Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveiletteko te omaisuudesta?

Vierailija
27.03.2019 |

Kodista? Kesämökistä? Sijoituksista? Mistä?

Vai riittääkö se että pystyy maksamaan asumisen, ruuan, lapsille harrastukset ja ostamaan silloin tällöin itselle jotain kivaa myös?

Itsellä on nyt jokin elämänkriisi. Ahdistaa elää kädestä suuhun ja vaikka on kiva koti jota maksamme itsellemme, sekin ahdistaa että kun viimein 20 vuoden päästä ollaan velattomia, ei 80- luvun rakennuksella ole paljonkaan arvoa.

Mistä te haaveilette? Onko teillä tavoite ja suunnitelma saada se? Mihin säästätte? Mikä teitä motivoi tässä elämässä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile omaisuudesta. Talosta olen eroon päässyt. Asun vuokralla ja käyn töissä. Varaa on maksaa laskut ja maksaa lapsille autokoulut ym. Kaupassa ei tarvi pihistellä. Parempaa ei voisi toivoa.

Vierailija
2/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen että löytäisin jo ennen eläkeikää tavan muuttaa Etelä-Eurooppaan pieneen maalaistaloon, johon voisin ottaa hylättyjä ja huonoista oloista pelastettuja eläimiä. En vaan keksi, mistä saisin toimeentuloni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kartano, sijoitukset yms.

Vierailija
4/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen kesämökistä ja kaukomatkoista. 50% työaika kaksinkertaisilla tuloilla olisi aika jees.

Vierailija
5/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen että löytäisin jo ennen eläkeikää tavan muuttaa Etelä-Eurooppaan pieneen maalaistaloon, johon voisin ottaa hylättyjä ja huonoista oloista pelastettuja eläimiä. En vaan keksi, mistä saisin toimeentuloni.

Eläinten kanssa eläminen on työlästä ja tuhottoman kallista. Tuohon tarvitsisi perustaa järjestö ja kerätä varoja lahjoituksina. Ilmaista työvoimaa saisi varmasti helposti. Suomestakin lähtisi varmasti "lomailijoita" talkoisiin majoituspalkalla. Ihana haave.

Ap

Vierailija
6/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haaveilen siitä että voisin lopettaa työt viimeistään 50v ja elää sijoituksilla. Fyysisellä omaisuudella ei ole väliä, ja pidän sellaisesta haaveilevia ihmisiä aika yksinkertaisina.

Vierailija
7/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uneksi omaisuudesta, enkä oikein mistään muustakaan.

Vierailija
8/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten toivon, että ehdittäisiin toteuttaa niitä "sitten kun" -haaveita eikä käy niin, että itse tai puoliso sairastuu vakavasti (ja kuolee).

Vierailija
9/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilin silloin, kun rahaa ei ollut eli noin 30-vuotiaana. Tällä hetkellä taloudellinen tilanne on hyvä, palkat nousseet ja talolainaa jäljellä rippeet. Ikää 38. Säästöjä on kertynyt. 80-luvun taloa on remontoitu ja on myös kaukomatkailtu. Autonkin sain hankittua, se oli suurin haaveeni pitkään ja onkin helpottanut elämää valtavasti.

En enää haaveile omaisuuksista, koen että minulla on kaikki tarvittava. Kesämökistä en haikaile enkä halua ylimääräistä vaivaa esim. sijoitusasunnosta. Näin on hyvä.

Elämäntilanteet on erilaisia. Meillä helpotti sekin, kun päivähoitomaksut jäi pois, tästäkin helpotusta 500 e kk. Toivoa on!

Vierailija
10/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneksin ensi kesän matkoista. Aion käydä Espanjassa rantalomalla, Saksassa ja Ruotsissa autoilulomalla ja shoppailemassa ja Eestissä kylpylässä. Lisäksi suunnittelin seikkailulomaa Thaimaahan.

Rahaa on säöstössä matkoja varten jo 40 000€ joten luultavasti ne eivät jää pelkiksi haaveiksi.

Vierailija
11/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilin silloin, kun rahaa ei ollut eli noin 30-vuotiaana. Tällä hetkellä taloudellinen tilanne on hyvä, palkat nousseet ja talolainaa jäljellä rippeet. Ikää 38. Säästöjä on kertynyt. 80-luvun taloa on remontoitu ja on myös kaukomatkailtu. Autonkin sain hankittua, se oli suurin haaveeni pitkään ja onkin helpottanut elämää valtavasti.

En enää haaveile omaisuuksista, koen että minulla on kaikki tarvittava. Kesämökistä en haikaile enkä halua ylimääräistä vaivaa esim. sijoitusasunnosta. Näin on hyvä.

Elämäntilanteet on erilaisia. Meillä helpotti sekin, kun päivähoitomaksut jäi pois, tästäkin helpotusta 500 e kk. Toivoa on!

Kiitos. Tämä helpotti vähän ahdistusta! Ehkä se tulee juurikin tuosta että lapset päiväkodissa eikä mitään jää työssäkäynnistä käteen. Ehkä tässä tosiaan toivoa vielä on. 😅

Ap

Vierailija
12/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile omaisuudesta. Omakotitalo velkarahalla kyllä on, mutta siinä on se, että kun se on maksettu on elämä äärimmäisen halpaa.

Autoja on pari kpl, mut niillä molemmilla ikää n. 10v ja olen ihan tyytyväinen :)

En mä tiedä, miten materia tai raha tekisi mut onnelliseksi. Toivon, että kuollessani mulla on hautajais- ja perunkirjoituskuluja varten rahaa, mutta ei yhtään enempää.

Vierailija
13/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään sisällä taistelu materialismia vastaan. Silti haaveilen uudesta autosta 🙈

Vierailija
14/14 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, että High Life tulisi elokuvateatteriin. :) Ihanaa, että on tulossa elokuva, josta tiedän pitäväni valtavasti vaikka en ole nähnyt kuin trailerin.