Hyvä mies, mutta VAIHTOON?
Hei hyvät kanssasisaret !
Olen pari vuotta seurustellut miehen kanssa, josta on koko ajan puuttunut "se jokin" . Ajattelin, ettei "sitä jotain" tarvita, sillä mies on muuten perfect. Tiedättekö sen jonkun mystisen vetovoiman, murteen, tavan katsoa sinua, tuoksun tai jonkun, mikä vaan vetää puoleensa? En ole kokenut mitään sellaista hänen kanssaan.
Suurempia puutteita miehessä ei ole, paitsi tuo fiilis, joka minulta puuttuu. Tässä listaamiani asioita, joita mies edustaa minulle, niitä hyviä asioita:
1. turva
2. tuki
3. antaa mielipiteitä
4. ymmärtää minua
5. tasapainottaa arkea olemuksellaan
6. hyvää seksiä
7. reissukaveri
8. hedonismikaveri (rakastetaan hyvää ruokaa ja juomaa)
9. puolustaa minua henkeen ja vereen
10. ajatus, että olis hyvä isä lapsille joskus
11. voin olla oma itseni
12. samankaltaiset haaveet ja sama elämänrytmi
Miinukset
1. "se jokin" puuttuu
2. ajoittain tylsät jutut
3. jauhaa ihmisistä ja politiikasta, jota en ymmärrä
4. liian fiksu/ asiallinen mun kavereiden seuraan ja mä olen liian tyhmä sen kavereiden seuraan. ollaan tosi usein vain kaksin
5. pihi
6. hikoilee paljon ja en pidä siitä hajusta
Koko tämän kahden vuoden ajan minusta on tuntunut , että olen väärän miehen kanssa, koska katselen muita. En pettäisi, mutta ajatukseni on usein "jos olisin sinkku niin tekisin näin ja näin". Toisaalta olen kohta 29v ja minun pitäisi alkaa miettimään perheen perustamista yms. Ei ole loputtomiin aikaa etsiä uutta hyvää kumppania. Mitä te tekisitte näiden tietojen pohjalla tilanteessani? Onko jotain perusteluja tai omia kokemuksia jaettavaksi "jälkiviisaana"?
Kiitos tosi paljon kaikista kommenteista!
Kommentit (60)
Vaikuttaa ihan siltä, että ette kohtaa kognitiivisella tasolla. Ehkä se on "se jokin" johon viittaat
Et rakasta tuota miestä. Eroa, on väärin roikottaa häntä ettei tarvitsisi olla yksin.
Jätä se sika. Kun ei natsaa niin ei natsaa.
Eihän tuossa mitään tulevaisuutta ole. Eroa.
Minua harmittaa näin nelikybäsenä etten ottanut kolmissakymmenissä jotain niistä hyvistä miehistä. En tajunnut niiden arvoa silloin. Jokin ihan ok olisi ollut parempi kuin ei mitään. Nyt on liian myöhäistä perustaa perhettä.
Vaihda vanha miehesi pyöreäpäiseen mieheen.
Joskus aikaisemmin tuollainen mies olisi ollut löytö ja avioliitto kestänyt 60 vuotta. Nykyihmisellä on liikaa aikaa miettiä ja vatvoa joka yksityiskohtaa ja valkata uusia kumppaneita.
Toisaalta jos ei kertakaikkiaan sytytä seksuaalisesti tai tuntuu väärältä niin mikäpä estää vaihtamasta, etenkin kun teillä ei vielä ole lapsia. Silloin asia olisi aivan toinen. Olen itsekin eronnut hyvästä avomiehestä, koska en kertakaikkiaan rakastanut häntä.
Fiilis on ehkä nyt merkittävämpikin peruste erota kuin nuo esittämäsi "asiaperusteet" 2.-6. Et tule ikinä löytämään ihmistä jonka jokainen pikku ominaisuus on juuri sinulle mieleinen. Etenkin tuo hikoiileminen ja se, että kaveripiirinne ovat erilaisia. En ole ikinä ymmärtänyt miksi toisen kavereiden kanssa pitäisi hengata, nehän ovat teidän omia kavereitanne. Pihiyskin on aika lievä peruste.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa näin nelikybäsenä etten ottanut kolmissakymmenissä jotain niistä hyvistä miehistä. En tajunnut niiden arvoa silloin. Jokin ihan ok olisi ollut parempi kuin ei mitään. Nyt on liian myöhäistä perustaa perhettä.
Höpö höpö. Tämähän ei ole naisen käsialaa. Normaali nainen panee kädet kyynärpäitä myötä ristiin kun ei sitoutunut "hyviin " miehiin. Eipä ole tarvinnut elämäänsä tuhlata.
Olet juurikin nainen listoinesi, jota en kestäisi viikkoakaan!
Toki myös sinunlaisille varmaan uusi mies löytyy, kun jo noin pitkä listan täyttävän miehen olet kaapannut!
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Mies ansaitsee naisen joka rakastaa häntä.
Eipä todellakaan ansaitse. Mies ansaitsee juuri sen mitä on itse saanut, joka on tässä tapauksessa AP.
Eipä nuo mitään poikkeuksellisia tuntemuksia ole, sillä niitä täydellisiä kumppaneita osuu vaan taitavien itsensä huijaajien kohdalle. Kyse on lähinnä siitä, että minkä verran kompromissejä on valmis tekemään vai etsiikö koko elämån täydellistä. Tunnetasolla suuresti säväyttävä voi olla käytännöntasolla hyvin ongelmallinen, joten tuollainen tasaisen harmaa arki voi vaihtua vuoristorataan.
Harvoille nämä kysymykset ovat mitenkään helppoja.
Kyllä vapauttaisin miehen sinusta. Hän ansaitsee naisen, joka näkee hänessä "sitä jotain". Olet todella itsekäs ap, epäilen, ettei sinulle tuollaista huippumiestä löydy "sillä jollain" höystettynä. Mutta älä nyt enempää tuhlaa miehenkään aikaa vaan päästä kohtaamaan itselleen oikea nainen. Sinuun ei selvästi kannata tuhlata enää sekuntiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän naisen kannattaa ottaa uusi mies ilman muuta ja heti vaan paljaalla lapset uuniin ja avuoista perhe-elämää loppuelämä. Toivottavasti vakka löytää kantensa.
Ihmettelen, miten naiset ovat niin ilkeitä toisilleen. AP kaipaa meidän toisten naisten apua ja keskustelua aiheesta, ei haukkumista. Nainen taitaa olla toiselle naiselle susi.
Jos syöt e-pillereitä niin kokeile vaihtaa ei-hormonaaliseen ehkäisyyn. E-pillerit muuttaa hajuaistia ja nimenomaan feromonien haistamista. (Laitoin tästä aiheesta jo pitkän viestin mutta jäi mo den haaviin, en tiedä mikä sana oli pielessä, ei sisältänyt asiattomuuksia)
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikaisemmin tuollainen mies olisi ollut löytö ja avioliitto kestänyt 60 vuotta. Nykyihmisellä on liikaa aikaa miettiä ja vatvoa joka yksityiskohtaa ja valkata uusia kumppaneita.
Toisaalta jos ei kertakaikkiaan sytytä seksuaalisesti tai tuntuu väärältä niin mikäpä estää vaihtamasta, etenkin kun teillä ei vielä ole lapsia. Silloin asia olisi aivan toinen. Olen itsekin eronnut hyvästä avomiehestä, koska en kertakaikkiaan rakastanut häntä.
Fiilis on ehkä nyt merkittävämpikin peruste erota kuin nuo esittämäsi "asiaperusteet" 2.-6. Et tule ikinä löytämään ihmistä jonka jokainen pikku ominaisuus on juuri sinulle mieleinen. Etenkin tuo hikoiileminen ja se, että kaveripiirinne ovat erilaisia. En ole ikinä ymmärtänyt miksi toisen kavereiden kanssa pitäisi hengata, nehän ovat teidän omia kavereitanne. Pihiyskin on aika lievä peruste.
No tottakai täytyy tulla kavereiden kanssa toimeen. Muuten käy niinkuin tuossa, että kökötetään kahdestaan ja mitään sosiaalista elämää ei ole. Pihin kanssa on pitkityksessä tosi ikävä elää. Kyllä pariskunnalla täytyy olla yhteneväiset ajatukset rahan käytöstä. Eniten ihmettelen miten kukaan voi haluta seksiä miehen kanssa ,joka haisee omaan nenään pahalta ja vielä väittää sitä hyväksi. Kokeilepoa ap seksiä miehen kanssa, jota haluat niin paljon, että pelkkä tuoksu jo kiihottaa. Sekin on paha, ettei mitään yhteisiä keskustelun aiheita ole sen lisäksi, että valitaan ruokaa ja juomaa, ei kuule kannata tyytyä AP. Sulla on aikaa etsiä mieluisampi kumppani. Älä nyt ainakaan mene tämän kanssa lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Ja AP ansaitsee miehen, jonka kanssa oikeasti natsaa kaikilla tasoilla. Ero on win-win tilanne.
Mahatmi kirjoitti:
Eipä nuo mitään poikkeuksellisia tuntemuksia ole, sillä niitä täydellisiä kumppaneita osuu vaan taitavien itsensä huijaajien kohdalle. Kyse on lähinnä siitä, että minkä verran kompromissejä on valmis tekemään vai etsiikö koko elämån täydellistä. Tunnetasolla suuresti säväyttävä voi olla käytännöntasolla hyvin ongelmallinen, joten tuollainen tasaisen harmaa arki voi vaihtua vuoristorataan.
Harvoille nämä kysymykset ovat mitenkään helppoja.
Aina kannattaa hakea täydellistä. Kun tunnepuolella kaikki toimii, pikkujutut ei haittaa. Se että noinkin selvästi näkee nämä ongelmat niin osoittaa vaan ettei mitään kemiaa tämän tyypin kanssa ole. Toki voi vääntää ne mukalat tämän kanssa , mikäli tyypillä maksukykyä riittää ja erota sitten kun löytää sen oikean.
Koittakaa olla hetki erossa. Tee vaikka joku pitempi reissu yksinäsi ja mieti miltä tuntuu olla ilman miestä.
Jos on vapautunut olo tai ei tunnu vieläkään miltään, ero on varmaan oikea ratkaisu.