Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-vuotias haluaisi Pkemon Go:n mutta itseä arveluttaa

Vierailija
26.03.2019 |

Sovellus pyytää saada käyttää lapsen puhelimen kuvia, lisäksi vanhemman pitäisi tunnistautua sinne luottokortin avulla. Mitä vielä? Vaikuttaa sille, että puhelimeen tulee lauma viruksia, jos pelin lataa sinne. Emme ole mitään tietokoneneroja, eikä lapsen puhelimeen tule virussuojaa, en ala maksaa siitä. Nyt lasta surettaa, ettei saa haluamaansa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottavat esim. ihmiset, jotka sanovat, että se, mitä he (toisissa) näkevät on muka totuus, koska he bäkevät niin. Vaikka se on usein täyttä valetta. Sillä negatiivisella ja omaan sokeuteen ja heikkoon ihmistuntemukseen perustuvalla arvostelulla satutetaan niitä toisia ja kuvitellaan vielä hyvää itsestä.

Ap

Ja siis kun sanoja on vielä valta-asemassa sanojaan nähden (vanhempi-lapsi-asetelma). Saatana.n sokea paskapäävanhempi saa nähdä lapsessa mitä tahansa omia valheitaan haluaa ja väittää lapselle tämän olevan sellainen, mitä paskahirviöidiottivanhempi näkee. Vaikka monikaan paskavittupää ei kykene näkemään totuutta. Ja omaa lastaan. Koska vanhempi on ihmisenä täysin pilalla. Jo lapsen syntyessä.

Ap

Vierailija
82/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alas

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle miten muut pelaavat. Ei tuossa pelissä toisten pelitapa ole niin minulta pois.

Ei todellakaan ole ihan sama. Se ON toisilta pois, jos luuserit pelaavat usealla tilillä. Teen aina raportin Nianticille, jos näen omin silmin jossain multiaccount-huijareita.

Itselläni on sama tili useammassa kännykässä, jotta jos yhdestä menee akku tyhjäksi nappaan seuraavan jne. Lisäksi kotona on eri laitteessa toinen tili, jonka kanssa voin battlata.

Mutta mm. Helsingissä on perheitä, jotka pelaa verenmaku suussa ja joilla on vanhempien ja kaikkien lasten kännyköissä peli melkein samalla tunnuksella ja käyttävät niitä ristiin. Jossain vaiheessa valtasivat ja pitivät väkisin hallussa mm. lentokentällä olevia saleja eikä kukaan saanut niitä vallattua heiltä. Perhe oli oikein nähty pelaamassa, ja joskus niin että yksi edustaja esim. äiti pelasi kaikilla tunnuksilla jne.

Mulla alkaa kiehumaan pelkästään tuollaisesta kuuleminen..

Mitä jos valtaisit vaikka viereisen salin ja antaisit sen perheen pesiä siellä omallaan niin kauan kuin haluavat?

Totta kai salia saisi yrittää pitää, kunhan tekisi sen rehellisellä pelillä eikä huijaamalla.

Kyllä ne sieltä putoavat, kun on riittävästi revivejä ja potioneja käytössä, ja parin kaverin kanssa lähtee pudottamaan. Tai yksinkin, mutta se vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä.

Jos siis on niin jääräpää, että ei halua antaa maanisesti puolustetun salin olla haltijoillaan. Mutta sellaiset taisteluvoitot tietysti ovatkin kaikkein makeimpia, jossa jyrää jonkun puolustusporukan 100-0. Kunnes ne valtaa vartin päästä sen salin takaisin... 

Siinä ei auta potskut ja revivetkään, jos multiaccohuijari sattuu olemaan samassa tiimissä kuin itse olet. Sali aina täynnä yhden ihmisen monneja, eikä niitä voi pudottaakaan. Asia onneksi helpottuu nyt, kun tiimin vaihto on mahdollista.

No ethän sinä ole muutenkaan millään päässyt salille, joka on täynnä oman värisiä. On ne sitten kaikki eri pelaajia tai sama pelaaja useammalla tilillä. Joten se ongelmasi tuntuu olevan enemmän raivostumisesi pikkuasioista, kuin toisten pelitapa.

Eihän se gymi olisikaan välttämättä täynnä, jos kukin pelaisi vain yhdellä tilillä. Usealla tilillä pelaaminen ei ole "pelitapa" vaan huijausta.

Ehkä pokemon go ei sovi sinulle, kun ärsyynnyt tuollaisesta asiasta. Perhe valtaa salin ja puolustaa sitä. Ok, koeta toista salia. Niitä kyllä riittää.

Miksi ihmeessä hyväksyt epärehdin kilvan? (Sille tuo kuulostaa).

Ap

Kilvan? En minä kilpaile kenenkään kanssa, kun esim taistelen salilla. Molemmat saavat pisteitä, hyökkääjä enemmän kuin puolustaja. Jos joku puolusta salia urheasti, minun pistemääräni hyökkääjänä siitä lisääntyy enemmän kuin puolustajan. Ja pelissä saa erilaisia pisteitä, xp:tä, candyja ja stardustia niin monella eri tavalla, että ei siinä kannata jäädä jumittamaan siihen, että joku valtaa jonkun salin. Saman edun saa kun kävelee pienen lenkin ja pyydystää sen varrelta monneja ja valtaa vaikka jonkun toisen salin. Tietysti jos kuvittelet että kaikki muut pelaajat on aina lyötävä, peli ei välttämättä ole sinulle sopiva.

Pelissä pärjää paremmin yhteistyöllä kuin yksin. Mutta kun hankit riittävästi voimia, yksinkin pärjää hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kännykkään on yleensä aina kytketty luottokortti. Tässä pelissä sillä voi ostaa pelin omaa valuuttaa, jolla sitten ostetaan tarvikkeita, vaikka niitä pokepalloja. Tosin pelaajan ei tarvitse koskaan ostaa niitä, sillä niitä saa kyllä ilmaiseksikin.

Kameran käyttö on sen vuoksi, että pokemoneista voi ottaa kuvia ja esim. yksi uusi monni ilmestyy photobombaamaan kuvia satunnaisesti, eikä sitä saa muuten.

Ja siis laittaa vielä rahaa tuollaiseen! Maailman vammaisinta. Mieskin piti sitä ihan hölmönä. Hämärtyy siinä rahan arvo aivan täysin jo kapaloissa. Mutta sehän on toki tarkoituskin.

Ap

No mä olen level 39 enkö ole ikinä maksanut senttiäkään mistään peliin liittyvästä.

N50

No hyvä. Pitää lapselle sanoa, jos joku osaa pelin saada ladattua ilman hirveää sekoilua ja hässäkkää ja ettei tuhoa puhelinta heti.

Ap

Vierailija
84/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi - lapsi - parka 😡😢

Kyllä me hänenkin traumaattisesta lapsuudestaan saadaan täältä vielä lukea. Syystä.

Vierailija
85/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono provo. Pokemon Go Ei pyydä kuvia eikä luottokorttitietoja.

Kyllä pyysi. Kuvia varmasti kaikilta lataajilta ja luottokorttia vanhemman tai sellaisena esiintyvän henkilöllisyyden identifiointiin. Eikö mene jo jakeluun?

Ap

Mene kotias kasvamaan .

Vierailija
86/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alas

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle miten muut pelaavat. Ei tuossa pelissä toisten pelitapa ole niin minulta pois.

Ei todellakaan ole ihan sama. Se ON toisilta pois, jos luuserit pelaavat usealla tilillä. Teen aina raportin Nianticille, jos näen omin silmin jossain multiaccount-huijareita.

Itselläni on sama tili useammassa kännykässä, jotta jos yhdestä menee akku tyhjäksi nappaan seuraavan jne. Lisäksi kotona on eri laitteessa toinen tili, jonka kanssa voin battlata.

Mutta mm. Helsingissä on perheitä, jotka pelaa verenmaku suussa ja joilla on vanhempien ja kaikkien lasten kännyköissä peli melkein samalla tunnuksella ja käyttävät niitä ristiin. Jossain vaiheessa valtasivat ja pitivät väkisin hallussa mm. lentokentällä olevia saleja eikä kukaan saanut niitä vallattua heiltä. Perhe oli oikein nähty pelaamassa, ja joskus niin että yksi edustaja esim. äiti pelasi kaikilla tunnuksilla jne.

Mitä jos valtaisit vaikka viereisen salin ja antaisit sen perheen pesiä siellä omallaan niin kauan kuin haluavat?

Totta kai salia saisi yrittää pitää, kunhan tekisi sen rehellisellä pelillä eikä huijaamalla.

Kyllä ne sieltä putoavat, kun on riittävästi revivejä ja potioneja käytössä, ja parin kaverin kanssa lähtee pudottamaan. Tai yksinkin, mutta se vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä.

Jos siis on niin jääräpää, että ei halua antaa maanisesti puolustetun salin olla haltijoillaan. Mutta sellaiset taisteluvoitot tietysti ovatkin kaikkein makeimpia, jossa jyrää jonkun puolustusporukan 100-0. Kunnes ne valtaa vartin päästä sen salin takaisin... 

Siinä ei auta potskut ja revivetkään, jos multiaccohuijari sattuu olemaan samassa tiimissä kuin itse olet. Sali aina täynnä yhden ihmisen monneja, eikä niitä voi pudottaakaan. Asia onneksi helpottuu nyt, kun tiimin vaihto on mahdollista.

No ethän sinä ole muutenkaan millään päässyt salille, joka on täynnä oman värisiä. On ne sitten kaikki eri pelaajia tai sama pelaaja useammalla tilillä. Joten se ongelmasi tuntuu olevan enemmän raivostumisesi pikkuasioista, kuin toisten pelitapa.

Eihän se gymi olisikaan välttämättä täynnä, jos kukin pelaisi vain yhdellä tilillä. Usealla tilillä pelaaminen ei ole "pelitapa" vaan huijausta.

Ehkä pokemon go ei sovi sinulle, kun ärsyynnyt tuollaisesta asiasta. Perhe valtaa salin ja puolustaa sitä. Ok, koeta toista salia. Niitä kyllä riittää.

Miksi ihmeessä hyväksyt epärehdin kilvan? (Sille tuo kuulostaa).

Ap

Kilvan? En minä kilpaile kenenkään kanssa, kun esim taistelen salilla. Molemmat saavat pisteitä, hyökkääjä enemmän kuin puolustaja. Jos joku puolusta salia urheasti, minun pistemääräni hyökkääjänä siitä lisääntyy enemmän kuin puolustajan. Ja pelissä saa erilaisia pisteitä, xp:tä, candyja ja stardustia niin monella eri tavalla, että ei siinä kannata jäädä jumittamaan siihen, että joku valtaa jonkun salin. Saman edun saa kun kävelee pienen lenkin ja pyydystää sen varrelta monneja ja valtaa vaikka jonkun toisen salin. Tietysti jos kuvittelet että kaikki muut pelaajat on aina lyötävä, peli ei välttämättä ole sinulle sopiva.

Pelissä pärjää paremmin yhteistyöllä kuin yksin. Mutta kun hankit riittävästi voimia, yksinkin pärjää hyvin.

No epäreilun pelin sitten. Älä mulle sen tarkemmin selitä, ei mua kiinnosta. Kuulostaa vilungille kuitenkin, jos monella tilillä pelaa. Eikö peleissä kilpailla?

Ap

Vierailija
87/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi - lapsi - parka 😡😢

Kyllä me hänenkin traumaattisesta lapsuudestaan saadaan täältä vielä lukea. Syystä.

Mistä syystä?

Ap

Vierailija
88/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alas

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos kyseessä ei ole perhe vaan yksi henkilö ja laukullinen puhelimia, niin en oikein näe että miksi muiden pitäisi nyökytellä hyväksyvästi. Kaikissa peleissä, niin tässä kuin muissakin, on ylläpitäjän ja yhteisön ylläpitämiä sääntöjä joiden rikkominen ei ole pelin hengen mukaista. Kuinka monella accolla muuten itse pelaat?

Pelaan yhdellä tilillä. Level 40 ja jotain 50 miljoonaa pistettä. Tiedän, on tuohon kulunut aika paljon aikaa, mutta on siinä tullut käveltyäkin, jotain 9000 km. Kunnon kannalta aika hyvä peli.

Vierailija
89/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi - lapsi - parka 😡😢

Minua inhottavat esim. ihmiset, jotka sanovat, että se, mitä he (toisissa) näkevät on muka totuus, koska he bäkevät niin. Vaikka se on usein täyttä valetta. Sillä negatiivisella ja omaan sokeuteen ja heikkoon ihmistuntemukseen perustuvalla arvostelulla satutetaan niitä toisia ja kuvitellaan vielä hyvää itsestä.

Ap

Vierailija
90/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kaikki kommenttisi luettuani: mene kotias kasvamaan. Olet selvästi mieleltäsi epäkypsä ja lapsellinen penikka .