa minua ja pitää haluttavana, mutta jotenkin en osaa uskoa asiaa. Olen kuitenkin ylipainoinen, en pidä niin paljon huolta ulkonäöstäni ja olen väsyneempi kuin ennen. Minulla on aina ollut huono itsetunto, joka varmasti aiheuttaa osan tuntemuksistani. Muuten ajattelisin, että mieheni viehättyy pulskemmista naisista, mutta suhteen alussa olin hoikka ja silloin käyttäytyi aivan samalla tapaa minua kohtaan.
Olen tietysti kiitollinen ja onnellinen miehestäni ja siitä, että hänelle kelpaan tällaisenakin, mutta jotenkin vaikea uskoa asiaa. Miehet, jotka käyttäydytte samoin lihonneita vaimojanne kohtaan; sanotteko vain vaimon mieliksi niin vai tarkoitatteko sitä?
Kommentit (4)
Ymmärrän tavallaan tuon tunteesi, minulla jossain mielessä samalla tavalla huono itsetunto. Mutta ymmärrän myös järjellä että se ei ole normaalia / tervettä eli tilanteessasi hakeutuisin terapiaan!
Niinhän minä uskon, mutta silti joskus mieltä kalvaa epäilys. Kerron niistä miehelle ja hän ymmärtää minua asiassa ja silloin kehuu kahta kauheammin ja muistuttelee, että olen kaunis jne.
Olen nyt aloittanut elämäntapojen muutoksen ja laihtunut jo jonkin verran, ehkä se helpottaa hieman itsetunnon kanssa. Miestäni kehun usein ja jätän yllätyksiä hänelle. Meillä on oikein hyvä suhde ja olen kyllä onnellinen hänen kanssaan.
Ajatukseni johtuvat todennäköisesti lapsuudestani ja äitini toiminnasta/kommenteista/haukuista. En jotenkaan kehtaa mennä terapiaan, ajattelen että ongelmani ovat kuitenkin aika pieniä ja saattaisin viedä paikan joltakin sitä oikeasti tarvitsevalta. 98% ajasta kuitenkin olen onnellinen enkä epäile kaikkea jatkuvasti!
Ap
No sillä ei ole enää tarvetta mielistellä sua kun on sut saanut jo. Niin usko vaan ne kehut :)
Toivottavasti pääset pian rauhaan itsetuntosi ja kehonkuvasi kanssa.
Muistathan joskus itsekin kehua miestäsi.