Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9-vuotias haluaisi Pkemon Go:n mutta itseä arveluttaa

Vierailija
26.03.2019 |

Sovellus pyytää saada käyttää lapsen puhelimen kuvia, lisäksi vanhemman pitäisi tunnistautua sinne luottokortin avulla. Mitä vielä? Vaikuttaa sille, että puhelimeen tulee lauma viruksia, jos pelin lataa sinne. Emme ole mitään tietokoneneroja, eikä lapsen puhelimeen tule virussuojaa, en ala maksaa siitä. Nyt lasta surettaa, ettei saa haluamaansa.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit vaikka kokeilla peliä lapsesi kanssa kun ulkoilette ? 

Niin no... ehkä kerran. En tajua, miksi kiinnostuisin kokeilemaan uudestaan. Ja siis en osaa edes ladata sitä, joten haistakoon paskan. Ensin se ei hyväksynyt melkein mitään käyttäjänimeäkään, vaikka aika varmasti oli sellaisia, joita ei kellään ole ollut.

Ap

Tuolta kun katoin että 100 miljoonaa ihmistä on sen pelin ladannut, niin on aikalailla nimet mennyt :D

Kyllä tuo minulla onnistui ladata. 

Tietysti myös on nimiä jotka on kielletty, mutta ne sitten selvästi on sopimattomia.

No riippuu myöskin puhelimesta kaiketi, itsellä toimii kun menin vain Apps storeen, ja install/asenna. 

Sitten kun se oli valmis peli auki ja pitää hyväksyä aikalailla ne kaikki mitä se kysyy.

Tehdä ukkeli(millä pelaat) ja ulos vaikka lenkille jne.

(Kerran otettiin "juomat" mukaan porukalla kesällä, ja nurmikolle "piknikille")

Tosin kaikilla oli tämä peli niin juttua riitti. (Yksin tätä ei ole mitenkään kiva pelata)

Vierailija
42/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle miten muut pelaavat. Ei tuossa pelissä toisten pelitapa ole niin minulta pois.

Ei todellakaan ole ihan sama. Se ON toisilta pois, jos luuserit pelaavat usealla tilillä. Teen aina raportin Nianticille, jos näen omin silmin jossain multiaccount-huijareita.

Avaas nyt vähän sitä, miten muiden tapa pelata Pokemon Go:ta heikentää sinun pelikokemustasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkatkaa niille pienille pelimiehille, ettei pelata pyöräillessä, eikä säntäillä kadulla autojen alle ja sinkoilla jalkakäytävillä muiden kulkijoiden päälle.

Vierailija
44/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkään on yleensä aina kytketty luottokortti. Tässä pelissä sillä voi ostaa pelin omaa valuuttaa, jolla sitten ostetaan tarvikkeita, vaikka niitä pokepalloja. Tosin pelaajan ei tarvitse koskaan ostaa niitä, sillä niitä saa kyllä ilmaiseksikin.

Kameran käyttö on sen vuoksi, että pokemoneista voi ottaa kuvia ja esim. yksi uusi monni ilmestyy photobombaamaan kuvia satunnaisesti, eikä sitä saa muuten.

Ja siis laittaa vielä rahaa tuollaiseen! Maailman vammaisinta. Mieskin piti sitä ihan hölmönä. Hämärtyy siinä rahan arvo aivan täysin jo kapaloissa. Mutta sehän on toki tarkoituskin.

Ap

Vierailija
45/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, ja joku viisas yrittää monella tilillä pelailla. On se kyllä muilta pois minusta ainakin, siinä lähiössä. Ilmoittanut useita tästä asiasta kun omin silmin olen nähnyt. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minulle miten muut pelaavat. Ei tuossa pelissä toisten pelitapa ole niin minulta pois.

Ei todellakaan ole ihan sama. Se ON toisilta pois, jos luuserit pelaavat usealla tilillä. Teen aina raportin Nianticille, jos näen omin silmin jossain multiaccount-huijareita.

Vierailija
46/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkatkaa niille pienille pelimiehille, ettei pelata pyöräillessä, eikä säntäillä kadulla autojen alle ja sinkoilla jalkakäytävillä muiden kulkijoiden päälle.

Sekin, että pitää hoksata kieltää, että älä pyöräile samalla!! Mitähän vielä pitäisi keksiä?

Ap

Vierailija
47/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kivikissa nukkumaan ja anna lapsen pelata pokemonia

Vierailija
48/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että luut murtuu jos tuota pelailee. Vaikeaa ennustaa, miten tiiviisti peli imaisee kadulla mukaansa :(

Ap

Vierailija
49/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykkään on yleensä aina kytketty luottokortti. Tässä pelissä sillä voi ostaa pelin omaa valuuttaa, jolla sitten ostetaan tarvikkeita, vaikka niitä pokepalloja. Tosin pelaajan ei tarvitse koskaan ostaa niitä, sillä niitä saa kyllä ilmaiseksikin.

Kameran käyttö on sen vuoksi, että pokemoneista voi ottaa kuvia ja esim. yksi uusi monni ilmestyy photobombaamaan kuvia satunnaisesti, eikä sitä saa muuten.

Pelaillut tuota satunnaisesti siitä lähtien kun peli ilmestyi. En ole koskaan ostanut siihen luottokortilla mitään, hyvin sujuu ilman sitäkin. Joskus yritin kokeeksi ostaa, mutta en muista edes mihin se kokeilu kaatui.

Mielestäni aika kiva, mutta toisinaan kiusallisen epävakaa peli. Voi jumittaa eikä yhteydet pelaa. Mutta lisää liikkumista ja kävelylenkkien pituutta, mikä on hyvä juttu.

Vierailija
50/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sama tili useammassa kännykässä, jotta jos yhdestä menee akku tyhjäksi nappaan seuraavan jne. Lisäksi kotona on eri laitteessa toinen tili, jonka kanssa voin battlata.

Mutta mm. Helsingissä on perheitä, jotka pelaa verenmaku suussa ja joilla on vanhempien ja kaikkien lasten kännyköissä peli melkein samalla tunnuksella ja käyttävät niitä ristiin. Jossain vaiheessa valtasivat ja pitivät väkisin hallussa mm. lentokentällä olevia saleja eikä kukaan saanut niitä vallattua heiltä. Perhe oli oikein nähty pelaamassa, ja joskus niin että yksi edustaja esim. äiti pelasi kaikilla tunnuksilla jne.

Mulla alkaa kiehumaan pelkästään tuollaisesta kuuleminen..

Vierailija
51/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kivikissa nukkumaan ja anna lapsen pelata pokemonia

Oisin mä antanut, mutta peli rupesi kyselemään kaikenlaista.

Ap

Vierailija
52/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska, 2/5

Vierailija
53/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä ap nyt kiukuttelet? Eikö se pelin vaarallisuus selviä sillä että lataat sen ilman luottokorttitietoja niin kuin kaikki muutkin (sähköpostiosoitteen tarvitsee) ja käyt pelaamassa muutaman kerran lapsen kanssa.

Meillä se on minun puhelimessani eikä 7-vuotiaan juuri siksi ettei se hortoile nenä ruudussa koulumatkoja vaan käydään yhdessä kävelyillä. Eikä tarvitse tuijottaa ruutua koko ajan vaan peli ilmoittaa värinällä ja/tai äänellä kun tapahtuu jotain minkä vuoksi pysähtyä ja katsoa puhelinta.

Niin no tätä se lapsi ehkä tarkoitti? Mutta miksi ihmeessä joku on sitten kävellyt (tai siis aika monikin) autojen alle tai pyörien eteen pelatessaan?

Ap

Vierailija
54/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on sama tili useammassa kännykässä, jotta jos yhdestä menee akku tyhjäksi nappaan seuraavan jne. Lisäksi kotona on eri laitteessa toinen tili, jonka kanssa voin battlata.

Mutta mm. Helsingissä on perheitä, jotka pelaa verenmaku suussa ja joilla on vanhempien ja kaikkien lasten kännyköissä peli melkein samalla tunnuksella ja käyttävät niitä ristiin. Jossain vaiheessa valtasivat ja pitivät väkisin hallussa mm. lentokentällä olevia saleja eikä kukaan saanut niitä vallattua heiltä. Perhe oli oikein nähty pelaamassa, ja joskus niin että yksi edustaja esim. äiti pelasi kaikilla tunnuksilla jne.

Mitä jos valtaisit vaikka viereisen salin ja antaisit sen perheen pesiä siellä omallaan niin kauan kuin haluavat?

Vierailija
55/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitihullu / kivikissa jo laajentanut näkökulmaansa oman napansa ympäriltä lastensa harrastuksiin?

Et sä mua tunne.

Ap

Ikävä kyllä tunnen. Jo ensimmäisestä viestistäsi.

Vierailija
56/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos valtaisit vaikka viereisen salin ja antaisit sen perheen pesiä siellä omallaan niin kauan kuin haluavat?

Tai saapuisit Maahan?

Ap

Vierailija
57/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko äitihullu / kivikissa jo laajentanut näkökulmaansa oman napansa ympäriltä lastensa harrastuksiin?

Et sä mua tunne.

Ap

Ikävä kyllä tunnen. Jo ensimmäisestä viestistäsi.

Tiedät ehkä, muttet tunne.

Ap

Vierailija
58/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai salia saisi yrittää pitää, kunhan tekisi sen rehellisellä pelillä eikä huijaamalla.

Vierailija
59/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsi se siellä oikein pahoitti mielensä kun ei saanut kakkakääpiöpelifirman joka ryöstää ihmisiä ja tappaa, peliä.

Ap

Vierailija
60/90 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen takia äiti on taas seuraavat ajat ihan tyhmä ja saan kuunnella jatkuvaa huonoa käytöstä jne.

Ap